A koncepció lényege, hasonlóan Talmácsi Gábor géposztályához az egekbe szökő költségek megfékezése, és ezáltal a kisebb csapatoknak is tervezhető jövő biztosítása.
A tervek szerint a kétütemű 125 köbcentiméteres gépek helyett negyedliteres, négyütemű gépekkel állnának rajthoz a pilóták, azonban a Moto2-vel ellentétben nem követnék a zárt rendszert, vagyis egyetlen motorblokk beszállító sem kerülhetne monopol helyzetbe. A Honda részvétele a beszállításkor biztosra vehető, remekül látja el feladatát az egyel nagyobb géposztályban, a csapatok egytől-egyig elégedettek, és a pletykák szerint már javában tesztelik is az új 250 köbcentis versenyblokkot, amely a legkisebb kategória lelkeként szolgálna majd. A japánban lévő Motegi pályán egy Honda blokkal felvértezett Aprilia RS 125 állítólag 1,5 másodpercet vert a korábbi 125-ös körrekordra, mi lesz még itt év végére, ha már most itt tartanak? Egy korszak zárulna le a váltással, hisz a kétütermű technika a világbajnokság 1949-es beindítása óta folyamatosan képviselteti magát, ám a költségek megfékezése és a Moto2 kategória sikerei miatt valóban ésszerű döntésnek bizonyulhat. A japánok annyira belelkesültek az ötlettől, hogy eszerint a koncepció szerint alakítják át jövőre saját nemzeti Motocross bajnokságukat.
A FIM részéről egyelőre hivatalos állásfoglalás még nem érkezett, de valószínűleg csak a formalitások vannak már csak hátra.
forrás: www.a5.hu