Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / Talmácsi sugárzott a boldogságtól a mai sajtótájékoztatón!

Ma délután 15:00-kor vette kezdetét a budapesti New York Palace Boscolo Hotelban, Talmácsi, és „régi/új”, csapata, a Scot Racing Team „bemutatója”, ahol részt vettünk mi is.

A várva várt sajtótájékoztató 15:00-kor kezdődött, ahol először is a résztvevők kerültek bemutatásra. Természetesen az esemény tulajdonképpeni főszereplőjéhez, Talmácsi Gáborhoz nem kellet különösebb kommentárt fűzni, illetve a magyar versenyző menedzserét Setfano Favarot is könnyen megismerte mindenki. Rajtuk kívül a Scot Racing Team számos „nagy embere” jelen volt még: Alberto Martinelli – Sportigazgató, Cirano Mularoni – Csapatvezető és egyben tulajdonos és végül de nem utolsó sorban, Hernádi Zsolt – a MOL elnök-vezérigazgatója.

A szót elsőkét Talmácsi Gábor kapta meg, aki a következőket mondta: „Nagyon jól érzem magam a bőrömben, nagyon boldog vagyok! Pár hete még ugyanitt kellett beszámolnom arról, hogy valami véget ért, azonban most egy új dolog kezdődött el. Azt gondolom, hogy az már önmagában egy óriási siker, hogy idáig sikerült eljutnom. Amikor múlt héten pénteken Barcelonában kiderült, hogy a királykategóriában, a Scot Honda színeiben versenyezhetek, akkor bevallom őszintén, hogy kicsit elpityeredtem. Leírhatatlan érzés volt, amit akkor éreztem, hiszen már nagyon régóta az volt a vágyálmom, hogy a legnagyobbak között mehessek. Tudom, hogy ez mekkora lehetőség, úgyhogy azon leszek, hogy a lehető legjobban tudjak teljesíteni. Szerencsére ez a sajtótájékoztató egy versenyhétvége, plusz egy tesztnap után került megrendezésre, így sokkal többet tudok mondani az első tapasztalataimról és élményeimről, mintha mindezek előtt lett volna.”

„Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak, hogy az én nevem felmerült náluk, mint lehetőség, a főszponzoromnak a MOL-nak, amiért a nehéz időkben is kitartottak mellettem és segítettek abban, hogy ez a szerződés létrejöjjön köztem és a Scot Racing Team között, valamint természetesen menedzseremnek és egyben barátomnak, Stefano Favaronak.”, mondta Talmácsi. Gábor után a szó a MOL elnökéhez, Hernádi Zsolthoz került, aki így nyilatkozott: „Nem akarunk és nem is leszünk ennek a napnak a főszereplői, hiszen mindannyian Talmának drukkolunk és Gábor sikereit próbáljuk meg előrevetíteni. Mielőtt bármibe is belemennénk, el szeretném mondani, hogy miért döntöttünk amellett, hogy folytatjuk a Gábor támogatását a jövőben is. Talán mondani sem kell, hogy Talma úgymond egy kipróbált, tehetséges versenyző. Több alkalommal is bizonyította tehetségét, nekünk is, az egész országnak és a világnak is.”

„Rengeteg tehetséges versenyzővel találkoztunk már ami is, azonban az a tapasztalatunk, hogy a tehetség önmagában nem mindig elég, ha az adott sportoló nem tud professzionális, vagyis profin viselkedni, körülményektől függetlenül. Talma azt üzente nekünk a tetteivel, hogy ha a profizmus és a tehetség együtt van, akkor igenis le lehet győzni a legnagyobb ellenségeinket, mint például az irigységet, kishitűséget. Talmában számunkra az a legszimpatikusabb, hogy igenis kiáll a saját érvei, elképzelései mellett, hiszen neki lehet és neki is kell menni azoknak, akik megpróbálják megakadályozni azt, hogy megvalósítsuk a kitűzött céljainkat. Gábor ennek az országnak, ennek a régiónak erőt és valami olyasmit adott, amire mindannyiunknak nagy szüksége van, az pedig a siker. Tudjunk valakire, valamire büszkének lenni. Nagyon szeretném, ha büszkék tudnánk lenni Talmácsi Gáborra és arra, amit eddig mutatott és mutatni fog. Mindent összevetve, remélem, hogy mi tudunk majd segíteni neki ebben.”

