Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Hírek / Metzeler Sportec M3 - Stabil tapadás

 


Alig három éve, hogy a Metzeler bemutatta Sportec M1 sportgumiját. Ezért mindenki csodálkozott, hogy már most előállt a német gumigyár a Sportec M3-al.
Nem aprózták el a Metzeler technikusai, amikor felállították a feladatlistát az új gumi fejlesztésére: tudjon mindent ugyanolyan jól, mint az M1, de a tapadása legyen még egy picit jobb és tartósabb, melegedjen fel hamarabb, az esőben is tapadjon jobban, és minden mellett még az élettartama is legyen hosszabb, mint az M1-é.

Hogy mindezt elérjék, teljesen új gumit fejlesztettek ki. A modern motorokra vonatkozó követelményt, miszerint legyenek a gépek egyre fordulékonyabbak, anélkül, hogy veszítsenek az egyenesfutásukból, a Metzeler most az új gumijára áthelyezte. Ezt egyrészt a gumi újszerű kontúrájával, másrészt a nulla fokos acélöv új anyagával oldották meg. Háromdimenziós komputer szimulációval, a CMT-vel (Contour Modelling Technology) fejlesztettek ki két olyan különböző kontúrt az első és a hátsó gumira, hogy a páros minden dőlésszögben egyforma tapadást és semlegességet mutasson, így elkerülendő az alul vagy a felülkormányozottság. Az első gumi kontúrja középen csúcsosabb, az oldalán laposabb, miközben a hátsó, sok rádiuszos kontúr úgy lett kialakítva, hogy minden dőlésszögben azonos legyen a felület arány az első gumihoz.

A két gumi összehangolása az elöl/hátul különböző gumikeverékeknél folytatódik. Hogy gyorsabban felmelegedjen a gumi, és fokozódjon a nedves tapadása, a keverék silica arányát is tovább optimalizálták.
 

A nulla fokos acélradiál övnél meg új, fokozott hajlítási szilárdságú acélanyagnak köszönhetően tudták a futófelület stabilitását növelni. Itt is különböző stabilitási és rugalmassági állandókat használnak a futófelület egyes részein az első és a hátsó guminál. Az első guminál lágyabb lett a futófelület és az oldalfal pereme határára eső rész, hogy így a gumi rugalmasabb legyen, és jobb visszajelzést nyújtson nagy dőlésszög közben. Evvel szemben a hátsónál úgy osztották el a futófelület alatti réteg stabilitását, hogy minden dőlésszögnél a lehető legnagyobb stabilitást adjon kigyorsításnál. A Metzeler azt is ígéri, hogy az új anyagoknak köszönhetően az M3 az egész életciklusa során megtartja tapadását.

Hogy mindezt ki is tudjuk próbálni a gyakorlatban, meg hívtak bennünket rendkívül cseles Racalmuto-i tesztpályájukra. Reggel először laza, 50 kilométeres utcai motorozással kezdtük. Eközben nagyon semlegesen viselkedett a gumi akármilyen ívű kanyarban, a hullámos részeken meg jó csillapítási kényelmet mutat.

Aztán jött a pálya. Micsoda pálya! Ezen kellene versenyző oktatást tartani, mert aki ezen megtanul motorozni, mindenhol fog tudni. A célegyenes először lejt, majd emelkedik, a legmélyebb pontján alámosta az eső, és van benne egy jókora dobbantó – az ezres szupersport motorokkal olyan 200-as tempónál. Az egyenes végén 250-ből lehet összefékezni a gépet egy második sebességes jobbosba, innen kigyorsítás, majd több irányban hajló, hullámos felületen ráfékezés egy 180 fokos, hátul behúzódó balkanyarba. Ez a végén elkezd emelkedni, következik egy hegynek fölfelé váltókanyar, ahol az erős motorok eleje folyamatosan ágaskodik, majd egy dupla jobbos következik, amit úgy lehet gyorsan venni, ha az első részén végig fékezve fordulunk be, majd a kettő között elkezdünk ismét gyorsítani. És hogy ez még csak a könnyebb része legyen, átmegy a pálya egy dombtetőn, majd hegynek lefelé behúzódó jobbos következik, ami egyből átvált egy kifelé dőlő balosba, majd egy lefelé egyenes után dupla jobbos következik. Ha itt nem jön ki egy gumi (és a pilóta) gyengéje, akkor sehol.
 


Tehát röviden: Kipróbáltam a Sportec-et Suzuki GSX-R 1000-esen, Yamaha R1-esen és R 6-oson, Ducati 999-en és Aprilia Tuonon. Motortól függetlenül fenomenális volt a gumi tapadása féktávon, még ledöntött motornál is, ennél már csak a stabilitása fékezés közben volt meglepőbb. Talán e speciális pálya aszfaltján is múlt, de a Sportec tapadása is nagyon a versenygumik közelében volt, és ha 20 kört mentem egy szusszaban, akkor sem csökkent. A legmeglepőbb meg az volt, hogy mindezt nem leeresztett pálya-légnyomással, hanem a gyártótól előírt, utcai nyomással teljesítette.
Amikor bemutatták az M3-ast, sokat ígértek – de az a pályán még sokkal többet bizonyított. Hamarosan megkapjuk az első tesztpéldányokat. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy viselkednek majd a magyar aszfalton, és hány kilométert bírnak.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/Metzeler_Sportec_M3_szuper_sport_gumi_teszt

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft