Csehországban hivatalosan is bejelentették, hogy Valentino Rossi hét fantasztikus esztendő után elhagyja a Yamaha gyári alakulatát, és 2011-től minden valószínűség szerint a Ducati színeiben száll harcba a világbajnoki cím megszerzéséért. A szerződés létezését egyelőre egyik fél sem ismerte el, a kilencszeres világbajnok távozása azonban egyértelművé tette az olaszok álomcsapatának létrejöttét. Valentino 2003-ban szerződött Masao Furusawa istállójához, ahol a Hondával aratott sikerek után, a szakértők legnagyobb meglepetésére első nekifutásra megszerezte a gyorsasági motoros világbajnokság aranyserlegét, sőt első Yamahás megmérettetésén (2004-es Dél Afrikai Nagydíj) is elsőként látta meg a kockás lobogót. Később negyvennégy (most jár negyvenötnél, azaz egy sikerre van a mágikus negyvenhatostól) alkalommal szakíthatta át elsőként az éppen aktuális megmérettetés célszalagját, miközben négy világbajnoki címmel ajándékozta meg az érkezése előtt középcsapatnak tartott alakulatot, ami Rossi 2004-es diadala előtt 1992-ben kóstolhatott bele a siker ízébe. A Doktor távozása, és a széria egyik legsikeresebb együttműködésének lezárulása után minden valószínűség szerint Jorge Lorenzo és Ben Spies öltheti majd fel a kékek bőrruháját.
„Nagyon nehéz pár szóban elmondom, hogy mennyit jelentett nekem a Yamahánál eltöltött hét esztendő. Azóta rengeteg dolog megváltozott, kezdve az én M1-esemmel, akit akkoriban csak egy középszerű versenygépnek csúfoltak, most azonban a legtöbb szakember az egekbe emeli, és a mezőny leggyorsabb masinájának tartja. Rengeteg embernek tartozom köszönettel, például Masao Furusawának, Masahiko Nakajimának, valamint az én Hiroya Acumimnak, valamint az összes mérnöknek és szerelőnek, akik az M1-esem dolgoztak, és akik felépítették ezt a nagyszerű alakulatot. Természetesen Jeremy Burgessnek és az én kis csapatomnak is köszönettel tartozom, hiszen nélkülük semmit sem értünk volna el. Most eljött a búcsú ideje, hiszen új kihívások után szeretnék nézni, azaz elérkeztem a Yamahánál folytatott munkám végéhez. Sajnos még a legszebb szerelmes történetek is lezárulnak egyszer, azonban rengeteg csodálatos emléket hagynak az emberben. Az első csókot például sosem fogom elfelejteni, vagyis azt a pillanatot, amikor az első győzelem után letérdeltem a welkomi pálya aszfaltjára, és megpusziltam az M1-est, ami belenézett a szemembe és azt mondta: Szeretlek.” – olvashattuk Rossi nem mindennapi búcsúját.
„Köszönettel tartozunk Valentinónak azért, amit az elmúlt hét esztendőben tett értünk, ám ami még ennél is fontosabb, mindannyian büszkék vagyunk arra, hogy ennyi ideig dolgozhattunk a sportág egyik legnagyobb alakjával. Vale 2004-ben csatlakozott hozzánk, akkor, amikor a csapat történelmi mélyponton volt, hiszen tizenegy éve képtelen volt világbajnoki címet nyeri, ezért fantasztikus volt látni, hogy már első nekifutásra elhódítja a futamgyőzelemért járó huszonöt egységet. Azt mindenki tudja, hogy a Yamaha M1-es prototípusa miatta lett földünk leggyorsabb versenygépe, ezért még mindig hatalmas köszönettel tartozunk neki. Most az istálló legnagyobb bánatára úgy döntött, hogy új kihívásokat keres, ám a szezon későbbi részében is gyári versenyzőként fogjuk kezelni, és bízunk abban, hogy gyarapítani tudja Yamahás sikerei számát.” – nyilatkozta Lin Jarvis, a japán gárda első embere.
forrás: www.motorsportal.hu