Mi van a dobozban?
Szereljük fel a gépre
A következő lépés a bukósisak felturbózása, azaz a headset beépítése. Ez is gyorsan ment, a sisak peremére csavarok segítségével rögzíthető az adó-vevő egység, a mikrofon hajlítható merev szára pontosan elvezethető az állrészben, míg a párnázat alá kerültek a fejhallgatók. Ezeknek a kábelét hagyhatták volna egy picit hosszabbra. Hátra volt még a Rider, a headset és Sony Ericson telefonom összepárosítása.
Tökéletesítsük együtt!
Hibás a házszámozás? Rossz az utcanév? Új, a térképen még nem jelölt utcára bukkant? Nem titok senki előtt, hogy egyetlen térkép sem lehet teljességgel napra kész, de a TomTom gyártója gondolt a javítás lehetőségére. A TomTom Map Share™ révén a Rider felhasználóinak lehetőségük van a térképeik azonnali módosítására, és tapasztalataikat megoszthatják a többi felhasználóval is.
Működés közben
A bekapcsolási procedúrát meg kell szokni, hogy aztán rutinosan lerövidítsük idejét. A headset életre keltése kb. 12-15 mp, ehhez folyamatosan nyomni kell a gombját. A Rider oldalán az on/off nyomógombot a gépet körülölelő gumi tömítés takarja, működtetéséhez szükséges némi kézi erő is. A menürendszer meglehetősen egyszerű, egyszerre hat ikont látunk a képernyőn, azok közül is a leggyakrabban használatosakat. Aki a Rider extra beállításaira kíváncsi, annak nem árt azért átolvasni a kézikönyvet. Az egyszerű navigálás azonban kézenfekvő. Az uticél kiválasztásához elegendő hétszer megbökni a képernyőt, és már navigál is bennünket a sisakban megszólaló magyar nyelvű női hang. A képernyő fényereje verőfényben kicsit kevés, de mindvégig nyomon követhető maradt. A navigáló felület egyszerű, csak a szokásos adatokat olvashatjuk le róla. Kedves gesztus, hogy a járművünket meghatározó motorkerékpár ikont kb. 25 elemes listából mi választhatjuk ki. Menet közben meglehetősen pontosan irányít, időben kijelzi a soron következő kereszteződéseket, illetve jó előre felkészít a lekanyarodásra. A térképen a pár hónapja elkészült körforgalom még nem volt rajta, illetve volt olyan útszakasz, amit zsákutcának jelölt, bár nem az, de ezeket a változtatásokat akár mi magunk is felvihetjük a készülékre, illetve megoszthatjuk a többi felhasználóval.
Extra lehetőségek
Aki szereti a számok bűvöletét, az mindenképpen értékelni fogja, hogy egyszerűen hozzáférhetünk az útvonal-statisztikákhoz is. Ez lehetővé teszi az egyes utazások átlag-és maximális sebességeinek, a megtett összkilóméter és az otthontól lévő távolság megtekintését. A TomTom speciális weboldalt hozott létre, amely segítségével a felhasználók létrehozhatnak és kezelhetnek POI (fontos pontok) készleteket, és útvonalakat tervezhetnek.
Összegzés: A TomTom Rider érzésre nagyon kompakt egység, jól összeszerelt, minőségi berendezés. A GPS jelvétel gyors, a forma lehetővé teszi, hogy zsebre vágjuk. Egyedül a fejhallgató részének működtetése nehézkes, de meg lehet szokni. Menürendszere jól áttekinthető, akár kesztyűs kézzel is bánhatunk vele.
Műszaki adatok:
Képernyő: 3,5" 320x240 folyadékkristályos színes érintőképernyő (64k szín)
Belső memória: 32MB RAM
Memória kártya: SD kártya előre telepített térképekkel
CPU: 380MHz
GPS vevő: 20 csatornás integrált SiRFStarIII
Hang: beépített hangszóró nincs, Cardo Bluetooth headseten keresztül, beszédidő 10 h, készenléti idő 250 h
Akkumulátor: tölthető lítium-polimer akkumulátor, készenléti idő 5 h
Töltő: 12 V-os vezetéken keresztül a motorkerékpár akkumulátoráról, vagy 220V-os hálózati töltő (a készlet tartalmazza)
PC kapcsolat: mini USB csatlakozón keresztül (a kábelt a készlet tartalmazza)
Méretek: 113 x 96 x 53 mm
Tömeg: 312 g
Vízállóság: IPX-7 szabvány szerint
Térképek: TeleAtlas
Lefedettség: teljes Európa
Ára: 159 990 Ft
forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/tomtom_rider_2_motoros_navigacio_teszt