Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Vadonatúj retró - Vespa 300 Super-teszt

A Vespa megértéséhez nem árt tudni, hogy D'Ascanio, a mára klasszikussá vált olasz robogómárka tervezője utálta a motorokat: kényelmetlennek, veszélyesnek, nehézkesen navigálhatónak ítélte őket, ami az 1940-es években az utakon lévő kétkerekűekre igaz is volt. A második világháború utáni instabil gazdasági és társadalmi viszonyok között boldogulni próbáló emberek váratlan lelkesedéssel fogadták a kényelmes, raktérrel rendelkező, apró kerekeken suhanó, mediterrán szellemiségű újdonságot, a robogót.
20080905vespa300s1.jpg
A hagyománytisztelet az új, 2008-ban kiadott 300-as Vespának is sajátja: megtaláljuk a régi darabokon megszokott egylengőkaros első felfüggesztést, a kormányra szerelt kerek lámpát, az ötven éve változatlan bordázott lábtartót, és az önhordó sajtolt lemez karosszériát, ami 250 százalékkal nagyobb merevséget ad, mint a mai csővázas robogók váza. A 300-as géposztályban korábban soha nem látott elegancia és klasszikus dizájn mellett kimondottan jó, 22 lóerős teljesítményt présel ki magából a kis csalással 300 köbcentis, elektronikus befecskendezésű blokk. A sportosságára bizonyíték, hogy az új, kimondottan dinamikus motorozásra tervezett Gilera Nexust is ez az erőforrás hajtja. A 250-es kistestvérhez képest az új motor már kisebb, 5000-es fordulaton leadja a maximális nyomatékot, érezhetően növelve a motor dinamizmusát.
20080905vespa300s3.jpg
Japán konténeres robogókon nevelkedve néhány kilométer után arra jutottam, valószínűleg nincsen meg bennem a kellő alázat ahhoz, hogy átérezzem: ez nem csak egy robogó, ez egy Vespa! Megálltam egy kávézónál, olasz cappuccinót kortyoltam a teraszon, közben pedig próbáltam azonosulni a mediterrán életérzéssel, a kerek idomokkal, a krómcsíkokon finoman megcsillanó napfény adta csodás harmóniával. Figyeltem, mennyien megbámulták a koromfekete nosztalgiajáratot, volt olyan, aki meg is simogatta. Egy kisgyereket le kellett fotóznom rajta, mert ő is tudta: "Ez egy Vespa ám, Anyu!"

Ekkor tudatosult, hogy belőle lesz majd az a felnőtt, aki nem átall 1 millió 350 ezer forintot kiadni azért, hogy egy pici szeletet hazavihessen magával az olaszok híres, klasszikus eleganciájából, ebből a teljesen más életérzésből. És tényleg, nyolc másodperc alatt százon vagyunk, nem váltogatunk, nem koszoljuk össze a ruhánkat, közben pedig elégedetten vigyorgunk a pici tökhéj-sisakunk alól, hiszen ez bizony egy igazi kultmotor, ahol az idomokon szemet legeltetve a történelem, a nyeregben ülve pedig a legmodernebb technika szele érint meg minket. Zárt sisak természetesen nem fér az ülés alá, de mindegy is, amúgy is viccesen mutatunk állig sisakban, miközben a lábtartó kialakításából adódóan, szigorúan derékszögben tartott lábakkal ülünk a nyeregben. Sportosabb pillanataimban az idomból kinyíló lábtartókat használva próbáltam visszarepíteni magam a régi idők versenyrobogózásának korába. Két személlyel a GTS egyébként nem maga a kényelem - az utasnak legalábbis biztosan nem-, a vezető lába minden kereszteződésnél beleakad a mögötte ülő előre nyújtott lábaiba. Az oldaltámasz a korábbi modellektől megszokott módon felcsapódik, ha nem hajtjuk ki rendesen, az idomok cseréje pedig egy vagyon, így ezzel jó vigyázni.
20080925vespa300.jpg
Elöl takaros kesztyűtartó fpgadja a szükséges apróságokat, gombnyomásra nyílik a csomagtartó, egyszóval a sisakfiaskót leszámítva teljes a komfort. Nyilván, hiszen D'Ascanio, a Vespák atyja a nőkre is gondolt: szoknyában, keresztbe rakott lábakkal, retiküllel a csomagtérben suhanhatnak vele bevásárolni a nők és asszonyok már több mint ötven éve.

Őszintén szólva az első napokban idegenkedtem a GTS túlzott döntögetésétől, a kissé merev futómű, magasnak tetsző súlypont, a 12 colos kerék közti rövid tengelytáv és a megszokottnál valamivel gyengébb első fék miatt. Aztán lassan megértettem, hogy a GTS nem helyi polgár, hanem csak egy jól fizető vendég nálunk, az utakat, amikre eredetileg teremtetett, sajnos magunknak kell megépíteni hozzá. A belvárosi kátyúkat magam mögött hagyva már boldogan kanyarogtam vele az új aszfalttal borított kertvárosi utakon. A különösen szép, kívül króm, belül fekete felnikért még komoly pénzt is ajánlottak nekem a menetrend szerinti napi kávém elfogyasztása során. Nem adtam.
20080925vespa3001.jpg
Néhány nap alatt sokat változott a véleményem az olasz ipar remekéről. Az idegenkedés, és az "instabil ladik"- érzéstől eljutottam odáig, hogy másnapra már határozottan hiányzott a kávéház teraszáról.

 Átvett cikk (forrás:Totalbike)
A Vespa megértéséhez nem árt tudni, hogy D'Ascanio, a mára klasszikussá vált olasz robogómárka tervezője utálta a motorokat: kényelmetlennek, veszélyesnek, nehézkesen navigálhatónak ítélte őket, ami az 1940-es években az utakon lévő kétkerekűekre igaz is volt. A második világháború utáni instabil gazdasági és társadalmi viszonyok között boldogulni próbáló emberek váratlan lelkesedéssel fogadták a kényelmes, raktérrel rendelkező, apró kerekeken suhanó, mediterrán szellemiségű újdonságot, a robogó

A hagyománytisztelet az új, 2008-ban kiadott 300-as Vespának is sajátja: megtaláljuk a régi darabokon megszokott egylengőkaros első felfüggesztést, a kormányra szerelt kerek lámpát, az ötven éve változatlan bordázott lábtartót, és az önhordó sajtolt lemez karosszériát, ami 250 százalékkal nagyobb merevséget ad, mint a mai csővázas robogók váza. A 300-as géposztályban korábban soha nem látott elegancia és klasszikus dizájn mellett kimondottan jó, 22 lóerős teljesítményt présel ki magából a kis csalással 30ntis, elektronikus befecskendezésű blokk. A sportosságára bizonyíték, hogy az új, kimondottan dinamikus motorozásra tervezett Gilera Nexust is ez az erőforrás hajtja. A 250-es kistestvérhez képest az új motor már kisebb, 5000-es fordulaton leadja a maximális
Japán konténeres robogókon nevelkedve néhány kilométer után arra jutottam, valószínűleg nincsen meg bennem a kellő alázat ahhoz, hogy átérezzem: ez nem csak egy robogó, ez egy Vespa! Megálltam egy kávézónál, olasz cappuccinót kortyoltam a teraszon, közben pedig próbáltam azonosulni a mediterrán életérzéssel, a kerek idomokkal, a krómcsíkokon finoman megcsillanó napfény adta csodás harmóniával. Figyeltem, mennyien megbámulták a koromfekete nosztalgiajáratot, volt olyan, aki meg is simogatta. Egy kisgyereket le kellett fotóznom rajta, mert ő is tudta: "Ez egy Vespa ám, Anyu!"

Ekkor tudatosult, hogy belőle lesz majd az a felnőtt, aki nem átall 1 millió 350 ezer forintot kiadni azért, hogy egy pici szeletet hazavihessen magával az olaszok híres, klasszikus eleganciájából, ebből a teljesen más életérzésből. És tényleg, nyolc másodperc alatt százon vagyunk, nem váltogatunk, nem koszoljuk össze a ruhánkat, közben pedig elégedetten vigyorgunk a pici tökhéj-sisakunk alól, hiszen ez bizony egy igazi kultmotor, ahol az idomokon szemet legeltetve a történelem, a nyeregben ülve pedig a legmodernebb technika szele érint meg minket. Zárt sisak természetesen nem fér az ülés alá, de mindegy is, amúgy is viccesen mutatunk állig sisakban, miközben a lábtartó kialakításából adódóan, szigorúan derékszögben tartott lábakkal ülünk a nyeregben. Sportosabb pillanataimban az idomból kinyíló lábtartókat használva próbáltam visszarepíteni magam a régi idők versenyrobogózásának korába. Két személlyel a GTS egyébként nem maga a kényelem - az utasnak legalábbis biztosan nem-, a vezető lába minden kereszteződésnél beleakad a mögötte ülő előre nyújtott lábaiba. Az oldaltámasz a korábbi modellektől megszokott módon felcsapódik, ha nem hajtjuk ki rendesen, az idomok cseréje pedig egy vagyon, így ezzel jó vigyá
Elöl takaros kesztyűtartó fpgadja a szükséges apróságokat, gombnyomásra nyílik a csomagtartó, egyszóval a sisakfiaskót leszámítva teljes a komfort. Nyilván, hiszen D'Ascanio, a Vespák atyja a nőkre is gondolt: szoknyában, keresztbe rakott lábakkal, retiküllel a csomagtérben suhanhatnak vele bevásárolni a nők és asszonyok már több mint ötven éve.

Őszintén szólva az első napokban idegenkedtem a GTS túlzott döntögetésétől, a kissé merev futómű, magasnak tetsző súlypont, a 12 colos kerék közti rövid tengelytáv és a megszokottnál valamivel gyengébb első fék miatt. Aztán lassan megértettem, hogy a GTS nem helyi polgár, hanem csak egy jól fizető vendég nálunk, az utakat, amikre eredetileg teremtetett, sajnos magunknak kell megépíteni hozzá. A belvárosi kátyúkat magam mögött hagyva már boldogan kanyarogtam vele az új aszfalttal borított kertvárosi utakon. A különösen szép, kívül króm, belül fekete felnikért még komoly pénzt is ajánlottak nekem a menetrend szerinti napi kávém e
Néhány nap alatt sokat változott a véleményem az olasz ipar remekéről. Az idegenkedés, és az "instabil ladik"- érzéstől eljutottam odáig, hogy másnapra már határozottan hiányzott a kávéház ter
 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft