Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Suzuki Intruder C 1800 R - Masztodon

 

 


    Nem fog beférni a kertkapun – morfondíroztam hazafelé gurulva az Intruder C1800R-rel, és majdnem igazam, lett, hiszen a széles kormányon álló tükrök miatt úgy kellett „bejátszani” a motort a két kapufélfa közé. A kertben ülő szomszéd tágra nyílt szemmel bámulta az impozáns méreteket, és ha amerikai lett volna, elismerően bólintott volna, hogy „the big is beautyful”, mivel azonban nem amerikai, ezért csak ezt mondta:
- Közös költség!!! Még nem fizetett! És este már megint hangosan hallgatta a zenét!
- Jó estét magának is! Majd lehozom! AC&DC-t meg nem lehet halkan hallgatni – morogtam, és a motor felé fordultam.
A Suzuki 2006-ban nem először trafálta telibe a közízlést, ugyanis már megjelenésének évében szép eladási adatokkal büszkélkedhetett a lenyűgözően dinamikus, 1800 cm3-es power cruiserrel. A modell népszerűsége azóta is töretlen, így logikus folytatásként 2008-ban bemutatták  konszolidáltabb köntösbe bújtatott Classic változatát is, melynek egyik díszpéldányát éppen az imént passzíroztam át kapunkon.
 

    A C verziót ugyanaz az erőforrás hajtja, mint vérbő rokonát, de pár optikai változtatás eredményeként egy egészen más jellegű motor született, mint a már álló helyzetben is a száguldást kifejező M1800 R. A lényeg: klasszikus megjelenés. Ennek jegyében kapott egy ebédlőasztal szélességű tankot, fölé pedig egy mamutagyar méretű kormányt. A lábaink természetesen trepniken pihennek, a váltást himbával végezhetjük, utasunk érdekében pedig a kisebbségi ombudsman emelhette fel szavát, ugyanis emberhez méltó méretű és formájú utasülést találunk a vezető szuperkényelmes ülése mögött. Az üléspozíció tipikusan és a régi értelemben véve cruiseresen laza. A rendszerbe kötött (kombinált fékrendszer) kissé tompák ugyan, és nagyobb kéz-, illetve láberőt igényelnek, de jól adagolhatóak, hatásuk pedig elégnek tűnik a 350 kg körüli masztodon megzabolázásához. A bovdenes kuplung hihetetlenül könnyedén kezelhető, pedig azt is képzelhetnénk, hogy a 140 Nm-es forgatónyomatékhoz bivalyerős rugókat építettek be, és ez valószínűleg így is van, de olyan jó a kuplung áttételezése, hogy még egy szép és gyenge női kéz is elboldogulhat vele, mindemellett még jól is adagolható.
 


    A Navarrone ágyúinak is beillő kipufogókból mély, kulturált hangerejű dobolás hallatszik, alapjáraton és gyorsításkor szinte meg lehet számolni a hengerekben lezajló robbanásokat. A külvilág szinte nem is a hallószervein keresztül értesül a motor érkezéséről, sokkal inkább a kipufogóból kiáramló alacsony frekvenciás lökéshullámokat érzékeli.

    Érdekes, hogy bár iszonyatosan tol a Classic, ezt mégsem a fordulatszámskála legaljáról teszi. Egyharmad gáz környékén olyan újabb erőket mozgósít a közel kétliteres lökettérfogat, hogy attól szinte gyengének tűnik az eddig is az aszfaltra szabaduló gyilkos nyomaték. Ráadásul a gázmarkolattól jövő utasításokra jól érezhető késéssel reagál az egyébként a GSX-R-ekről származó, két pillangószelepes befecskendező rendszer, amely közepesen erős gázreakciókat produkál. Gázadásra és gázelvételre enyhe rángatózással válaszol a blokk, és ez bár nem túl zavaró ugyan, mégis érezhetőbb, mint a két évvel ezelőtt tartóstesztre befogott M1800R-nél volt.

    A típus védjegyének számító 240 mm széles Bridgestone hátsó abroncsok egy Classic verzióhoz méltóan ballonosabbak, mint az M erősen peres gumija volt, így a motor bedönthetősége pontosan olyan, mint amit az egynegyed méter széles gumi látványa sugall. Vagyis nehézkes. De – mint az sejthető volt – a C1800R nem pályázik az Alpenmasters első helyezésére. Az ő lételeme a végtelen egyenesek, és a nyújtott ívek, amelyeken már nincsen pusztán békés barangolásra kárhoztatva, ugyanis menetdinamikája nem sokban marad el legendás elődjétől. Ha engedhetek kényszeres kategóriaelnevező hajlamomnak - amelynek olyan gyöngyszemei láttak már napvilágot, mint: technocruiser (DN-01) – akkor kimondom: ez egy klasszikus ruhába öltöztetett hightech beltartalommal bíró power classic!

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/teszt_suzuki_intruder_c_1800_r

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 69.900 Ft

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel
94.900 Ft 69.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
114.900 Ft 94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft