Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

...tovább

Ztech ZT-32 Barcelona elektromos kerékpár 26"

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Hírek / Alternatív üzemű motorkerékpárok

Az életképes

 

Évek óta vártunk egy olyan alternatív hajtású motorra vagy robogóra, amely nem egyszerűen jövőbe mutató és különleges, de még közlekedni is lehet vele. A mérce egyértelműen a hagyományos kanapérobogók tudásának átlaga volt, ezt kellett elérnie az amerikai Vectrix-nek, és a feladat sikerült is.

 

Vectrix elektromos robogó

A most még kissé drága VX-1 akár száz kilométert is megtehet egy feltöltéssel, épp olyan kényelmes, mint benzines kategóriatársai, így tulajdonosa fogcsikorgatás nélkül elmondhatja majd magáról, hogy tett valamit a környezetvédelemért.

A terepmotor
A KTM is érzi a felelősségét a klímaváltozásban, ezért előállt saját villanyhajtású krosszgépével. A svájci konkurenciához hasonló koncepciót követve egy közel 40 Nm forgatónyomaték leadására képes villanymotort építettek egy hagyományos krosszgép vázába.
 
KTM elektromos cross motor

A kilencven kilogramm tömegű kísérleti szöcskére támaszkodva bizonygatták, hogy céljuk a gépet piacra dobni két éven belül és ezzel oldani meg az Európa szerte terepmotorosok ezreit foglalkoztató környezetvédelmi problémákat. A próbamodell már most képes negyven percen keresztül repíteni a rajta álló sportembert és a KTM potens mérnökeit ismerve ez még csak a kezdet.

A terep motor II.
Akár három órán át is tátva tarthatjuk a krosszpályák népének száját, ha a svájci Quantya három modellből álló elektromos terepmotor kollekciójának tagjait tesszük próbára.
 
Quantya EVO1 Strada elektromos cross motor

A százhuszonötös endurók méretéhez hasonló EVO1 Strada például 8,5 Kilowatt teljesítményre és hetvenes csúcssebességre képes, ami talán nem tűnik soknak, tapasztalataink szerint viszont a kissé késlekedő gázreakciók ellenére együtt ugrik a benzinesekkel, futómű elemei a célhoz méretezettek, viszont egyáltalán nem szennyezi a környezetet, és teljes csendben üzemel, így két érvet rögtön kihúz a környezetvédők listájáról.

A gázos
A német MIZU nem talált fel semmit, csupán már létező technológiákat házasított össze. Kísérleti gépük egy mezei Suzuki Bandit 1250-es melybe az autóknál már régóta ismert gázos átalakító készletet építettek. A kölni Intermoton bemutatott kísérleti példány eredeti benzintankjának helyén gáztartályt találunk, a forma és a méret is az eredeti, csupán egy biztonsági műanyagburkolat jelent eltérést.
 
Mizu Burgmann gázhajtású robogó


Aki ebben a megoldásban gondolkodik eldöntheti, hogy a földgáz mellett benzinnel is kíván-e közlekedni a jövőben, mert a MIZU vegyes üzemű verziója is menetkész, más kérdés, hogy mindezért háromezer-ötszáz Eurót kér a gyártó.

A kerékpár
Itthon is sok helyen lehet kapni a kissé sutácska, de azért mégiscsak önerőből mozgó elektromos kerékpárokat, melyeket főként rövid távokra használhatunk. A francia Scorpa triál és terepmotorjai után, bemutatta az eTricks nevű elektromos mopedet, mely kicsit még bicikli de lelkében inkább használható mopednek.
 

Scorpa_eTricks elektromos kerékpár

Tömege negyven kiló, hatótávolsága akár ötven kilométer is lehet, és a feltöltés sem tart tovább, mint két és fél óra. Mivel homologizált járműről van szó a kis Scorpa akár a közlekedésben is részt vehet, ha éppen nem a közeli dombokon nyargalászik.

A hibrid
A Piaggio MP3 alapokra épített hibrid robogója lenyűgözően elegyíti a benzines technika jelentette függetlenséget és teljesítményt, az elektromotoros meghajtás előnyeivel.
 
Piaggio MP3 hibrid

Az MP3 Hybrid a gyár ígérete szerint kevesebb, mint két liter benzinnel képes megtenni száz kilométert, ha vegyes üzemmódban használjuk az elektromos és benzines motorokat, persze ehhez a villanyhajtást kell előnyben részesítenünk. A beépített töltővel konnektorról is regenerálhatjuk a Lítium-ion akkumulátort, de a fékezéskor és gázelvételkor felszabaduló hulladékenergiát is visszaforgatja telepébe az ígéretes Piaggio, sőt közben csupán negyven gramm széndioxidot enged a levegőbe kilométerenként.
Piaggio MP3 Hibrid blokk
Ugyan az elektromos motor három és fél lóerős teljesítménye nem egetverő, de ha tudjuk, hogy a nyolcadliteres egyhengeressel együtt összesen majdnem harminc Nm nyomatékot állítanak elő, biztosak lehetünk abban, hogy a jövőbe mutató behemót gyorsulásával sem lesz gond.

A legtisztább
Neil Saiaki világhódító útra készül. Ez még nem volna érdekes, ha történetesen nem ő tervezte volna a Zero X krosszmotort és annak utcai softenduro változatát a Zero S-t. A részleteiben és jól kitalált elektromos motorkerékpár páros, nehézfémeket nem tartalmazó lítium-ion akkumulátorról kapják az áramot, vezérlésük túlmelegedés ellen is véd és az S harminc lóerős teljesítménye három lépésben korlátozható, hogy ne csak a városi vagányok de a kezdők is bátrabban üljenek a hangtalan motorkerékpár nyergébe.
 
Zero X elektromos cross motor

Mindkét változathoz intelligens töltőt mellékelnek amely nem csak gyors akkuregenerációt szavatol, de automatikusan ki is kapcsolnak ha a töltés befejeződött. A cég jelenleg nemzetközi kereskedelmi hálózatot épít, van már kirendeltségük Varsóban, sőt Hawaii-n is és a következő évben ötezer Zero motorkerékpár eladását tervezik világszerte.

Az első japán
A Yamaha Gen-Ryu mindenekelőtt utópisztikus küllemével ragadja magához a jövővárók figyelmét. Amikor néhány éve először jelent meg a Tokyo motorshow pódiumán, még arról volt szó, hogy egy R6-os sportmotor blokkja hajtja majd a generátorát amely áramot szolgáltat a mozgatásért felelős villanymotoroknak.
 
Yamaha Gen-Ryu

A dolog most úgy áll, hogy egy egyhengeres, kettőötvenes blokk kerül majd az alacsony súlypontú vázba és ha hinni lehet az aktuális pletykáknak, akkor a Yamaha már 2010-ben előáll a használatra kész verzióval.

Az elemi
Az ENV nevű üzemanyag cellás kísérleti motorkerékpár hajtóanyaga cseppfolyós hidrogén. A brit illetőségű cég állítólag a gyártásig akarja fejleszteni a kétkerekűt, melynek hat kilowattos motorja, akkumulátorok közbeiktatásával nyeri majd energiáját a természetben leggyakrabban előforduló elemből.
ENV üzemanyagcellás motor

A nyolcvan kilós jármű égésterméke tiszta víz, így komoly távlatokat nyithat a közlekedésben, bár kétségtelen, hogy a hajtásához szükséges hidrogént mínusz hetvenhárom fokra kell hűteni használat előtt, tárolása körülményes és főként komoly energia befektetést igényel.

forrás:http://www.motorrevu.hu/beszamolo/alternativ_uzemu_motorkerekparok

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft