Vasárnap délután szokásosan 14 órakor vette kezdetét a legnagyobbak rajtja Barcelonában. Talmácsi Gábor élete első nagykategóriás versenyét kezdhette meg az utolsó 19. helyről. A Scot Racing Team színeiben Yuki Takahashi csapattársaként lett a futamhétvége első napjától kezdve. A rajtszámként a 41-es számot választotta, amely a jól bevált 14-es szám fordítottja. Hiszen ez a szám már foglalt ebben a kategóriában is, amit Randy de Puniet sajátított ki magának.
A szombati napon Jorge Lorenzo szerezte meg a pole pozíciót, még mellőle Valentino Rossi és Casey Stoner várhatta a kialvó lámpákat. Mindenki a kemény Bridgestone abroncsokkal vágott neki a 25 körös küzdelemnek. Lorenzo és Rossi kapták el legjobban a rajtot és mögöttük Stoner fordult az első kanyarokban. Mögötte De Puneit haladt a két Repsol Hondás előtt. Az első kör közepén Talma csapattársa Takahashi bukott egy hatalmasat, még Pedrosa megelőzte a francia privát Hondást.
Az első hármas nagyon szorosan követte egymást és jó tempót diktáltak az élen. Ők hárman kicsit elléptek a többiektől, még Gábor a kiesésnek köszönhetően a 18. pozícióban haladt. A harmadik kör elején Rossi megelőzte Lorenzot, és Stoner vette üldözőbe az otthonában versenyző spanyolt. Mögöttük Pedrosa, Dovizioso, De Puniet és Capirossi volt a sorrend. Capirossi is lehagyta De Punietét és a Repsol Hondásokat vette üldözőbe.
Az ötödik körben a két gyári Hondás helyet cserélt és Dovi haladt a negyedik helyen. Az első hármas előnye már két másodperc volt a magas hőmérsékletű katalán pályán. Nyolc kör elteltével nem történt az élen változás, még a kilencedik tizedik helyen Kallio és Melandri csatáztak. Az élen a két Fiat Yamahás ellépni látszott a Ducatis Stonertől, még az ausztrálra Dovizioso lett veszélyes. Lorenzo az egyik kanyart kicsit szélesebben vette és ezért Rossi minimális előnyre tett szert.
Capirossi is hibázott a hatodik helyen, de a bukótérből visszatérve folytatni tudta az olasz a küzdelmet. Elias hazai közönsége előtt hibázott és elcsúszott Gresini Hondájával. Ennek következtében Gábor a 17. helyen motorozott, igaz több mint tíz másodperces hátránnyal az előtte lévő Canepától. Fantasztikus érzés volt látni egy magyar versenyzőt a legjobbak között. Rossi és Lorenzo diktálták az élen a gyors tempót, amit Stoner képtelen volt követni és folyamatosan szakadt le a vezető kettestől.
A győzelemért egyértelműen a két gyári Yamahás csapattárs harcolt és a versenytáv felénél ismét Lorenzo állt az élen. Dovizioso pedig folyamatosan közeledett Stonerre, még mögöttük Pedrosa Capirossival, majd Edwards De Puniettel vívott. Lorenzo az élen cseppet sem lehetett nyugodt, mert Rossi szorosan a sarkában motorozott. Stoner időközben megtáltosodott és Dovi nem tudta ugyanazt az iramot tartani.
Capirossi megelőzte a sérült Pedrosát és a Suzukis ment az ötödik helyen a leintés előtt kilenc körrel, majd újra helyet cseréltek a következő körben. Ők ketten nagy harcot vívtak egymással, még az élen Rossi is keményen támadta Lorenzot. Talma folyamatosan 1’47-es körökre volt képes, amely igen jó teljesítmény első királykategóriás versenyén. Stoner és Dovi között a távolság eltűnt és kettejük között is izgalmas csatázás alakult ki. Az élen Lorenzo fantasztikusan védte elsőségét, de Rossi nem hagyta magát és az utolsó körökben pattanásig feszültek az izgalmak kettejük között.
Három körrel a vége előtt Rossi megelőzte csapattársát és próbált leheletnyi lépéselőnyre szert tenni. Kettejük párharca nagyon izgalmas volt és minden szem rájuk szegeződött. Lorenzo próbálkozott a célegyenesben, de Rossi nem hagyta magát. Az utolsó kör vette kezdetét, amikor ismét Lorenzo állt az élen és Rossi keményen támadta a spanyolt. Az utolsó kanyar döntöttek el mindent, amikor Rossi olyan helyen hagyta ment el mellette, amit Lorenzo sem hitt volna és ezzel a nyolcszoros világbajnok szelte át elsőként a célvonalat. A harmadik helyen végül is Stoner futott be, még Talmácsi Gábor a 17. helyen fejezte be a futamot. A világbajnokság nagyon szoros, hiszen Rossi, Lorenzo és Stoner is egyaránt 104 ponttal áll a tabella elején.