Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Hírek / Suzuki RV125 Van Van - Szokott Ön horgászni?

Az 1972 és 1981 között gyártott terepjáró a Suzuki első lépése volt a funbike-ok világába. Kis csend után 2001-ben ismét felbukkant a japán modellpalettán, immár négyütemű, 200 cm³-es blokkal. A vágyakozó európaiaknak azonban még két évet várniuk kellett, hogy bemutassák az európai piacra szánt 125-ös verziót. A Van Van épp az a fajta motor, amelynek modellfrissítését nem várják tűkön ülve rajongói. A környezetvédelmi normák szigorodása azonban megkövetelt egy-két változtatást, így 2007-től üzemanyag-befecskendező váltotta le az addig használt karburátort. Ehhez kapcsolódóan katalizátort és lambdaszondát kapott a kipufogó, átalakították a légszűrőházat és módosították a lánckerekek áttételét.

Motorok Suzuki RV125 Van Van

Az RV125 nemcsak nevében hasonlít az özönvíz előtti modellhez. A nagy krómkeretes fényszóró, a küllős kerekek, az egy darab első tárcsa- és a hátsó dobfék, a nyugdíjas hatású egyhengeres, léghűtéses blokk (ugyanez dolgozik a GN125, TU125, DR125 és GZ125-ös modellekben kisebb módosításokkal) és a retro stílus mind visszamutat a motorozás hőskorába.
 
 
Az inkább érdekes, mint szép motor lényegében egy óriási ülésből, két traktorkerékből és egy hatalmas kipufogódobból áll. A többi hozzávaló, a tank, a blokk vagy a rugózó elemek eltörpülnek ezek mellett. Ülésmagassága igen alacsony, 770 mm, mégsem térdhúzó pocket bike a nagyra nőtt motorosok alatt sem. Az utas is kényelmesen elfér rajta, vigyük akár a fakanál mellett megtestesedett nagyit vagy egy vékony gimnazistát. A hátsó kapaszkodóból csomagtartórács nő ki, rajta csomagakasztó fülek segítik az igény szerinti bevásárlószatyor vagy csalisláda biztonságos rögzítését. Ülés alatti rekeszt ne keressünk, mert nincs, a hátul-oldalt található kulcslyuk csak a sisakzár nyitására szolgál. Az ülés leszereléséhez szerszámra van szükség.
 
 
Az indítási ceremónia a régi szép időket idézi. A manuális szívatógomb a karburátoron található, a tank alatt, amit ki kell húzni, amíg el nem éri a motor az üzemi hőmérsékletet. Ja, és természetesen ki kell nyitni a benzincsapot is. Az őskori rituálék ellenére nagyon könnyedén indul, épp ahogy azt elvárnánk. (A 2007 utáni modellek már injektorosak, így ezekre a műveletekre már nincs szükség, csak az indítógombot kell nyomni.) Az egyhengeres alig vibrál, a gyári kipufogó pedig egészen csendesen dohog. A kezelőszervek könnyedén használhatóak, ahogy minden más egyéb is, többek között a finoman járó váltó. Váltani pedig gyakran kell, a Van Van hat sebességi fokozatát jó rövidre vették. Ennek megfelelően 125-ös létére elég szépen lépeget, 4,4 másodperc alatt gyorsul 50-re, ami városban épp elég arra, hogy lámpánál előregurulva gond nélkül magunk mögött hagyjuk az autósokat. Kis csalással enyhe lejtőn 115-ig is felkúszik a kilométeróra mutatója, tényleges végsebessége 102 km/h. Mindezt teszi igen kedvező fogyasztással, nyugodt üzemben három liter alatt kijöhetünk 100 km-en, ráadásul szerviz- és fenntartási költségei elenyészők, ami nem csoda, hiszen végtelenül egyszerű, hosszú évek alatt tökéletesedett konstrukcióról van szó.
 
 
A Van Van éke – mármint a meglehetősen speciális méretű gumi – okozhat fejtörést a vásárláson gondolkodóknak. Megnyugtatásukra legyen mondva, nincs lehetetlen. Az RMC-ben raktárról kapható Kenda márkájú (első 13 620 Ft, hátsó 23 310 Ft), kis utánajárással beszerezhető a valamivel olcsóbb Vee Ruber (első 14 150 Ft, hátsó 16 550 Ft), de akinek számít a márkanév, az a Bridgestone kínálatában is talál megfelelő méretet kifejezetten jó áron (első 19 980 Ft, hátsó 16 980 Ft).
 
Motorok Suzuki RV125 Van Van


Az off-roados külcsín és a bütykös gumik ellenére a Van Van nem nehéz terepre készült. Megbirkózik a homokkal, elevickél a nyomvályús dűlőutakon, de sokkal többet ne várjunk tőle. Természetes közege az utca. A futómű a kátyús utakat meglehetősen jól kezeli, és a széles kormány is jó segítségünkre van a motor terelgetésében. A kormányzás pontosságáról ugyan érdekes elképzelése lehetett az alkotónak, viszont előnyére legyen mondva, hogy rendkívül kis helyen képes megfordulni. Meghibásodással a hazai márkaszervizekben nem találkoztak, és a tulajdonosok is egyöntetű jó véleménnyel nyilatkoztak megbízhatóságáról. Vásárlásnál érdemes ellenőrizni a küllőket, amelyek esetleg rozsdásodhatnak, a lánc-lánckerekek állapotát és az olaj mennyiségét. A Van Vanba elég kevés olaj kell, ezért az olajszintet egyébként is érdemes gyakran, 500–1000 km-enként ellenőrizni.

Összegzés: a Van Van szerethető és egyben különleges motor. Visszaadja a korai nyolcvanas évek hangulatát, de ez egyáltalán nem válik hátrányára. Kényelmes, teljesítménye használható, ám emberre és állatra nézve egyaránt ártalmatlan. Minden szempontból takarékos, megbízható eszköz akár városi használatra, akár a legjobb horgászhely megközelítésére használja tulajdonosa.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/suzuki_rv125_van_van_hasznaltmotor_teszt

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft