Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

...tovább

Ztech ZT-32 Barcelona elektromos kerékpár 26"

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / MV Agusta Brutale 1078 RR - kemény támadás

Ezúttal nem hibázott az olasz gyártó, és az 1078 köbcentiméteres blokk képében a nevéhez méltó motorral szerelte fel a Brutalét. Jól tette, hiszen mindenki azt várja egy ilyen hangzatos nevű naked bike-tól, hogy lehengerlő legyen a fellépése. A váz elvileg régi ismerős, már a 910-es és a 750-es négyhengeres is ezzel készült. Az elülső motorágyazási pontoknál lévő, excenteres betétekkel ellátott hosszú furatoknak köszönhetően az 1078 köbcentis masina is gond nélkül rögzíthető benne. Ez a szerkezet az F4 1078 szupersport-modellből származik, de az F4 1000 R hengerfejének – a kisebb szelepeknek és a hozzájuk való vezérműtengelyeknek – köszönhetően kisebb, „mindössze” 151 lóerő a teljesítménye.

MV_Agusta_Brutale_1078_RR_5.jpg

Ahogy azt a Brutalétól megszokhattuk, az ülőhelyzet rendkívül „kompakt”, ami azt jelenti, hogy a nagyon magasra helyezett lábtartók miatt rendkívüli mértékben be kell hajlítania a térdeit a kevés mozgásszabadságot kínáló, vékony párnázatú ülésen kuporgó pilótának. Ennek, valamint a kis tengelytávnak és a tekintélyes ülésmagasságnak a hatására úgy érezheti, mintha ágyúgolyón lovagolna.

Az önindító gombjának megnyomására teljes készültségbe helyezi magát a négyhengeres. Hallani, ahogy darál, zúg és zakatol a maga állatias, elementáris és archaikus módján. Egy kicsit a hetvenes évek legendás MV-jeire emlékeztet a hangja, azoknál még rengeteg hangoskodó fogaskerék működött közre a vezérműtengelyek hajtásában.

Az említett felmenők azonban megközelítőleg sem voltak olyan dinamikusak, mint a Brutale. Lélegzetállító, mit művel a négyhengeres, amikor kinyitnak a fojtószelepei. Vad morgás kíséretében, mindent elsöprő lendülettel lövi ki előre a motort. Mindegy, milyen sebességben van éppen a váltó, a gázkar elfordulására lavinaszerűen zúdul rá a nyomaték a hátsó kerékre. Egyébként kis fordulaton sincs híján erőnek a blokk, már nem sokkal 2500 után 100 Nm-t mozgósít, hogy aztán ezt kb. 5000-ig megtartva végül kiadja magából a 121 Nm-es csúcsértéket.

A telt nyomatékgörbe párját ritkító robbanékonysághoz és rugalmassághoz segíti hozzá a Brutalét. Egyedülállóan jól gyorsul 60 és 140 km/h között: könnyedén lepipálja a Yamaha R1-et, és se a Suzuki Hayabusha, se a Triumph Rocket III nem tud labdába rúgni mellette. Egyedül a Honda Fireblade veheti fel vele a versenyt, de az is csak nagyobb teljesítménye miatt és nagyobb sebességnél. Olyan nyomatékos a négyhengeres, hogy szinte teljesen felesleges 6000 fölé pörgetni. Emiatt aztán folyamatosan megkérdőjelezi az öt számjegyű régióba való kihúzatás értelmét. Egyáltalán nem kunszt kettesben egykerekezni a Brutaléval, még 6000-nél is könnyen rávehető a mutatványra. Teljesen másodlagossá válik a csúcsteljesítmény, ugyanis pont az ideális fordulatszám-tartományban erős a motor. Akkor sincs gond, ha hatodik sebességfokozatban, 1800 ford./percnél kell városi sebességgel poroszkálnia.

Nagyon szórakoztató az egész, ugyanakkor egy kicsit fárasztó is, mivel állandóan koncentrálnia kell az embernek. És még távol van a tökéletestől. Nem az érezhető vibráció vagy a nehezen járó gáz-, kuplungkar és váltópedál, hanem a motor heves gázadási reakciója miatt. A félreértéseket elkerülendő: sokat javult a 910-eshez képest, a 750-es ős-Brutaléról nem is beszélve, mégis megmaradt az a jelenség, hogy a fojtószelepek első nyitásakor pici hatásszünet következik, majd kíméletlen vadsággal tör felszínre a teljesítmény.

MV_Agusta_Brutale_1078_RR_11.jpg

Másban is megnyilvánulnak a szívócsövenként egy befecskendező fúvókás és egy fojtószelepes, ezért viszonylag egyszerű felépítésű gázrendszer fizikai korlátai. ti. nem reagál azonnal a soros négyhengeres a fojtószelepek hirtelen zárására, és előfordul, hogy motorfék-üzemmódban nagyokat durran a kipufogó, néha pedig váratlanul lefullad a motor.

Főleg városi forgalomban, a kocsisorok között cikázva kell óvatosan bánni a gázkarral. Országúton viszont, távol a zsúfolt urbánus környezettől, amikor lecsatolják róla a pórázt, csodálatos robbanékonysággal és lehengerlő viselkedéssel hívja fel magára a figyelmet az 1078 köbcentiméteres erőforrás. Jó erősen kell kapaszkodnia a pilótának ahhoz, hogy ne essen le a motorról a kigyorsítások alkalmával.

Azért is nagyon élvezetes országúton vezetni a Brutalét, mert nemcsak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is brillírozik. Kezdjük mindjárt a lassítással: olyan finoman adagolhatók, és olyan könyörtelen következetességgel emésztik fel a mozgási energiát az első kerékre szerelt Brembo Monobloc nyergek és óriási átmérőjű tárcsák, hogy bármelyik sportpilóta megnyalná mind a tíz ujját. Ennek ellenére sosem hajlik el az első felfüggesztés intenzív fékezéskor. Most először készül Brutale ilyen hatalmas Marzocchi-teleszkópvillával. Aszimmetrikus felépítésű darabról van szó, ami azt jelenti, hogy a bal szárába van beépítve a nyomó és a jobb szárába a húzófokozat, és 50 mm-es külsőcső-átmérője dacára nagyon érzékletes reakció jellemzi. Mindemellett rendkívül pontos visszajelzéssel szolgál a gumi tapadását illetőe

MV_Agusta_Brutale_1078_RR_7.jpg

A futómű beállítása feszes, de nem kényelmetlen. A rugózó elemek minden lágyságot mellőző, objektív jelentést adnak az út állapotáról, ami távolról sem jelenti azt, hogy felületesen tapogatnák le az útegyenetlenségeket. Ez persze csak akkor igaz, ha teljesen rá van adva a Sachs-rugóstag nagysebességű nyomófokozati csillapítása. A sportos közvetlenséghez szokott pilóták igényeit tökéletesen kielégíti a futómű.

Semmi kétség, nagyon jól összehangolta az MV Agusta az első és a hátsó rugózó elem működését. Ennek is köszönhető, hogy jóindulatúan, magabiztosan és stabilan veszi a Brutale a gyors, nyújtott íveket. Ezzel együtt pontosan, és hengerűrtartalmához képest meglepő könnyedséggel teljesíti a váltott kanyarokat. Egy szóval: pokolian élvezetes motorozást garantál.

Összegzés:
Egy hátránya is a kis tengelytávnak, a vaskos teleszkópvillának, az óriási villahidaknak és a merev váznak: fokozottan sportos használat esetén vagy hepehupás aszfalton való haladáskor a kormány csapkodásával jelzi a Brutale, hogy nincs kormánycsillapítója, amit pedig joggal elvárható lenne a büszke vételár fejében. Ugyanakkor igaz az is, hogy nem kérnek többet a 1078 RR-ért, mint amennyibe a 910 R kerül, és ez is valami.

forrás: http://www.motorrevu.hu/

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft