Kevesebb, mint negyvennyolc órával a 2010-es gyorsasági motoros világbajnokság befejezését követően kezdetét vette a következő versenyévadra való felkészülés, azaz elérkezett a nap, amit a Cseh Nagydíjon történő bejelentés után mindenki várt, mégpedig Valentino Rossi első Ducatis körözgetésének a napja, melyen az ínyencek kedvéért Casey Stoner is felpattant a Honda legújabb fejlesztésű versenygépére. A két világsztárt övező médiaérdeklődés kellős közepén a széria frissen megkoronázott királya, Jorge Lorenzo (1:32:012) futotta meg a leggyorsabb kört, aki kedden pályafutása során először az egyes rajtszámot viselő Yamahával vágott neki a száguldásnak. A mallorcai matador ideje majd’ két tizeddel volt lassabb, mint a hétvégén rajtelsőséget szerző Casey Stoner szombati leggyorsabb köre, igaz ezen a gyakorláson senki sem az első hely megszerzését, hanem az újfejlesztésű versenygépek megismerését tűzte ki célként. A korábban már említett Stoner is ezzel az elhatározással pattant fel hófehérre festett Hondájára, mellyel 1:32:775 alatt szaladt körbe a valenciai aszfaltcsíkon, megszerezve ezzel a virtuális rajtrács második helyét.
A harmadik helyen ezúttal Ben Spies végzett, aki első ízben próbálhatta ki a Yamaha gyári masináját, amivel a kulcscsonttöréséből nemrég visszatérő Dani Pedrosát (1:32:878) is legyorsulta. A gyorsasági motoros világbajnokság hivatalos honlapja szerint Dani a 2010-es Hondával kezdte meg a tizedek elleni küzdelemsorozatot, míg Stoner már a következő szezonra gyártott vasparipán ismerkedett a japán alakulat hangulatával. A 2010-es évad ezüstérmesét az esztendő egyik felfedezettje, azaz az utolsó megmérettetéseken egyre gyorsabbá váló Marco Simoncelli (1:32:919) vette üldözőbe, akit a Honda vadonatúj felfüggesztéseit próbálgató Dovizioso (1: 33:190), a Moto2-es versenymasinákkal is tesztelő Colin Edwards (1:33:513), valamint a Suzuki egyszemélyes csapatává váló Alvaro Bautista (1:33:558) követett. A spanyolok egykori világbajnokát (2006, százhuszonötös kategória) a Ducati amerikai klasszisa, Nicky Hayden próbálta elkapni (1:33:716) miközben a helyszíni jelentések szerint elsősorban az új erőforrások kipróbálásával volt elfoglalva.
Hayden csapattársa, a vörösöknél (egy koromfekete kétkerekűvel) most bemutatkozó Valentino Rossi (1:33:882) a várakozásoknak megfelelően szorgalmasan rótta a köröket, első tesztjén ugyanis ötvenhat alkalommal szakította át a célegyenesben (természetesen csak képzeletben) elhelyezett célszalagot. A GP11-es Desmosedicivel ismerkedő világszár a beszámolók szerint istállótársához hasonlóan az erőforrásokra koncentrált, miközben igyekezett minél több hasznos tapasztalatot gyűjteni vadonatúj munkaeszközéről. A kilencszeres világleső mögött a Pramac Racinggel még csak ismerkedő Randy de Puniet (1:33:914) és Honda Gresinihez kedden csatlakozó Hiroshi Aoyama (1:33:953) csatázott. A japán motoros mögött pedig a második évére készülő Hector Barbera (1:34:110), a szériamotorosok világából hatalmas reményekkel érkező Cal Crutchlow (1:34:314), a Ducatihoz négy esztendő után visszatérő, és egy elképesztően látványos motorfestéssel gyakorló Loris Capirossi (1:34:631), valamint a Moto2-esek első világbajnokává váló Toni Elias (1:35:058) nevével találkozhattunk. A sort ezúttal a királykategóriában most bemutatkozó Karel Abraham (1:35:076) zárta, aki édesapja gyógyszergyárának köszönhetően egy szatellit Ducatival küzdhet majd.
www.motorsportal.hu