A MOL elnök-vezérigazgatója után Cirano Mularoni urat, a Scot Racing Team csapatfőnökét és egyben tulajdonosát kérték fel arra, hogy mutassa be csapatát és ismertesse a Gáborral kapcsolatos terveit. Mularoni a következőket mondta: „Köszönöm mindenkinek, hogy megjelentek itt! Lehet, hogy ezt a találkozót 2006-ban kellett volna megejtenünk, amikor Gábor már egyszer a mi csapatunkban versenyzett. Abban az évben jól megismertük egymást és nagyon sajnáltuk, hogy a következő évben nem tudunk vele lenni, hogy a 250-es kategóriába lépjen. Sajnos a csapatnak már voltak előzetes megegyezései, szerződései, amiket akkor figyelembe kellett venni. Én személy szerint nagyon becsülöm Gábort a természetéből adódó erényei miatt, a profizmusáért és a hozzáállásáért, amit a MotoGP iránt tanúsít. Mindent megtettünk azért, hogy Gábor a szezon közben csatlakozhasson a csapathoz. Tulajdonképpen azért is, mert már ismertük őt és tudtuk, hogy megérdemli ezt.”

„A kapcsolatot a mugelloi futam után vettük fel Gáborral és a menedzserével, Stefano Favaroval. Mindannyian mindent megtettünk azért, hogy ez az álom megvalósulhasson. El kell, hogy mondjam, hogy nagyon örülök, hogy ma itt lehetek és megígérem, hogy mi mint csapat, mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy Gábornak a lehető legjobb feltételeket biztosítsuk annak érdekében, hogy mindent ki tudjon hozni magából a versenypályán.” Mularoni urat követően, Alberto Martinelli a Scot Racing Team sportigazgatója kezdett bele mondandójába: „Először is szeretném megköszönni a MOL igazgatójának és Stefano Favaronak, hogy ilyen rövid időn belül sikerült megszerveznünk ezt a konferenciát. Nagyon köszönöm mindenkinek, hogy itt vannak. El szeretném mondani, hogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Gábor visszatért a csapatunkba. Hihetetlennek tűnt, hogy Mugellotól Barcelonáig megvalósulhasson az, hogy Catalunyában Gábor már velünk versenyezhessen. Egy nagyon nehéz és stresszes hétvége volt az mindannyiunknak, de sikerült megvalósítani azt a félig álomszerű dolgot, hogy Talma ebben a szezonban már velünk versenyezhet.”

„Azt hiszem, hogy a barceolnai hétvégén Gábor bebizonyította, hogy mit ér. Őszintén megmondom, hogy kezdetben mi is bizalmatlanul álltunk ahhoz, hogy mi fog abból kisülni, hogy valaki a 125-ből szinte a kihagyva a 250-et, egyből a MotoGP kőt ki, azonban a hétvégén Gábor bebizonyította, hogy ez egyáltalán nem lehetetlen, hiszen egész egyszerűen fantasztikus, amit ő a barcelonai versenyhétvégén művelt. Mi magunk sem képzeltük, hogy ennyire jól és ügyesen fog menni.” A sportigazgató után, a „lehetetlen küldetés” úgymond társ tettese, Stefano Favaro következett, aki így beszélt a Scot Racing Teammel kötött szerződésről: „Én mindig bíztam a Gáborban, mert tudtam, hogy ő nem olyan versenyző, aki úgymond megengedheti magának, hogy motor nélkül maradjon. A csapat és a mi részünkről is hatalmas erőfeszítések történtek, hogy megvalósuljon ez a dolog, hogy Talma a MotoGP-ben mehessen. Talán mindezt jól szemlélteti az is, hogy múlt héten csütörtökön leültünk tárgyalni reggel kilenckor és este kilenckor keltünk fel a tárgyalóasztaltól. Az egyetlen nagy probléma az a Hondával volt, mivel a HRC-től meg kellett kapnunk az engedélyt, hogy Gabi Honda motorral indulhasson.”

„Ezúton is szeretném megköszönni a csapatnak a segítséget és MOL-nak a támogatást, hiszen azt gondolom, hogy a Talma és a MOL közötti kapcsolat sokak számára példa értékű lehet.” Még mielőtt a médiáé, vagyis a miénk lett volna a szó és „lerohantuk” volna Talmáékat a kérdéseinkkel, egy pár mondat erejéig a szót visszakapta Talmácsi Gábor, hogy elmondhassa szakmai tapasztalatait az új motorját illetően: „Megmondom őszintén, hogy annyi minden történt velem a múlt hétvégén, hogy egy egész napig tudnék mesélni a tapasztalataimról, élményimről. Azért vagyok ennyire magabiztos és érzem magam jól a bőrömben, mert ilyen rövid idő alatt új csapatot találni szerintem lehetetlen. Ezen felül meggyőzni a csapatot arról, hogy nekem igenis ott a helyem és tudok majd teljesíteni egy olyan motoron, ami számomra teljesen ismeretlen. Mondtam a Stefanonak, hogy ha hosszú távon gondolkodunk, akkor erre a motorra minél előbb fel kell ülnöm és minél több tapasztalatot szerzek, annál előbb fogok jó eredményeket hozni.”

„Lényegében pénteken délben tudtuk meg, hogy minden a helyén van és tudok indulni a vasárnapi futamon. Ezt követően annyi időm volt még, hogy meg tudtam ebédelni, aztán lementem a boxba, megismerkedtem 10-15 perc alatt a szerelőkkel, ők elmondták 8-10 perc alatt, hogy mit kell tennem, ami elég sokkoló hatású volt a számomra, mivel ez a motor nem egy egyszerű gép. Startprogramtól kezdve, különböző elektronikai dolgokat lehet állítani a motoron, ami még a mai napig sem 100%-ig tiszta a számomra, de nagyjából már értem, hogy mit hogyan kell tennem. Sikerült elindulnom a boxból, ami nem egyszerű dolog egyébként. Amikor kikapcsoltam a boxprogramot, ami megakadályozza, hogy túl gyorsan menjek a boxutcában, akkor olyan érzés öntött el, hogy azt hittem egy pillanatig, hogy űrhajón ülök. Olyan erő volt/van a motorban, hogy az első 3-4 körben nem is mertem teljes gázt adni. Nem gondoltam volna, hogy egy királykategóriás motor ilyen erőre képes.”

 „Ahogy egyre több kört mentem, mindent lassacskán megszoktam és jobbnál jobb köridőket mentem, amik nem voltak ugyan pole pozíciós körök, azonban olyan időeredmények voltak, amikre a csapat sem számított. Meg lehet nézni, hogy azok a versenyzők, akik általában a 250-ből lépnek feljebb, azok az első teszteken 6-8 másodperccel vannak lemaradva az elejétől, nekem viszont egyből sikerült öt alá mennem. Az egész hétvégén folyamatosan gyorsultam, és a hétfői teszten már csak két és fél másodpercre voltam a leggyorsabbaktól. Azt gondolom, hogy ez így első egy nagyon jó eredmény és egyben alap/bázis, amire lehet építeni. Nyílván tovább fogok gyorsulni, de nem szabad nagyon előre szaladnunk, hiszen még tanulom a motort. A 125-ben például amikor ráfordultam az egyenesre, akkor ott volt időm lazítani a karomon, megnézni a táblát, hogy mit mutatnak a szerelők és gondolkozni a következő kanyaron. Itt most a 800-as gépen ilyenekre nincs lehetőségem, csak épp rápillantani a táblára, amit a szerelőim mutatnak nekem, állítani egy szempillantás alatt mondjuk a kipörgésgátlón és már ott is a következő kanyar. Egyszerűen egy pillanatra sem lehet pihenni.”

„Az életem a szó szoros és átvitt értelmében is felgyorsult, hiszen egy nagyon profi világ az, ahová most bekerültem. Minden edzés után vannak technikai meetingek, ahol megbeszélünk minden apró részletet ami aznap, vagy az adott edzésen történt és a motorral kapcsolatos. Pl. hogy mik a saját és a szerelőim tapasztalatai és hogyan tudjuk ezeket az információkat hasznosítani, hogy még gyorsabb legyek a továbbiakban. Egyszerűen fantasztikus volt ez a hétvége. A következő lépés az az, hogy előrébb lépjek és szép lassan jobbnál jobb eredményeket érjek el. Ha most vissza kellene mennem a 125-be, vagy a 250-be, akkor azt mondanám, hogy nem, akkor inkább abbahagyom a motorozást, hiszen ez az igazi MotoGP, ez a valódi motorozás. Nem szeretném lebecsülni az előző évi eredményeimet, azonban összehasonlíthatatlan az a géposztály és az itteni csapatok háttere a kisebb kategóriákéval. Nagyon motivált vagyok, és alig várom, hogy újra motorra ülhessek.”

A nyilatkoztatok követően a sajtó és a média képviselői, tehát tulajdonképpen mi kaptunk szót, ahol szabadon kérdezhettünk bárkitől a jelenlévők közül, majd pedig interjú készítésre volt lehetőség. A kérdéseket és rá a válaszokat egy másik cikkünkben tekinthetik majd meg a kedves olvasóink, illetve hamarosan felkerül majd az oldalunkra egy-egy interjú is, amit, Stefano Favaroval és Talmácsi Gábor édesapjával, Talmácsi Istvánnal készítettünk. Elöljáróban annyit ígérhetünk, hogy mind a ketten igen érdekes dolgokat nyilatkoztak oldalunknak.

forrás: www.motogphirek.hu

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)

Premier Rocker Visor U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel (matt fekete)
62.990 Ft 44.990 Ft