Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

...tovább

Ztech ZT-32 Barcelona elektromos kerékpár 26"

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Motor tuning, szerviz / Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

Kedves Motor vásárlásra készülődők!

Néhány hasznos tanács használtmotor  vásárlás előtt amire okvetlenül figyelni kell:
1., Mivel a biztonság a legfontosabb  a gumik a fékek és a futómű állapotának ellenőrzésével kezdjünk.
Nem valószínű, hogy új gumit fogunk találni egy használt motoron, de a gumi profilmélysége legyen legalább 3mm, ne legyen kirepedezve és ne legyen 5 évnél öregebb. Hogyan tudjuk megállapítani a gumi korát? Az oldalfalon szereplő DOT számból pl.: DOT4314 ami azt jelenti 43.hét 2014. (ha nem találunk DOT feliratot keressünk 4 számjegyet keretbe foglalva)



2., A fékbetétek és a féktárcsák állapota szintén kritikus. Szemrevételezzük a féktárcsát, ne legyenek benne mély barázdák és ne legyen "válla" a tárcsának
ha ezt tapasztaljuk akkor az a féktárcsa sokat futott.  Tárcsafék esetében a fékbetét állapotát is könnyen ellenőrizhetjük, pillantsunk be a féknyereg és a tárcsa közé, ha a fékbetéten még legalább 2mm "húst" találunk akkor megnyugodhatunk, nem kell azonnal cserélni.

 ha így néz ki a tárcsa az pretty bad! legjobb, ha még látszik a gyári köszörülés nyoma.

 ez itt elég zsuga...

Ezzel azonban nincs még lezárva a fék történet, mert tárcsafék esetében a fékfolyadék színe is sokatmondó. A fékfolyadékokat évente, de legalább 2 évente cserélni szükséges. Miért? Mert a fékfolyadék egy alkoholszármazék amely idővel felveszi a levegő nedvességtartalmát, forráspontja lecsökken, erős igénybevételnél felforrhat ami kapitális fékhibához, vagyis balesethez vezethet.
Tehát ha a folyadék nem szép áttetsző, sárgás színű, hanem olyan "moszatszerű" barnás olívazöld "élőflóra" akkor cserélni KELL!

 

na ez itt már legalább 5 éves, csere!!!

 

a 3. az "élőflórás" ha ilyen van a mociban ott sanszos a teljes fékfelújítás.

 



3., Futómű állapota: Üljünk rá a motorra vagy robogóra és rugóztassuk be a jármű elejét jó párszor.

Figyeljünk, hogy kirugózáskor érzünk-e csillapítást, amennyiben nem érzünk ellenállást és a villa csak úgy viselkedik mint egy rugó akkor villafelújításra számítsunk. Árulkodó jel  a villaszáron vagy a szimmering  körül megjelenő olaj. Hátsó rugóstagokat szintén terheléssel tesztelhetjük, ha nem csillapítanak csere szükséges.

 itt már villaszimmeringet+villaolajat kell cserélni kb. 40 rugó kts. 

 

4., Motor: Mielőtt beindítjuk a motort, nézzük meg a motorolaj színét a kémlelőablakon, ha van nívópálca húzzuk ki és egy tiszta zsebkendőre cseppentsük ki, amennyiben koszos fekete  és nem aranysárga színű akkor olajcsere szükséges. Az olaj színe sokat elárul a szervizeltségről és a mo tor gazdájáról is. Melegre járatva a motort győződjünk meg róla, hogy van-e alapjárat, jól veszi –e a gázt,

illetve jól ejti-e a fordulatot. A próbakör alatt füleljünk a motorból hallható zajokra. A motor csörgéséből a várható javítási költségek megbecsüléséhez értő fül és nagy szerlői tapasztalat szükséges, de egy előrehaladott főtengelyc sapágy kopogást egy laikus is kiszúrhat.

 

ez itt csereérett olaj, de vásárlás után amúgy is alap a folyadékok és szűrők cseréje.

5.,Az idomok és a váz szemrevételezése során, karcok kopások a fékkaron, lábtartókon,oldaldekniken esésről, balesetről tanúskodnak. Ezeket a motorokat is meg lehet venni, de vegyük igénybe profi szerviz segítségét, mert nem mindegy, hogy egy totálra tört motorral vagy egy banális elcsúszással van-e dolgunk.

 

ez itt bizony már százezres nagyságrendű "karcolás", ide már kell a szerelő szeme, hogy ne fussunk bele vmi. nagyobb sutkába...

6. Kormánycsappágy: Itt is mindennek rendben kell lenni. Ha próbakör alkalmával fékezésnél,vagy inkább útegyenetlenségeknél kotyogást érzünk a kormányon, akkor az a legvalószínűbb, hogy a kormánycsapágy laza. Itt általában csak a csere segít, mert tapasztalat szerint amint meghúzzuk az előírt nyomatékra, átmegy a kormányzás "racsnisba" azaz nem simán, hanem akadozva fog mozogni a kormány ami  balesetveszélyes. Ennek a cseréje sok gyakorlatot, nagy tapasztalatot és komoly célszerszámokat igényel, jobb ha szakemberre bízzuk.   

7., A lánckittre is érdemes egy pillantást vetni, mert itt akár 80.000.-Forint is elszállhat, ha nem figyelünk oda. Fontos: mindig a megfelelő erősségű láncot vegyük az adott motorra. Ezeket a gyártók a méret utáni betűkkel jelzik. ami az RK-nál így néz ki: SO, XSO, GXW A méretezés gyakran megegyezik gyengébb motorokéval.pl: 530-as méretű lánc kell egy GS500-as Suzukira és egy Hayabusára is,  de ne örüljunk, mert ez nem azt jelenti, hogy a Hayabusára is használható a gyengébb lánc, oda ugyanis a  legerősebb azaz legdrágább  dukál!  A lánc lógása 15-25mm között kell, hogy legyen általában (enduróknál és krossz gépeknél több). A lánc legyen tiszta, megfelelő kenőanyag legyen a belső görgőkön és a lánckerekek legyenek épek, nem "cápafogasak", vagy töredezettek. Mégcsak össze sem kell kennünk a kezünket ahhoz, hogy megállapítsuk a lánckitt állapotát.  ha a láncfeszítő a végállás közelében van, a keréktengely pedig hátrahúzva ott kinyúlt lánccal van dolgunk amit akkor is cserélni kell, ha a lánckerekek épek. A legfontosabb: láncot csakis szettben, lánckerekekkel együtt szabad cserélni! A csak lánccsere értelmetlen, mert pár száz km alatt  hazavágják a kopott fogaskerekek az új láncot.

ez itt a vég: a lánchalál "dörzshajtásos" módja. megoldás:csere!

ez itt még nem cápafogas, de a feszítő eléggé a végén van...

 

8., A legfontosabb tanács, ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, mindenképp kérjük profi szerviz segítségét. Az állapotfelmérés mindig sokkal olcsóbb mint az utólagos javítás.

Tel: +36 1 3569 683

 

Kellemes, balesetmentes motoros szezont kívánunk minden robogós, motoros barátunknak!

powerbike.hu

 

 

Powerbike Motorosbolt /
+36 1 3569 683/ info@powerbike.hu

2-Rad kft. Office: +36 1 3569 683 / Fax: +36 1 3569 683
1126 Budapest, Kiss János altábornagy u. 46
www.powerbike.hu
www.scooterlife.eu
www.facebook.com/Powerbike

 

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
78.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
78.990 Ft

CGM 801A EBI mattfekete e-bike, kerékpár, sí és snowboard bukósisak

CGM 801A EBI mattfekete e-bike, kerékpár, sí és snowboard bukósisak
37.900 Ft 29.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
99.990 Ft

Momo Fighter Heritage matt kék sárga nyitott bukósisak

Momo Fighter Heritage matt kék sárga nyitott bukósisak
69.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft

Premier Rocker U9BM nyitott bukósisak

Premier Rocker U9BM nyitott bukósisak
54.990 Ft 39.990 Ft