Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Drága a motorszerviz? Így csökkentheted a szervízszámlát.

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter E3R 7KW 95km/h

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Hírek / Kawasaki KX250 és 450F 2011-es kiadásban

A Kawasaki krossz modellpalettája a gyár az AMA SX és MX bajnokságokon részt vevő versenymotorok fejlesztői, szerelői, és persze a versenyzők, Chad Reed és Ryan Villopoto tapasztalatai alapján frissült fel.

Mivel tavaly, illetve 2010-re a KX450F részesült inkább a fejlesztőmérnökök figyelmében, ezért a jövő évi, de már idén a szalonokba kerülő 2011-es modelleknél a negyedliteres újdonságai a számottevőbbek – ezért kezdjük inkább a 450-essel.

A kompakt építésű, 449 köbcentis DOHC erőforrás tavaly teljesen átalakult, többek között azt az erősített szoknyával ellátott „factory” dugattyút kapta meg, amit Villopotóék gyári versenymotorjából loptak és alkalmazták először szériagyártásban, ezért az idei (bocsánat, jövő évi) modellnél ezúttal csak az eleve elég új technika finomhangolása volt a cél.

A motorblokk alacsony fordulati erőnlétére gyúrtak a befecskendezés és a gyújtás átkalibrálása során a mérnökök, a végeredmény a sajtóosztály szerint természetesen különlegesen sima gázfelvétel és még nagyobb nyomaték lett – persze a pontos adatok, krosszmotorról lévén szó, nem publikusak most sem – a hatékonyabb égés miatt pedig még a gyújtógyertya élettartama is nőtt.

A 450-es KX hatsebességes váltójába is belenéztek, egyetlen csapágy nagyobbra cserélésének terhe mellett javítottak a váltásérzeten. A váz alapjai gyakorlatilag megegyeznek a 2010-essel, de a vázfelfogató lemezeket acélra cserélték, ezzel növeltek valamelyest a váz csavarodásán. Ennek oka egyértelmű: könnyedebb kanyarérzet, egyszerűbb irányíthatóság. Mindezt úgy, hogy a nagy krossz Kawasaki legendás nagysebességű stabilitását megőrizték.

A hátsó futómű Uni-Track himbarendszerének enyhe átméretezése kellett még a kigyorsítások és a kanyarok hatékonyabb leküzdéséhez, előre pedig egy AOS (Air-Oil-Separate) Kayaba villa került, sokat mondó neve alapján kitalálható: az teleszkóp belsejében az olaj és a levegő teljesen el lett különítve. A futómű elemek alapbeállítása versenyzői visszajelzések alapján javult.

 

Végül a kipufogó: a belső perforált csövön ejtett mélyedések csökkentették a zajszennyezést, a hangtompító anyag körkörös tömése miatt pedig fele olyan gyakran kell majd felújítani a kipufogódobot.

KX250F

Jelentősebb változtatásokat a „kis” limezöld versenymotoron hajtottak végre: megjelent rajta a 450-estől származtatható, akkumulátor nélküli elektronikus benzinbefecskendező rendszer. A kifejezetten motokrossz felhasználásra tervezett injektor egy ultrakönnyű ECU-t vonultat fel (biztonságos helyen, a váznyakhoz rögzítve), a 43 mm-es torokátmérőjű injektorház pedig progresszív pillangóműködtetést kapott, akárcsak egy hagyományos FCR porlasztó, ami 3/8-ad gázállás felett gyorsabban nyit, mint egy lineáris változat.

Blokkon belül a 250-es KX-F-ben is a tavaly bemutatkozott erősített, „factory-jellegű” kovácsolt alumínium dugattyú dolgozik (részben ennek köszönhető a KX250F-re jellemző magas fordulati robbanékonyság, pörgősség), de a 2011-es eresztés már egy új, magasabb oldalfalat kapott, ami 13,5:1-re növelte a sűrítést (13,2:1-ről). Annak érdekében, hogy alacsony és középtartományon tovább izmosodhasson a kis vízhűtéses négyütemű, a vezérlés és a be és kiömlő csatornák is teljesen át lettek dolgozva.

Változott a szívóoldali vezérműtengely fokolása (de csak egyetlen fokot, a precízebben dolgozó injektor miatt), a titánium szelepek mélyebbre (8,7-ről 9,3 mm-re) nyitnak, illetve a gyújtógyertya is 1,4 mm-rel mélyebbre merészkedik az égéstér belseje felé. A szívócsatorna térfogatát 10%-kal növelték meg, illetve a kipufogó leömlő is nagyobb lett a megváltozott blokk karakterisztika szolgálatában.

A KX250F váltóművét is átfésülték, „kevesebb melléváltást” ígér a Kawasaki az új mechanizmusnak köszönhetően, a megnövekedett össz-motorerő mellé pedig egy két foggal nagyobb, 50-es hátsó lánckereket is kap a 2011-es KX250F-tulajdonosa – ezzel szintén az alacsony és középtartományi gyorsulási érzeten kívántak fokozni.

Futómű téren is beszámolhatunk néhány jelentős újdonságról, mint például az új, SFF (Separated Function front Fork) első villa. Angolosok a névből rájöhettek, hogy a két teleszkópszár külön feladatot lát el (akárcsak például a Yamaha FZ1 esetében) egyikben a rugó, másikban pedig a csillapítódugattyú található – a jobb teló rugózik, a bal csillapít – illetve a teleszkópok a kormánytengely síkjához viszonyított eltolását is csökkentették egy milliméterrel, ami a fordulékonyságot növelte.

Az SFF villának 25%-kal csökkent a rugóút során tapasztalható ellenállása a hagyományos teleszkópokhoz képest – finomabb visszajelzések, könnyebb működés és állíthatóság még a jutalom. Természetesen az új kialakítású Uni-Track himbarendszert és az alumínium helyett acélból készülő blokkfelfogató lemezeket a 450-eshez hasonlóan 250-es is megkapta: a „kevésbé merev” váz és a gyorsítások során kisebb mértékben összeülő hátsó traktus kanyarban és onnan kigyorsítva segíti a versenyző munkáját.

A Kawasaki 2011-es krosszolóit az őszi szezonkezdésre várhatjátok a szalonokban felbukkanni.

forrás: http://www.motorinfo.hu/bemutato/2010/05/26/kawasaki_kx250_es_450f_2011_es_kiadasban/

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Iron, vízálló, bőr motoros, robogós cipő

Stylmartin Iron, vízálló, bőr motoros, robogós cipő
72.900 Ft 47.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Core WP vízálló motoros cipő

Stylmartin Core WP vízálló motoros cipő
59.990 Ft 44.990 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma

Stylmartin Navajo EVO WP motoros túracsizma
94.990 Ft 79.990 Ft

Stylmartin Rocket fekete motoros cipő

Stylmartin Rocket fekete motoros cipő
89.990 Ft 79.990 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

Premier Jet Classic U9 BM nyitott bukósisak

Premier Jet Classic U9 BM nyitott bukósisak
79.990 Ft 59.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Stylmartin Impact RS WP vízálló bőr motoros csizma

Stylmartin Impact RS WP vízálló bőr motoros csizma
105.000 Ft 89.999 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Jet Classic U11 világos kék nyitott bukósisak

Premier Jet Classic U11 világos kék nyitott bukósisak
69.990 Ft 59.990 Ft

Premier Jet Classic U12 sárga nyitott bukósisak

Premier Jet Classic U12 sárga nyitott bukósisak
69.990 Ft 59.990 Ft

Premier Jet Classic U13 narancssárga nyitott bukósisak

Premier Jet Classic U13 narancssárga nyitott bukósisak
69.990 Ft 59.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Bike it univerzális enduro, motokrossz kézvédő (BRGBLK)

Bike it univerzális enduro, motokrossz kézvédő (BRGBLK)
19.990 Ft 9.990 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft