Néhány kivételezett – értsd: nemzetközileg elismert, hatalmas olvasótáborral rendelkező – médium olyan kapcsolatot ápol a motorkerékpár gyártókkal, hogy azok még a hivatalos leleplezés előtt eljuttatják számukra legújabb modelljeik fényképeit és adatait, bízva abban, hogy a médium nem fog azokkal visszaélni.
De sajnos ez nem mindig történik így, ezúttal az új nagy Ninja gyári sajtófotói kerültek fel szinte egy időben két különböző weboldalra, valószínűsíthetően a Kawasaki jóváhagyása nélkül. Akárhogy is, mi ennek csak örülünk, hiszen így már a kölni Intermot megnyitója előtt megnézegethetjük az új Kawát. A vízjeles képekért elnézést kérünk, de nem is ez most a lényeg.
A fotók mellett az alap technikai adatokra is fény derült, melyek szerint az új ZX-10R 998 köbcentis soros négyhengerese Ram-Air nélkül 185-, kényszerlevegőztetéssel pedig kereken 200 lóerő leadására lesz képes, menetkész tömege 198 kg. Nyomatéka 11.500-as fordulaton 114,3 Nm, ülésmagassága 812,8 mm, a tankjába pedig 17 liter benzin fér el.
Gyárilag állítható lábtartókonzol, radiális féknyergek és ABS, és egy érdekes rugóstag felfüggesztés.
A futómű persze mindenhogyan állítható, elöl 43 mm-es Big Piston Showa, hátul pedig egy szinte vízszintesen álló központi rugóstag található, egészen érdekes, utcai motorokon eddig még nem látott, a villa fölé került himbarendszerrel. A féktárcsák elöl 310-, hátul 220 mm átmérőjűek, melyeket verseny-blokkolásgátlón át működtethetünk. Hogy kikapcsolható-e az ABS, arról még nem tudunk.
Az üzemanyag-ellátás fejlett, választható teljesítménykarakterisztikákkal kényeztet majd, és egy új kipörgés-gátló (S-KTRC néven) is adott lesz állítólag. A mutatókat nélkülöző, teljes egészében folyadékkristályos műszerfal a néhai Honda VTR1000SP-jét idézi, de már színes „fordulatszám-pálcikákkal”, az Öhlins kormánylengés-csillapító továbbra is a szériafelszereltség részét képezi.
A legelső ZX-636R-en már próbálkoztak a teljesen folyadékkristályos műszerfallal, akkor nem jött be. Majd most be fog?
Egyelőre ennyi az, amit külföldi, a Kawasaki által ezek után bizonyára annyira nem kedvelt kollégáink megosztottak a világgal az új ZX-ről, a többit pedig majd hozzuk mi jövő hét közepétől, csak érjünk vissza Kölnből épségben.
www.motorinfo.hu