Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Hírek / Pirelli Diablo Corsa III

A sportmotorok legfontosabb és nélkülözhetetlen "alkatrésze" a jó minőségű gumiabroncs, hiszen tapadás nélkül még a legújabb fejlesztésű, legpazarabb szupersport masinák sem érnek fabatkát sem. A puha keverékű gumik ugyan jól fognak kanyarodáskor, azonban a tapadós abroncsok eddig egyet jelentettek a hamar kockára kopó gumikkal. Mivel a legtöbb kilométert egyenesen tesszük meg, ráadásul általában ilyenkor haladunk a legnagyobb sebességgel - ami a legjobban eszi a futófelületet - ezért az ilyen gumik közepe hamar elfogy, ami negatív hatással van a kormányzásra, majd előbb-utóbb cserére szorul. A Pirelli a Diablo Corsa III révén olyan kétkomponensű abroncsot alkotott, amelyen a futófelület két szélének 55-55 milliméteres sávja puhább, a kanyarban való nagyobb hatásfokú tapadás elősegítéséért, míg a középső felületre keményebb keveréket visznek fel a minél több megtehető kilométer, azaz a tartósság érdekében.

pirelli.jpg

A teszthez a Yamaha legújabb, 2007-es YZF-R1-es modelljét használtuk, melyen elöl 120/70 17-es, hátul 190/55 17-es méretben kerültek fel a vadonatúj Pirellik. Felszereléskor elöl 4 mm-es, hátul 5,2 mm-es profilmélységet mértünk, az új gumiabroncsok futófelületének közepénél. Ezután 2317 kilométert tettünk a gumikba, a lehető legváltozatosabb körülmények között, amik általában egy ilyen gumiabroncs és a hozzá tartozó motor felhasználási területei. A 2317 kilométerből 862 autópálya, 766 országút, 352 szerpentin, 230 város és 107 versenypálya kilométert tettünk meg.

A Diablo Corsa III meglepő önbizalmat ad még a leamortizált burkolatú, harmadrendű utakon is, az igazi élvezeteket azonban a jobb minőségű országutak kanyarjai jelentették. Itt az R1-es is igazán elemében érezhette magát az új fejlesztésű gumikon, amik gyorsan felmelegedtek és pályagumikra jellemző módon ragaszkodtak az aszfalthoz.

A pályateszt 14 fokos hőmérsékletben, hol napsütötte, hol fátyolfelhős körülmények között zajlott. A Pirellik már a második melegítő körben kellemesen megleptek egyértelmű csúszáshatárukkal melyet kimondottan csak provokálásra értek el. A harmadik körtől a tizedikig azután végig finoman érezhető visszajelzést nyújtottak, tisztán érezhető csúszáshatárral, a hátsó kerék túlforgása az utolsó körben is jóindulatúan kontrollálható volt a gázzal. A gumiabroncsok szélső felülete tehát valóban pályagumiként viselkedik.

A Diablo Corsa III kerek profilja remek egyensúlyt teremt a közúton szükséges stabilitás és a versenypályán elvárt gyors reakciók között. Az R1 nem rázta a kormányt kigyorsításkor, beszitálásról pedig szó sem volt, ami a túl hegyes profilú első gumik esetén szokott előfordulni. Ennek ellenére kanyarbemenetkor gyors bekormányzást tett lehetővé, anélkül, hogy az R1-es kellemetlenül beesett volna a kanyarokba.

Pirelli Diablo Corsa IIIPirelli Diablo Corsa III

Szemmel látható az abroncs szélén a puhább keverék eltérő árnyalata.
A futófelületi réteg csíkonként kerül a gumira, ezután sütik össze az abroncsot


Az első gumi erős fékezéskor is rendkívül stabilan vezeti az első kereket, ami a széria futóműbeállítással dolgozó Yamaha hátulját finoman meg is táncoltatta, miközben a hátsó kerék el-elemelkedett az aszfalttól, majd mikor újra földet ért, hangos csikkanásokkal jelezte a gumiköpeny keverékének középső, keményebb mivoltát.

Az 1000-es sportgépekhez, így az R1-hez is gyárilag 190/50-es gumikat szerelnek utcai használatra, azonban a Pirelli a versenysportból szerzett tapasztalatai alapján, ezt a fél utcai, fél pálya gumit 190/55-ös méretben készíti, mert így kanyarodáskor nagyobb felületen érintkezik az abroncs az aszfalttal, ezzel növelve a tapadási tényezőt, mindamellett, hogy közúti használat során emiatt semmilyen hátrányos tulajdonság nem jelentkezett.

A gumiabroncsokat Pásztóy Tamás javaslata alapján versenypályára elöl 2,1 Bar, hátul 1,9 Bar nyomással használtuk, közúton a motorkerékpár gyártója által előírt 2,5 Bart alkalmaztuk előre, 2,9 Bart hátra. Közúti használat során ennél két tizeddel alacsonyabb értékre (elöl-hátul) csak akkor érdemes állítani a nyomást, ha kizárólag szerpentinen motorozunk. Hosszabb távon azonban a gyári értéknél alacsonyabb nyomás gyorsabb kopáshoz vezet.

A gumiabronccsal megtett 2317 vegyes használatú kilométer (autópálya, országút, szerpentin, város, versenypálya) megtétele után elöl 3,5 mm, hátul 4,0 mm profilmélységet mértünk. Figyelembe véve a gumiabroncsok általános kopási tulajdonságait, a Diablo Corsa III hátsó abroncsa tehát használattól függően akár 8000 kilométert is elmehet mielőtt cserére szorulna. Az első abroncs esetében ez elérheti a 14000 kilométert is.

Így a versenypályán végzett teszt, a megtett kilométerek száma, valamint a kopás mértéke alapján megállapíthatjuk, hogy a Pirelli Diablo Corsa III az utcai sportgumik között kiemelkedő teljesítményt nyújt a tartósságot tekintve, amellett, hogy a versenygumik tapadását, stabilitását és kontrollálhatóságát biztosítja.

forrás:http://www.motorrevu.hu/motorteszt/termekteszt_pirelli_diablo_corsa_iii

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft