Dakaros élményekkel töltötte meg a Lurdy Ház Dakar Klubját az UNIQA Sandlander Team; a csapattagoknak bőven volt mesélnivalójuk a kéthetes viadalról.
A versenyzőket Jankovich Mihály, az UNIQA Biztosító vállalati üzletágának igazgatója köszöntötte, s a Safety Carra utalva megjegyezte: nemcsak a csapat kapott segítséget, a tagok is élen jártak mások segítésében, példát mutatva emberségből és sportszerűségből.
Pócsik László csapatfőnök úgy összegzett: egyik szeme sír, a másik nevet, hiszen a quados Somfai Mátyás példaértékűen szerepelt, amíg versenyben volt, de egy pechsorozat után balesetet szenvedett, míg Sebestyén Sándorék nagyon jól szerepeltek, ilyen előkelő helyen (47.) magyar szériaautó még nem ért célba. Mint mondta, a 35. Dakaron megadták a módját a kerek évfordulónak, amit a rengeteg kieső is bizonyít.
Sebestyén Sándor büszkén megmutatta, hogy a 2013-as Dakar teljesítéséért járó érme után egy 2014-est is bezsebelt, és mint fogalmazott, az idei futam a jövő évi előszobája volt, már a célban a következő rajton járt az esze. A pilóta kitért arra, hogy Ungvári Miklóst ígéretüknek megfelelően végigvitték a pályán, a dzsúdós már megkezdte az edzéseit és rövidesen versenyen is indul. "Hiszek abban, hogy az olimpikon Rióban is sikeres lesz és úgy képviseli a magyar színeket, ahogy a Dakaron".
Sebestyén felidézte Robby Gordon vontatását, legemlékezetesebbnek pedig azt tartotta, amikor egy piramis-szerű csúcson kellett átkelni. "Itt az autónak is elfogyott a levegője, a csúcs teteje szűkös volt, majd egy meredek csapás jött jobbra le, ahol mindhármunkban dolgozott az adrenalin". Kitért arra is: semmi technikai problémája nem volt, a precíz napi karbantartások után hibátlan volt a Toyota.
Navigátora, Bognár József arról beszélt, hogy Ungvárival jól kiegészült a csapat. "Ő volt a mókamester, de akkor is jól jött a fizikai felkészültsége, amikor néha lapátolni kellett a homokot. A tájékozódásban voltak nehéz napok, egy dűnés szakaszon például olyan is előfordult, hogy 18 kilométeren keresztül nem volt érintendő pont".
Somfai Mátyás az első napot hibátlannak nevezte, a quados rajtszáma szerint a mezőny végéről indult, de azon volt, hogy mielőbb felkeveredjen az élre, hogy ne érhessék utol az autók. Ez sikerült is, hiszen egy kilencedik hellyel nyitott. "Így is sok volt a por a pályán, amit a motor is beszívott. Valami bekerült az üzemanyag-rendszerbe is és meghibásodott az AC-pumpám. A víztartó hátizsákomat kiürítettem és abba tettem üzemanyagot, a csövét kötöttem a karburátorra és infúziós kosárként cipeltem. A benzin azonban megoldotta a csövet, ráadásul egy bajba került perui quados is segítséget kért. Az ő itatósát is befogtuk, a quadját pedig utánam kötötte, így mentünk tovább. Két tankolással később ez a megoldás is megadta magát, így nem tudtam továbbvinni a versenytársam at, az egyik 8 kilós póttankomat kötöttem magamra és így folytattam" - mesélte Somfai.
A quados hajnalban ért be, fél órája maradt az újabb rajtra, de szavai szerint nem volt kérdés, akarja-e folytatni. "Hatalmas szintkülönbségek voltak, óvatos voltam. Körülbelül 4300 méteres magasságból kellett lejönni, amikor két motorost magam elé engedtem, hogy lássam, hogyan érdemes menni. Az út egyre meredekebb lett, a kövek megindultak alattam. Ekkor gázt adtam, hogy én legyek a gyorsabb, majd visszalassulva próbáltam a köveket felgyűrni. A quad azonban máshogy gondolta és a mélybe indult, én pedig azt a gyors döntést hoztam, hogy nem tartok velem így zúzódásokkal megúsztam a kalandot" - avatott be a drámai pillanatokba.
Az UNIQA Sandlander Team már elkezdte a felkészülést a 2015-ös Dakarra.
Hajrá Matyi!
A Sandlander kiemelt támogatója az UNIQA, otthona a Lurdy Ház. A csapat pénzügyi döntéseiben az Exclusive Change nyújt gyors segítséget, sportolóinak teljesítőképességéről a BeSporty gondoskodik.
(Forrás: Sandlander hirek)