Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / 600-as szupersportgépek - Új zöldhullám

Alapos kutatómunkára volt szükség ahhoz, hogy kiderüljön, mikor volt utoljára kategóriagyőztes a ZX-6R. Egészen 2001-ig kellett visszakeresni az anyagok között. Ráadásul az akkori ominózus eset sem értékelhető teljes értékű győzelemként, hiszen a túrabeütésű Honda CBR 600 F-fel kellett osztoznia az első helyen a Kawa mai szemmel nézve kissé bumfordi elődjének. Azóta nem aratott több diadalt a szupersport-kategóriában.

Az új Kawasaki ZX-6R
Kawasaki ZX-6R

Az sem hozott áttörést, amikor a zöldek szokásuktól eltérően kicsit trükköztek a hengerűrtartalmával, és 636 köbcentis változatban dobták piacra. Pedig akkor már nem csak a teljesítménye stimmelt, hanem a külseje is − fajtája többi képviselőjéhez hasonlóan radikális sportgéppé avanzsált.

Alig akad manapság olyan hatszázas modell, amely feltétlen sportosság híján életben tudna maradni. A Kawasaki is kénytelen volt belátni ezt, amikor is nyilvánvaló túlsúlya miatt fokozatosan csökkenni kezdett a ZX-6R népszerűsége. 203 kg-os feltankolt tömegével 17 kilogrammal volt nehezebb fő riválisánál, a Honda CBR 600 RR-nél, arról nem beszélve, hogy ismét barokkosra vette a figurát.

Kawasaki ZX-6R előfeszítő csavarZX-6R kormánylengéscsillapító
Nem éppen a legérzékletesebb reakciójú az új Kawa Big-Piston teleszkópvillája (felül a nyomó- és a húzófokozat, alul az előfeszítés), az Öhlins kormánycsillapító viszont nagyon hasznos

Most viszont nagyot fordult a kocka! Lefogyott, méghozzá nem is akármilyen mértékben: tíz kilogrammal könnyebb, mint a kategória versenysportos etalonja, az R6. És nem mellékesen négy kilogrammal kisebb a súlya, mint a korábbi osztályelső CBR 600 RR-é, amely tizenegy kilót szedett fel a hozzá kifejlesztett új sport ABS hatására. Még a Suzuki GSX-R 600 is hét kilóval többet nyom a Kawasakinál – blokkolásgátló nélkül.
 
Honda CBR600RR
Honda CBR600RR

Minden adottsága megvan tehát a kis Kawasakinak ahhoz, hogy újraossza a lapokat a kategóriában. Leszámítva azt a hinckleyi illetőségű atlétát, akit magas, karcsú és ínas teste alapján alighanem guruló vasemberként azonosít be az avatott szem. Egy gramm felesleges „háj”, műanyag vagy sallang sincs a Daytona 675-ön. Annak ellenére, hogy intenzív modellfrissítésnek vetette alá a Triumph (Nissin gyártmányú monoblokk-féknyergeket, valamint külön nagy sebességre beállítható új teleszkópvillát és rugóstagot kapott), még most, 2009-ben is példásan kicsi a tömege. Akár rekordnak is nevezhetnénk a 190 kilogrammot, ha nem tudnánk, hogy a CBR 600 RR még ezt is képes lenne alulmúlni 4 kilóval, ha megszabadulna az ABS-étől.
 
CBR600RR kerékszenzorCBR600RR szervopumpa
Kerékszenzorok figyelik a fordulatszámot és szervopumpák (a hátsó váznyúlvány alatta) szabályozzák a féknyomásta CBR-en

Viszont nem erősebb a Daytonánál. Míg utóbbi teljesítménye 118-ról 120 lóerőre nőtt a szívócsatornák módosításának és a gyújtás tökéletesítésének köszönhetően, addig a Honda esetében mindössze 1 lóerőt hozott a konyhára a motorvezérlés finomhangolása (117 helyett 118 LE-t ad le a motorja). Ebből a keretből és az ülés alá telepített kipufogóba beépített csappantyúból fakad az a jellegzetes vezetési élmény, amely már a Honda előző generációját is jellemezte. Kiváltképp gyorsulás vonatkozásában.
 
Yamaha YZF-R6
Yamaha YZF-R6

Egészen más élményt jelent viszont a fékezés. E tekintetben új időszámítás vette kezdetét a CBR történetében. Bár az ABS és a kombinált fék hallatán ma is sok pilóta hátán égnek áll a szőr, mert fenntartással kezelik ezt a versenysporttól idegen, misztikus párosítást, kétségtelen, hogy hallatlanul nagy biztonsági nyereséget jelent az 1000 euróért megszámított blokkolásgátló, amikor csúszós – vizes, kavicsos vagy falevelek borította – úton kell hirtelen lassítani a motorral. Ráadásul semmiféle számottevő hátránnyal nem jár a rendszer használata. Tény ugyanakkor, hogy a minimálisan lomhább kormányreakcióra (a plusz tizenegy kilogramm az oka) és a fékhatásra egy-egy, a fék szubjektíven megítélt adagolhatóságára pedig három ponttal kevesebbet kapott a CBR (utóbbi a kicsit elmosódott nyomáspontnak tudható be). Azért beszélünk érzékelt adagolhatóságról, mert az ABS a főfékhengertől „függetlenítve” végzi a féknyergek voltaképpeni szabályozását, méghozzá olyan tökéletesen, hogy semmi, de semmi nem érezhető a fékkaron abból, amikor éppen működik.
Mindent egybevetve tehát a Honda viszi a prímet a fékrendszer vonatkozásában, ami természetesen nem azt jelenti, hogy gond lenne a Triumph-fal, a Yamahával és a ZX-6R-rel. Az átlaghoz képest ezek is nagyon magas szinten állnak a maguk hagyományos berendezéseivel és megbízhatóan lassítanak sportos országúti kanyargás alkalmával.
 
R6 futómű állító csavarR6 olajszint ellenőrző
A Yamahának a Daytonáéhoz hasonlóan külön kis és nagy sebességre hangolható be a teleszkópvillája


A sportosság a génjeikben van. Valamennyi mohón szomjúhozza a fordulatot, azt szereti, ha üveghangon húzatják valamelyik kisebb sebességfokozatban. Az biztos, hogy nincs még egy motorkerékpár-fajta, amely hasonló versenyközeli élményt nyújtana, mint a szupersport hatszázasok. Közülük is a Yamaha R6 nyergében tapasztalható meg legintenzívebben a „Feel like Valentino Rossi”-életérzés.

A teszt alkalmával olyan vehemensen és elszántan döngetett fel az alpesi hágókon a japán szamuráj, mintha legalábbis sík versenypályán lett volna, és minden egyenes végén ott lengették volna a kockás zászlót. Egyértelmű, hogy megújult változatában sincs esélye vele szemben a Kawasakinak, és rámutat, helyesen cselekedett a Yamaha, amikor az R6-tulajdonosok óhajának helyt adva sutba vágta a korábbi Dunlop Qualifier abroncsokat, hogy Bridgestone BT 016-osokat alkalmazzon helyettük. E váltással egy csapásra megjuhászodott az R6.
 

Triumph Daytona 675
Triumph Daytona 675

Irányíthatóság, kanyarstabilitás, kormányreakció és visszajelzés szempontjából egyaránt javára vált a gumicsere, végre hasonlóan jó formában van, mint riválisai. A sportos üléspozícióval, az öt számjegyű fordulatig húzatható motorral, a széles kormánnyal és az airbox, valamint a kipufogó irányából hallható felvillanyozó hanggal együtt mindez állandó „támadásra” ösztönzi a pilótát, már csak azért is, mert az R6 mind a hétköznapi életben, mind a versenypályán megköveteli magának, hogy az első kerék fokozott bevonásával irányítsák.
 
Daytona féknyeregDaytona futómű
A Daytonának monoblokkos kivitelűek a féknyergei és az általános trendnek megfelelően teljeskörűen állítható a rugóstag

Még mindig az R6 a kategória fenegyereke, neki van a legerősebb és legpörgősebb motorja. Éppen azon a téren utasította rendre a Kawasaki ZX-6R-t, ahol az a babérjaira akart törni: a mérések tanúsága szerint ha csak egy lóerővel is, de izmosabb nála (123 és 124 LE). Van azonban valami, amely felettébb élvezetessé teszi a Kawa használatát: már abban a fordulatszám-tartományban is bestiális erővel húz, ahol az R6 még csak önmagát keresi. Ennek köszönhetően 0,4 és 1 másodperc között ver rá a Yamahára valamennyi rugalmassági gyakorlatban, 60-tól 180 km/óráig összesen 1,8 másodpercnyi előnyt tud felépíteni vele szemben. Márpedig ez nem akármi! Az eleve előnyben lévő háromhengeres Triumph-ot leszámítva csak a Honda tud úgy-ahogy lépést tartani a ZX-6R-rel, a Suzuki és a Yamaha jócskán leszakad tőle.
 
Suzuki GSX-R600
Suzuki GSX-R600

Végsebesség és klasszikus gyorsulás tekintetében sokkal egységesebb képet mutat a mezőny, a mindössze 8 km/órás legnagyobb eltérés és pár tizedmásodperces differencia egyáltalán nem érezteti hatását a hétköznapi használat során, és még a kimondottan sportos vezetési stílusú pilóták szemszögéből is elhanyagolhatóan kicsinek mondható.
 
Suzuki farokidomSuzuki féknyereg
A Suzuki filigrán farral és tompa fékkel készül

Sokkal többet nyomnak a latban a nem mérhető, viszont minden élethelyzetben érezhető tulajdonságok. Példának okáért a terhelésváltási reakció, vagyis az a kritikus pillanat, amikor hirtelen felveszi a gázt a motor – többnyire éppen a kanyar holtpontja környékén. A Kawasaki és a Suzuki viselkedése egészen mintaszerű, bársonyos finomsággal dolgozzák fel a felszabaduló teljesítményt. A Yamaha és a Triumph – bár ez utóbbi gyújtását alaposan átfésülték az angolok – hektikusabban nyugtázza a gázkar felől érkező parancsokat. A Honda négyhengerese minden alkalommal – főként kis fordulaton – közepes mértékben ugyan, de megrengeti a perifériáját. Annál is inkább említést érdemel ez a tény, mivel semmiféle kirívó hiányosság nem jellemzi a vizsgált gyártmányok futóműveit, ha van is különbség a menettulajdonságaikban, akkor az az eltérő terhelésváltási reakcióban gyökerezik. Mindazonáltal öt pont különbség alakult ki a legjobbak (Triumph, Yamaha) és a sereghajtó (Kawasaki) között a futóművek értékelésében.

Ennek ellenére cseppet sem rossz motorkerékpár a ZX-6R, sőt, mint arra összteljesítményével ékes bizonyítékot szolgáltatott, nagyon is jó. Fickós motorjával, a korábbinál lényegesen jobb irányíthatóságával és jóindulatú, semleges viselkedésével végül a harmadik helyet szerezte meg ebben az igen erős mezőnyben. Mögötte nem sokkal lemaradva a szintén igen kiegyensúlyozott Suzuki futott be negyediknek. A kissé tompa fékeket leszámítva semmilyen különösebb negatívummal nem hívta fel magára a figyelmet, ugyanakkor kiugróan jónak sem bizonyult (talán ez róható fel legnagyobb hibájaként!). A versenypályán és a szimpátiaértékelésben továbbra is vezető R6 hétköznapi használhatósága szintén sokat javult, hála az új gumiabroncsoknak.
 


Az „élmény” az a kulcsszó, amely a legjobban kötődik e teszt titkos befutójához, a Triumph Daytona 675-höz. Méghozzá a hatványozott élmény. A jelek szerint tökéletesen sikerült a modellfrissítése, a britek biztos érzékkel még jobb motort faragtak belőle, pedig eredetileg sem nagyon lehetett kifogást találni rajta. Az új, kiváló Pirelli Supercorsa SP gumik előnyösen befolyásolják az irányíthatóságát, amely a sportosan kemény, de finoman kiegyensúlyozott futóművel és a még nagyobb csúcsteljesítményű, a közepes fordulatszám-tartományban hagyományosan bivalyerős, rendkívül élénk gázadási reakciójú és csodálatos hangon szóló motorral együtt páratlanul ütőképes csomagot eredményez. Nem túlzás azt állítani, hogy már-már tökéletes sportmotor a Daytona 675. Ráadásul nem csak a kategóriájában, hanem abszolút értelemben véve is. Ha kevésbé terhelné meg a csuklót a vezetése és lenne rajta ABS, akkor végképp az egekig lehetne magasztalni.

A Honda mindkét kívánalomnak megfelel. Ezek, valamint a jövőbe mutató féktechnika és a tökéletes ergonómia birtokában nem engedte megfosztani magát a győzelemtől. A Kawasakinak tehát még egy ideig türelemmel várnia kell a kiugrásra.

Végeredmény:

1. Honda CBR 600 RR
Nem a modellfrissítés, hanem az ABS segítette fel a Hondát a dobogó tetejére. Mindent egybevetve a CBR 600 RR a legjobb „mindenes” a szupersportmotorok közül.

2. Triumph Daytona 675
Biztosan a Triumph nyerte volna meg a tesztet, ha lett volna rajta ABS. Minden szempontból rendkívül meggyőző, karakteres motor.

3. Kawasaki ZX-6R
Ismét kevés volt a győzelemhez a kis Kawa teljesítménye, persze nem szégyen harmadiknak lenni ennyi jó motor között. Négyhengerese pompás, futóműve teljességgel a kor színvonalán áll.

4. Suzuki GSX-R 600
Egy olyan kategóriában, ahol a figyelemfelkeltés a lényeg, nem nagy erény „szürke egérkének” lenni. Márpedig a Suzukinak se szembeötlő hiányosságai, se különleges előnyei nincsenek.

5. Yamaha YZF-R6
Az R6 lázba hozza az embert, méghozzá alaposan. Nagyon dögös, jó a kidolgozása, csak úgy árad belőle a vitalitás. Hogy csak feltételesen alkalmas mindennapos használatra? Na, bumm!

forrás:http://www.motorrevu.hu/motorteszt/600_as_szupersportgepek_osszehasonlito%20teszt

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft