Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Yamaha MT-01 - Ököl csapás

Nem igényel kommentárt. Az MT-01 nem is motorkerékpár, inkább örök beszédtéma az átlagember számára. Briliáns módon párosítja az alpári, 1670 köbcentis, V2-es blokk hangsúlyos formáit a vákuumos öntési eljárással készült vázzal, a sportos, állítható futóművel és az R szériás sportmotorokról származó fékekkel. 
Motorok_Yamaha_MT_01_2.jpg
A 2005-től gyártott nyomatéksport-motor szándékosan kilóg a csupasz gépek közül. A Yamaha-szalonokban külön sarkot alakítottak ki neki, rengeteg kiegészítőt kínáltak hozzá, és olyan, harmincon túli vásárlókat reméltek, akik nem ijednek meg egy gyors szerpentinezéstől, illetve volt tehetségük összegyűjteni a pénzt egy egyedi, de drága motorra. Az MT-ből nem is lett tömegcikk. Talán túl félelmetesre sikerült és ezt értették félre sokan a kezdetekkor. 
 
A közel kétszázhetven kilós óriás blokkjának eredetijét a Wild Star nevű cruiserhez tervezték, majd felfúrták a sportosabb Road Star Warriorhöz és még egyet csavartak rajta, mielőtt az MT-be került. Az előbbi kardánhajtású volt, a köztes gép bordásszíjat viselt, az MT-01 pedig láncon át hajt. 
 
Hajtűkanyar? Akár negyedik sebességfokozatban is. Az óriás V2-es bármikor képes erre
A vezetéséhez eleinte bátorság kell. A kilencven lóerő megtévesztően hétköznapi adat, ha nem tűnik fel, hogy a százötven newtonméteres forgatónyomaték szinte az alapjárattól elérhető. Ezért az ötfokozatú váltót nagyon ritkán kell használni és már ötezerig sem érdemes elforgatni a turbódízelesen működő V2-est. Aki igazán őrült, akár a gyártól is rendelhet hozzá tuningkitet. A Stage1 csak két Akrapovic slip-on dobot tartalmaz. Ez kell is, így szól igazán szépen a motor. A Stage2 teljes kipufogórendszert jelent, míg a Stage3 készletben új dugattyúk, hegyesebb vezérműtengelyek is vannak, ezekkel valódi vadállat válik a Yamahából, így utcára sem mehet többé. Aki háromezer fölött hanyagul visszavált, azt elementáris motorfékkel jutalmazza az MT, közben a fara kicsit riszálni kezd. A hajtűkanyarok még negyedik fokozatban is kivitelezhetők, mert a futómű pontos, a motor kezesebb, mint amit szoborszerűsége alapján várnánk. 
Motorok_Yamaha_MT_01_1.jpg
Csak el ne dőljön! A gyári és tuning leömlői is sérülékenyek
A különc Yamahának komplett rajongótábora van. Ők azt állítják, hogy ezzel a géppel még pályanapokon is szép az élet. Efféle mutatványok nem elképzelhetetlenek, de az MT-01 inkább olyan országútra való, ahol nem a kráterek jelzik a megtett távolságot. Ott akár öt liter alá is eshet a benzinfogyasztása. 
 
Százas tempó körül nagyon szépen dörömbölnek a gyári dobok, nem túlzott a menetszél és egy átlagos felnőtt férfi számára könnyedek a manőverek. Igen, ez a Yamaha testalkat alapján is válogat a pilótajelöltek közül. Az alacsonyak és nyeszlettek, főként városban, szenvedni fognak. Ha szerencséjük van, még az előtt döntenek az eladásáról, hogy megcsúszna az első kerék és felborulna a motor. Ilyenkor lépnek a képbe, akik sokallják a jelenlegi, bőven négymillió fölötti vételárat, de sóvárognak egy „nagyon valamilyen” kétkerekű után. 
 
Itt távozik a KODO vagyis a szívveréshez hasonló ritmus
A használt MT-01 kiválasztása kemény vizsga. Íme, egy kis puska a lelkesedőknek. Az öt eddigi évjárat darabjai közül a legolcsóbb, de már használható állapotú gépek nagyjából 1,8 millió forintba kerülnek. Aki a sérült példány otthoni talpra állításában gondolkodik, azt le kell lomboznunk. Ha a motor a bal oldalára dőlt, elrepedhetett a szárazkarteres blokk olajtartálya. A csere százezer forintos tétel. A tank félmillió körüli összegbe kerül, és jobb, ha megnézzük a kormányhatárolókat a váznyakon. Ha ezek már letörtek, az MT gazdasági totálkáros. Akkor sem jobb a helyzet, ha a mamut a jobb oldalán landolt. Ilyenkor szinte biztosan odalesznek a szexi kipufogóleömlők. A gyári alkatrész szinte megfizethetetlen. Védekezni például a Sato Racing bukógombáival lehet, ezeket minden tapasztalt MT-01-tulajdonos gépén megtaláljuk. Kiegészítőkből egyébként is rengetegfélét lehet kapni a motorhoz, így fokozható a túraalkalmassága, még látványosabbá formálható, vagy egyszerűen csak igazán kétszemélyessé, ha az utas lábtartóit alacsonyabbra helyezzük egy ügyes adapterrel. 
Motorok_Yamaha_MT_01.jpg
Az MT-01 kényezteti vezetője ülepét, de az utas sem panaszkódhat. Igaz, lábtartói magasan vannak

Konstrukciós bakik nem sújtják a prémium Yamahát, de volt három visszahívási akció az öt év alatt. A szervizek ingyen cserélték a gázpozíció-érzékelőt, a benzinpumpát és a hátsó rugóstag összekötő elemét. Nézzük meg a teleszkópszár-szimeringeket is, és ha ezek, illetve a kopóalkatrészek rendben vannak, készüljünk fel a különleges motoros élményre! Garantáltan kiderül, valóban felkészültünk-e rá. 

forrás: www.motorrevu.hu 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 65.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 69.900 Ft

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel
94.900 Ft 69.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
114.900 Ft 94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft