A gyorsasági motoros világbajnokság középkategóriájában versenyző Shoya Tomizawa a San Marinói Nagydíj közepén szenvedte el tragikus balesetét, mely során Scott Redding és Alex de Angelis is áthajtott a pálya közepére csúszó japán motoroson, akit a szerencsétlenség után a misanói versenycsík egészségügyi központjába szállítottak, ahol az első hírek szerint Tomizawa állapotát stabilizálták, a legnagyobbak megmérettetése alatt azonban hivatalosan is bejelentették, hogy a Mot2-es kategória első futamgyőztese 14:20-kor életét veszítette. A hasi és koponyasérüléseket szerző Tomizawát a pálya kórházából Riccioneéba szállították, ahol több sajnos sikertelen kísérlet után sem sikerült újraéleszteni. A kategória egyik legtehetségesebb versenyzőjének halálhíre természetesen a motoros világbajnokság résztvevőit, valamint rajongóit is sokkszerűen érte, akik a dobogóra visszatérő Rossi ünneplése után például (az információs sávon megjelenő információ hatására) egy pillanat alatt elcsendesedtek, miközben favoritjuk (Lorenzo és Pedrosa társaságában) az eredményhirdetésen küzdött könnyeivel. A három világsztár természetesen a pezsgőzést is mellőzte, sőt az interjúszobában sem a verseny eseményeiről, hanem elhunyt társaikról emlékeztek meg.
„Ma mindenki szomorú, és mindenkinek hatalmas üresség van a szívében. Két versenyzőt veszítettünk el egy hét alatt, és nagyon reméljük, hogy ennek a folyamatnak itt vége szakad.” – Dani Pedrosa.
„Szomorú vagyok, hiszen egy elképesztően tehetséges versenyzőt veszítettünk el, aki a magánéletben is fantasztikus volt.” – Jorge Lorenzo.
„Amikor ezek a dolgok megtörténnek az összes eredmény, és az összes versenyző semmissé válik. Shoya fantasztikus ember volt, egy igazi harcos, aki hatalmas űrt hagy maga után.” – Valentino Rossi.
A tizenkilenc esztendősen eltávozó Tomizawa 2006-ban mutatkozott be a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnyének, első teljes versenyszezonját azonban csak 2009-ben teljesítette egy viszonylag gyengének számító százhuszonötös Hondával. A japánok egyik legtehetségesebb ifjonca 2010-ben lopta be magát a kétkerekűekért rajongók szívébe, amikor az esztendő első megmérettetésén a semmiből jőve megszerezte pályafutása (és a Moto2-es kategória) első futamgyőzelmét. Később több Nagydíjon is csatába szállt az aranyserleg elhódításáért, ám balszerencséjének köszönhetően egyetlen egyszer sem (pontosabban csak egyetlen egyszer) érte el végső célkitűzését. Az esztendő egyik legkellemesebb meglepetésének számító japán motoros volt (aki vetélytársai szerint a mezőny egyik legkedvesebb és legbarátságosabb tagja volt) a világbajnokságok történetének negyvenhatodik halálos áldozata.