Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

...tovább

Ztech ZT-32 Barcelona elektromos kerékpár 26"

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / Suzuki GSX-R1000 - Sokat kellett rá várni...

Ez jól kezdődött! Max Neukirchner a motor első, a Fülöp-szigeteken rendezett világbajnoki bevetésén a negyedik sorból rögtön majdnem az élre hozta fel magát és vadonatúj GSX-R 1000-esét. Akkor, amikor még egyetlen civil GSX-R 1000-es sem szaladgál a közutakon. Egy sem? Na nem egészen.

Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009

Egy példány ugyanis valahogy mégis utat talált a szerkesztőségünkbe, és már a Transporterek is csak arra várnak, hogy az összegyűlt 1000-es motorokkal telepakolva elinduljanak dél felé, hogy kideríthessük, melyikük a nyerő választás. De Szent Péter gondjaiba vesz minket, és kétnapnyi tavasszal örvendeztet meg bennünket. Úgyhogy gyorsan elugrunk még a versenypályára egypár körre. Muszáj. Túlságosan kíváncsiak vagyunk. Hiszen bár a gép valamivel elegánsabb, lágyabb vonalvezetésével és pimasz ívű titán hangtompítóival együtt is félreismerhetetlenül GSX-R, mégis teljesen új konstrukció. Sem a futóműből, sem a vázból, sem az erőforrásból nem maradt semmi a régiben. Még ha ebből nem is érzünk sokat, amikor ráülünk. A tank még mindig meglehetősen széles, a három lehetséges pozícióból a legmagasabbra állított lábtartók sportosan magasan vannak. A hosszú lábúak jobb, ha a legalacsonyabb állást választják.
A műszerfal a három gyújtás-, ill. teljesítménygörbével együtt a kormányról kezelhető
A hidraulika helyett immár bovdennel működtetett, az eddigiekhez hasonlóan viszont továbbra sem állítható karú anti-hopping kuplung nem készteti felesleges erőfeszítésre a pilóta kezét, legfeljebb az egyes sebességfokozatba kapcsoláskor zavaró kissé. Az ugyanakkor már a gumik bemelegítését célzó első körökben érezhető, hogy a műszaki szakemberek által a vázon végrehajtott módosítások elérték céljukat.
 
Pedig a geometriában nem is történtek radikális változások. A villaszög és az utánfutás is a régi. De az új kialakítású, kompakt motorblokk rövidebb vázat, ugyanakkor 32 milliméterrel hosszabb lengővillát tesz lehetővé úgy, hogy a tengelytáv 10 milliméterrel rövidebb lett.
A lábtartókat három különböző helyzetbe állíthatjuk
A tömegek így még inkább a tömegközéppont körül koncentrálódnak, ugyanakkor az átalakításokkal teljes 4 kilogrammot sikerült megspórolni. Fél kilót csak a lengővillánál, amelynél a tengely felfogatási helye jókora helyet kínál ahhoz, hogy a versenybeállításokhoz illően a hátsó kerék – hosszabb lánccal – még hátrébb kerülhessen. Az aprócska hátsó féknyereg további 300 grammot jelent, az abroncsokból 400 grammnyit sikerült lefaragni. Mindez összeadódva szárnyakat ad a GSX-R eddig inkább átlagosnak nevezhető manőverezőképességének.
A villa patron nélkül is megállja a helyét, csillapítását a villa tetején lehet állítani
Már az előző modell is igen élénknek tűnt, és ez az új konstrukciójú négyhengeresre is érvényes. 7000/min fölött kel igazán életre, efölött céltudatosan, egyenletesen halad a piros tartomány felé. Rövidebb löketű, mint elődje (furat/löket 73,4/59,0 helyett 74,5/57,3 milliméter), így teljesítményét inkább magasabb fordulatszámon adja le. Ennek megfelelően a titán szívó- és kipufogószelepek is megnőttek 1-1 milliméterrel 31, illetve 25 milliméterre. A szívóutat ugyanakkor 5 milliméterrel rövidebbre szabták és élesebbek lettek a vezérműtengely bütyökprofiljai. Új emellett a hajtókarcsapágy olajellátása, immár nem a főtengelycsapágy olajvezetékeiből ágazik el. A főtengelyt keresztben átfúrták, a hajtókartalpak ezen a furaton keresztül külön kapják az olajat. Ez a megoldás lehetővé teszi a biztonságosabb kenést versenyen, nagy fordulatszámon.
Rendkívül kompakt, harapósabb, négydugattyús monobloc féknyergek
A GSX-R fejlesztése során elsősorban a minél jobb versenyeredményeket és az ehhez szükséges teljesítménynövelést tartották szem előtt. A motor mégsem vált kehes, állandóan fordulatszám után lihegő masinává. Bár 4000/min-ig még nem igazán fickós, de innentől mindig elegendő teljesítmény áll rendelkezésre ahhoz, hogy megküzdjünk a mindennapok kihívásaival. Előzéshez általában elegendő a jobb kéz határozott elforgatása, sebességváltásokra – amelyek most nem zajlanak olyan simán, mint az előző modellnél – nincs túl sűrűn szükség. 7000/min-től pedig amúgy is beindul az utógyújtás.
A hajtókar olajellátása javult, de az oldaldekliben futó olajvezeték bukáskor megsérülhet
A mindennapokban ugyanakkor nem sűrűn fogunk az előbb említett tartományban tartózkodni, így az sem számít nagyon, hogy a GSX-R 5 lóerővel gyengébb, mint az előző évben. A gázvétel dolgában elődjéhez hasonlóan nagyon jól nevelt, erejét még a szűk kanyarokban is tökéletesen ki lehet használni. Ezenkívül a Suzukival országúton kiülés és sportos akrobatamutatványok nélkül is könnyedén lehet kanyarodni, amit különösebben az útburkolat minősége sem befolyásol. A Bridgestone BT 016 „N“ specifikációjú abronccsal felszerelt GSX-R 1000 csak fékezéskor tanúsít érzékelhető felállítónyomatékot. Az első kerék manőverezési pontossága a nagy sebességgel bevett kanyarokban nem az igazi – hogy ez vajon a még nem optimális aszfaltburkolat számlájára írható-e, csak a későbbiekben fog kiderülni.
 
Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009

Azt ugyanakkor rögtön meg tudtuk állapítani, hogy a rugózó elemek hangolása meglehetősen feszes. A rugóstag – ahol a nyomófokozati csillapítás állítási lehetőségét gyakorlatilag tökéletesen hozzáférhetetlenül az oldalsó idom alá rejtették, és így a beállítás módosításakor elég bénán kell bűvészkedni az idomok körül – egyenetlenségeken ráadásul nem reagál érzékenyen, sőt, néha egyenesen durvának mondható. Így a kényelem terén bizony akadt mit kifogásolni.

A kiválóan csillapító Showa BPF-villa (Big Piston Fork) már jobb benyomást kelt. Az új Kawasaki ZX-6R-hez hasonlóan nem patronos, ehelyett jóval nagyobb csillapítódugattyút kapott, ami a tömeget és az előállítási költségeket egyaránt csökkenti. Esetleg valamivel több visszajelzést írhatnánk még fel a kívánságlistára. Mivel azonban az új, kecses, monobloc féknyergek is harapósabbak, mint az eddigiek, az új GSX-R 1000 országúti motorozáshoz éppúgy kiválóan felszerelt, mint a versenypályára.
 
Motorok Suzuki GSX-R 1000 2009


Összegzés: Az új Suzuki GSX-R1000 nemcsak finomra hangolt, barátságos futóművével és átdolgozott blokkjával állhat ki kategóriatársai ellen. Igencsak versenyképesre sikerült az ára is, amivel a legolcsóbb jelenleg kapható ezres szupersportmotor.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/suzuki_gsx_r_1000_k9_teszt

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 69.900 Ft

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel
94.900 Ft 69.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
114.900 Ft 94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft