Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Honda CB 600 F Hornet

Egyszerű felépítése semmilyen forradalmi megoldást nem hordozott, a típust az időközi modellfrissítések sem tették rendhagyóvá, mégis ez a naked bike az egyik legkeresettebb kétkerekű.

Hornet 600

Lassan tíz éve, hogy a Honda olaszországi gyártósorai ontani kezdték a modern motoripar egyik legnépszerűbb közhelyét a CB 600 F-et vagyis a Hornetet. A minősítés ne tévesszen meg senkit, a sportos csupasz típus olyan konstrukciós általánosságok tárháza, melyeket már az évtized első felétől jól ismerhettünk, de így együtt remekül használható új modellt alkottak. A nem rég leköszönt Hornet nem csak Európában, de világszerte sikeres motorkerékpár volt. Kontinensünkön több mint százhatvanezer darabot bocsátottak útjára, így nem véletlen, hogy használtmotor hirdetésekben is gyakran találkozhatunk vele. A CB 600 F-nek 1998-ban nem volt közvetlen konkurense, mert a Yamaha Fazer 600-as inkább a túrázók kegyeit kereste, és a Bandit sem volt olyan élénk, illetve csípős, mint a lódarázsról elnevezett Honda.

A Hornet lelke a CBR 600 F3-as sportmotor rövid löketű, négyhengeres blokkja néhány módosítás után kezdte új pályafutását. Lágyítottak a vezérlésén és a karburátorok szívótorkainak átmérőjét is visszavették két milliméterrel, így a csúcsteljesítmény csökkent, de az egyenletesebb nyomatékeloszlás miatt a gép szélesebb fordulatszám-tartományban használható. A Hornetet is érdemes az ötjegyű fordulatszámok közelében tartani, ott igazán eleven. Az első verzió formai alapjait a Japánba szánt 250-es változattól örökölte, innen származik az acél négyszögprofilokból hegesztett gerincváz ötlete is, persze minden nagyobb, az európaiak számára kényelmesebb. A dögös csupasz gép konstrukciója egészen az elmúlt év végéig tovább élt, miután a három időközi modellfrissítés sem hozott radikális változtatásokat.

Hornet 600


A 2000-es évjárattól 16 helyett 17 collos első kereket és rajta 130 helyett 120 milliméter széles gumit visel a Hornet, hogy nyugodtabban viselkedjen manőverezés közben és javították a fékek hatásfokát is. A motor karakterében a CDI gyújtás egység finomított, és az ezredfordulón dobták piacra a fejidomos Hornet-S-t is, mely végül itthon nem lett ismert.

A 2003-ban bemutatott új sorozatot második generációnak nevezi a gyár. Lényeges változtatás érte a futóművet, csillapítását elől és hátul is keményebbre hangolták. A Hornet formái az eredeti gömbölyűből szögletesebbé váltak, osztott armatúrájú lámpát szereltek rá, más lett a tank formája, kapacitása 16-ról 17 literre növekedett, az ülésnyúlvány borítása pedig innentől a hátsó lámpában végződő fullánkot formáz. A mérnökök az egyre szigorodó emissziós előírások problematikájával is szembesültek, így kicserélték a karburátorsort, és katalizátort iktattak a hagyományosan az ülés mellett vezetett kipufogóba, hogy a gép megfeleljen az Euro-2 normarendszernek. Az új időkre utalt, hogy az analóg műszereket elektronikusan működtették.

Hornet 600A modellváltás előtt még egyszer áttervezték a Hornetet. 2005-ben valami igazán emlékezeteset akart a Honda, hogy a már tervezés alatt álló utódmodell megérkezése előtt se essenek vissza nagyon eladások az egyre erősödő konkurensek miatt. A legemlékezetesebb talán az utolsó széria választható metál arany fényezése, a hozzá színben is passzoló fordított, de nem állítható első teleszkópok, a kis légterelővel megspékelt lámpatest és a fél-digitálisra cserélt műszeregység. Ezektől a Hornetet akár új modellnek is nevezhetjük, pedig valójában inkább a látvány és a korszerűség motiválta a változtatásokat.

A használt Hornetek vásárlói szerencsések, mert a bőséges választék az árakat nagyon gyorsan lenyomja. Az első szériás CB 600 F-ek némelyike már kevesebb, mint egymillió forintért megvásárolható, de aki ötszázezerrel többet költhet motorra, akár egy tucat különböző évjáratú, állapotú, és színű gép közül választhat. Az eladásra szánt példányok közt akad olyan, amelyiket fém fékcsövekkel szerelt fel a gazdája, mások az első villákba progresszív rugókat szereltek, a csendes kipufogódobot nyitottra cserélték, vagy túra kiegészítőket szereztek be. A legtöbbet futott Hornetekben bő ötvenezer kilométer van, de a hazai márkaképviselet nem tud komoly hibáról. Néhány külföldi forrás a korai évjáratok vezérmű-lánc feszítőjét említi az egyetlen lehetséges gyengeségként, de az sem végzetes. A törött vagy elhanyagolt műszaki állapotú motoroktól ezúttal is óva intjük olvasóinkat. A balesetekben nem csak a teleszkóp, de a gerincváz is maradandó károsodást szenvedhet, és a széthajtott, nem szervizelt gépek sem mutatják meg a típusban rejlő motorozási élményeket.

 

 

Honda Hornet 600 (2003) - műszaki adatok

Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású felül fekvő vezérműtengely, négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, négy állandó nyomású Keihin karburátor 34 mm-es torokátmérővel, megszakító nélküli tranzisztoros gyújtás, kettős hatású katalizátor és szekunder levegőrendszer, generátor 340 W, akkumulátor 12V/8Ah, önindító.

 


Furat x löket 65 x 45,2 mm

Lökettérfogat 599 cm3

Sűrítési viszony 12,0 : 1

Névleges teljesítmény 97 LE (71 kW) 12000/min-nál

Max. forgatónyomaték 63 Nm (6,4 kpm) 9500/min-nál

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.


Futómű

Központi acél zártszelvény váz, motor teherviselő elemként beépítve. Elöl teleszkópvilla 41 mm-es belsőcső átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, központi rugóstaggal. Elöl 296 mm-es dupla tárcsafék kétdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul 120/128 mm

Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17/5.00 x 17

Gumiméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17


Méret és tömeg

Tengelytáv 1420 mm

Villaszög 64,6 fok

Utánfutás 98 mm

Ülésmagasság 790 mm

Teletankolt tömeg 202 kg

Tank 17 l


Mérési eredmények

Végsebesség 229 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h 3,3 s

Tesztfogyasztás 6,1 l/100km

Benzinfajta  95-ös


Karbantartási adatok

Szervizintervallumok 6000 km-enként

Olajcsere 12000 km-enként

Motorolaj SAE 10W30

Olajmennyiség szűrővel 3,8 l

Teleszkópvilla-olaj 10W

Olajmennyiség villaszáranként 483 cm3

Gyújtógyertyák NGK CR9EH-9

Szelephézag (hidegen) szívó 0,16 mm, kipufogó 0,22 mm


Előnyei:

-kezes viselkedés

-széles választék, alacsony ár

-tartós konstrukció


Hátrányai:


-alacsony fordulaton nyomatékszegény

-szélvédelem hiánya

-változó fogyasztás

forrás: http://www.motorrevu.hu/

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft