Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / Huszonnégy év után: Irány Silverstone!

A hétvégén Nagy – Britanniában, pontosabban Northamptonshire-ben folytatódik a gyorsasági motoros világbajnokság, ott ahol 1986 óta egyetlen egy alkalommal sem bőgtek fel földünk leggyorsabb kétkerekűinek erőforrásai, hiszen a fenti időpontot követően a Brit Nagydíj neve összeforrott a„motorversenyek szülőhazájának” számító doningtoni versenycsíkkal. 2009-ben azonban a „brit versenysport otthonában” (a szentély bejáratán évtizedek óta ez a felirat fogadja az oda betérő zarándokot) hivatalosan is bejelentették, hogy a szigetország megmérettetését az elmúlt esztendőkben egyre több kritikát kapó betonkörről, a Formula 1-et (ideiglenesen) elveszítő, és a vonalvezetés átszabását a motorosok kedvéért előkészítő Silverstone-ba költözik, oda ahol annak idején (1977-ben) az első Brit Nagydíjat rendezték. A viadal természetesen ebben az országban is hatalmas múltra tekint vissza, hiszen a széria születése óta (1949) egyszer sem maradt ki az éppen aktuális versenynaptárból, Nagydíjat azonban csak a jelzett időpont óta tartanak a királynő fennhatósága alatt, lévén a versenyfutás 1977-ig (ahogy napjainkban a holland futam) TT, azaz Tourist Trophyként szerepelt a szóban forgó órarendekben, köszönhetően a legendás Man szigeti derbinek, ami az Úr ezerkilencszázhetvenhetedik évéig  beleszámított a világbajnoki küzdelembe is.  

A fentebb már említett ’77-es viadalon az amerikai Pat Hennen szakíthatta át elsőként a virtuális célszalagot, miután a dél – afrikai Kork Ballington megnyerte az azóta jobb létre szenderülő 350-es, és 250-es versenyt is, majd tíz boldog esztendő (mialatt, a legnagyobbaknál csak három alkalommal került európai illetve ausztrál kezekbe a legfényesebben csillogó trófea) után – ahogyan azt már említettük – Doningtonba költözött a megmérettetés. A Park később a szeszélyes időjárásból és a csúszós vonalvezetésből (ezért a városi legenda szerint a közelben található repülőtér okolható) adódó káoszfutamainak köszönhetően a publikum egyik kedvencévé vált, sőt a tempós vonalvezetésű betonkört maguk az aszfaltbetyárok is szívükbe zárták. Ám Donington 2009-ben végleg elveszítette a kétkerekűek világbajnokságát, ami huszonnégy esztendő után idén tér vissza a northamptonshire-i pályára, melyen hatalmas változtatásokat eszközöltek a MotoGP mezőnyének fogadása okán, sőt a Nagydíj megrendezésével kapcsolatos huzavona után visszatérő Forma-1-is profitálhat majd az aréna névre hallgató pályaszakasz megépítéséből, ami majd’ fél kilométerrel tette hosszabbá és élvezetesebbé a motoros világbajnokság leggyorsabb helyszínévé váló ringet.

Wayne Gardner 1986-os diadalának köszönhetően a Honda számít a Silverstone-i futamok címvédőjének, a serleg megóvásáért viszont hatalmas csatát kell vívniuk a Repsol (vagy a totógyilkosok kedvéért a Gresini) mindenre elszánt versenyzőinek, akik Olaszországban ismét beszálltak a világbajnoki címért folyó ádáz küzdelembe, ám a legnagyobb esélyesnek számító Jorge Lorenzótól még midig alaposan el vannak maradva, ugyanis Pedrosa huszonöt, Dovizioso pedig harminckét egységgel áll a mallorcai matador mögött. Ennek ellenére a szakemberek szerint itt is a narancsosok lehetnek előnyben, mivel az RC212V-nek (legalábbis az eddig tapasztalatok alapján) jobban fekszenek a tempós, egyenesekkel tarkított aszfaltcsíkok, mint a technikás helyszínek, miközben Lorenzo a Yamaha csúcssebességére és motorerejére panaszkodik. A statisztikusok pedig Dovi egyetlen királykategóriás futamgyőzelmére építenek, amit természetesen Nagy – Britanniában zsákolt, ám erre még az esős/felszáradós doningtoni káoszban került sor. Azt persze senki sem felejtheti el, hogy ezen a betonkörön még egyetlen egy motoros sem ment, így a fent említett versenyzőkön kívül többen is főszerephez juthatnak, ha a szabadedzéseken rátalálnak az aszfaltcsík karakteréhez tökéletesen passzoló beállításokra. Minden valószínűség szerint erre készülnek a Ducati vörös ördögei is, akik az első versenyek alatt hatalmas hátrányra tettek szert, és a lemaradás csökkentésének itt, a motorsportok egyik szentélyében vágnának neki.

Valentino Rossi az Olasz Nagyíjon elszenvedett lábtörésének köszönhetően a silverstone-i megmérettetést is kihagyja, így kétszázharminc zsinórban lefutott derbije (ez a mai napig rekord) után másodszor fog hiányozni az éppen aktuális verseny rajtrácsáról. A kilencszeres világbajnok helyét egyelőre senki sem vette át, sőt a pletykák szerint erre csak a Katalán Nagydíjon kerül sor. 

Természetesen a Moto2-esek is ellátogatnak Nagy – Britanniába, ahol a széria történetének ötödik megmérettetésén Toni Elias kezdheti éllovasként a világbajnokság három kategóriájának (várhatóan) legizgalmasabb versenyfutását. Mögötte az első versenyeken fantasztikusan teljesítő Shoya Tomizawa áll, ám a japán motorosnak mostanában egyre gyakrabban kell hátranéznie, hiszen Simone Corsi egyre jobb formába lendül, és egyre nagyobb veszélyt jelent riválisa virtuális ezüstérmére. Az élmezőny második felében az előző futam győztese, Andrea Iannone száll majd harcba, Sergio Gadeával, Thomas Lüthivel, Jules Cluzellel, Julian Simonnal, Alex Debonnal valamint Talmácsi Gáborral, aki a hétvégén százötvenedszer sorakozik majd fel a motoros világbajnokság rajtrácsára, miközben a szabadkártyás Kev Coghlan idén először vághat neki a nagy kalandnak. 

A legkisebbek között Bradley Smith kerülhet az érdeklődés középpontjába, aki legesélyesebb hazaiként kezdi majd meg a hétvége küzdelmeit, sőt az Aspar Team masináját ismerve még a végső győzelem megszerzése sem tűnik elérhetetlennek. Erre a diadalra egyébként a spanyol pilóták és szurkolók kivételéven szinte az egész motoros társadalom vár, hiszen a 125-ösök között tizennégy derbi óta csak hispán versenyző emelhették magasba az éppen aktuális megmérettetés aranytrófeáját. Legutóbb Andrea Iannone (2009, Katalán Nagydíj) csaklizta el a győzelmet spanyol motorosainktól. A győzelemre természetesen Britanniában is ők pályáznak a legnagyobb eséllyel, köszönhetően a varázslatos hármasnak, azaz az első négy versenyen folyamatosan dobogóra álló éllovasnak, Nicolas Terolnak, a fantasztikusan gyors és egyre rutinosabbá váló Pol Esparónak, és az időmérők koronázatlan királyának, Marc Marqueznek, akik ütőképes „külföldi”  híján biztosan remek küzdelemmel ajándékozzák majd meg a brit pályára kilátogatók népes táborát.

forrás: www.motorsportal.hu

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft