Mindenesetre, ha nem is régi fényében tündökölt a világ egyik legjelentősebb motoros rendezvénye, azért a kíváncsi szempároknak volt miben gyönyörködniük idén is.
A világ motoros társadalmának figyelme ezekben a napokban Milánó városára összpontosul, ahol az EICMA kiállításon a jövő évi modellekkel ismerkedhet meg a publikum. Ahogy az lenni szokott, már a rendezvény előtti hetekben-napokban is több 2011-es modell esetében kaphattunk homályosabb, kevésbé homályos, sőt, elvétve egész tiszta képet arról, mire is számíthatunk jövőre a szalonokban. Multimédia rovatunkban bemutatjuk a legújabb vasak videóit, amelyek végre véget vetnek a barkóba játéknak - a kinézetüket illetően. BenZso a helyszínen fotóz és videóz, tehát hamarosan a mi szemszögünkből is megnézhetitek a gépeket, addig is lássuk, mikre kíváncsiak mostanság a motorosok Milánóban.
Az EICMA egyik legnagyobb durranásának a vadiúj szupersport kategóriás MV Agusta F3-mast jósolták, ha addigra elkészül. Elkészült, időben, sőt, már a kiállítás előtti napon megcsodálhatta a nagyvilág a szexi olasz dívát. Ezeket az igényes gyári fotókat és a fejlesztési időszak kémfotóit gyűjti csokorba az alábbi videó.
Az utóbbi pár évben nagyon divatos lett a gyártók között ez a kategória-teremtős téma, de a Ducati újdonságára tényleg ráfogható, hogy új vizekre evezett. A 162 lóerős teljesítmény és a 127Nm-es nyomaték tudatában a power cruiser kifejezés talán még enyhe meghatározás, nem is tudjuk, minek nevezzük - hívjuk inkább Ducati Diavelnek. A vörösök legújabb ördöge az 1200-as Multistrada blokkját használja, lámpaoszlop méretű, 50mm-es Marzocchi villákon támaszkodik és Brembo monoblock féknyergekkel lassítja 207 kilogrammos tömegét. Ráadásul a bolognaiak rögtön egy karbon verzióval is borzolják a kedélyeket, amely valamivel könnyebb és drágább - és még sötétebb ló benyomását kelti, mint az egyébként is ördögi "alapmodell".
A Triumph Tigris néven elhíresült kalandmotorja is felfrissül a jövő évre, ráadásul egyből két verizióban lesz kapható: a Tiger 800 19 collos első kerékkel, míg az XC változat bukócsövekkel, bütykös gumikkal, kartervédővel és 21 collos, drótküllős első kerékkel érkezik. Mindkét modell alapjául a Daytona 675, illetve a Street Triple soros háromhengeres blokkja szolgál, amely a hosszabb löket révén nyerte el 800-as formáját. Jövőre tehát külön-külön kínál Tiger-t utcára és terepre az angol gyártó, de valószínűleg egyik túraendúró sem fog zavarba jönni, ha elhagyja a "felségterületét".
A BMW minden általa képviselt kategóriában történő eladási statisztikáin felbuzdulva úgy gondolta, ideje visszatérni a kiskerekű, automata váltós gépek világába. A bajorok két maxirobogó bevezetését is tervezik, méghozzá a következő szezon folyamán, amelyekhez az irányvonalat a Milánóban bemutatott Concept C mutatja majd. Persze ebben a formájában ne nagyon keressük jövőre az utcán, de pár megoldás biztosan visszaköszön majd róla a szériagépeken, amiket prémiumkategóriás nagyrobogókként harangozott be a gyártó.
A nagy visszatérő: jövőre újra a szalonokban üdvözölhetjük a Honda egykori, hatalmas népszerűségnek örvendő modelljét, a CBR600F-et. Az új túrasport gépet mindenki örömmel fogadta, még akkor is, ha az új 600F nem más, mint egy idomos Hornet. A CB600F-ről származik a váz, a blokk, a futómű és a fék is, és megjelenésében is inkább a Darázsra emlékeztet, semmint egy RR-re. Persze a Hornet is CBR-blokkos, ezért nincs ezzel semmi baj, csak hát inkább a csupasz bringa tuningolt változata lett, semmint egy lájtosabb 600RR. Jó húzás volt a Hondától újra piacra dobni az egykori bestsellert, de szemmel láthatóan spórolós volt a fejlesztés (futómű, fék) - amit szeretnénk, ha visszakapnánk a vásárláskor, egy olcsóbb árcédula formájában.
www.tesztmotor.hu