Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Hírek / Új sportmotorokkal támad a Suzuki

Az október 5-től 10-ig tartó kölni Intermotón rántották le a leplet az új 600-as és a 750-es GSX-R-ekről, amelyek szépen illeszkednek a japán szupersportmotorok fejlődéstörténetébe: kisebbek, könnyebbek és erősebbek elődeiknél. Nem lehetett egy hálás feladat a két kisebb GSX-R továbbfejlesztése, hiszen már az elődök is patikamérlegen készültek, ám ennek ellenére a derék japán mérnökemberek valószínűleg magukra zárták az irodaajtót, bent töltöttek számtalan éjszakát, és csodák-csodája itt is, ott is találtak pár grammot, dekát, amelyekből értékes kilók jöttek össze a végelszámolásnál. A 750-es gixer nyolc, míg a 600-as kilenc kilóval könnyebb elődjénél, ami nem hangzik túl soknak, de a szupersportmotorok világában, ahol minden gramm számít, szenzációsnak mondható.
 
 
20101008suzukigsx1.jpg
A mérnökök szinte mindenhol találtak egy kis felesleges súlyt
 
 
A súlycsökkenés szinte mindenhol tetten érhető, a Suzuki sajtóanyaga szerint minden egyes alkatrészt megvizsgáltak, hogy miként lehetne könnyebbé tenni a minőség és tartósság romlása nélkül. Az újraszabott, áramvonalasabb idomokon például 3400 grammot nyertek, de értékes súlyt spóroltak az új kipufogórendszerrel is, a 600-as modell esetében 1700 grammot, míg a 750-esnél 1100 grammot tudtak lefaragni. Ami a motorok külsejét illeti, egy laikus nem sok különbséget láthat az előző generáció és az újak között, pedig szinte az utolsó csavarig mindent kicseréltek a japánok. A fényszórók formája például a széthúzott ragadozómadár-szem helyett visszatért a K4-es modelleken bevezetett egymás alá tervezett fényforrásokhoz. Oldalról már nehezebb különbségeket felfedezni a régi és az új modellek között, a rövidebb túlnyúlások szinte láthatatlanok ugyan, ám a kipufogó formája már elárulja, hogy melyik az új modell és melyik a régi.
 
20101007suzukigsx.jpg
A motor karaktere nem változott drasztikusan: felül a régi, 2008-as GSX-R, alul az új
 
A kölni motorszalonon fel is lehetett ülni az újdonságokra, érzésre ugyanolyan kompaktnak tűnnek, mint elődeik, pedig a nyereg keskenyebb lett, a tank pedig még rövidebb és alacsonyabb kialakítást kapott, hogy jobban be lehessen bújni a plexi mögé, további változtatás még, hogy a kormánypozíció egy leheletnyit szélesebb lett. Egy pályamotor esetében nem elhanyagolható szempont, hogy a lábtartó magassága és helyzete állítható, így mindenki a magasságához és a tudásához állíthatja a konzolokat. Szintén a pályahasználatot segíti, hogy rövidebbre vették a második, harmadik, negyedik és a hatodik fokozatokat, míg az egyest hosszabbra cserélték. Ugyancsak az amatőr és félprofi versenyzők örülhetnek majd a kormányról vezérelhető köridőmérőnek és a fordulatszámhoz programozható LED-es váltásjelzőnek is.
 
Akárcsak az elődök esetében, az új modelleken is a kormányról változtathatjuk a teljesítményleadást, nagy különbség viszont, hogy a korábbi három helyett csak két program maradt, ami - különösen a kisebb teljesítményű 600-as modell esetében - teljesen érthető lépés volt. Szokás szerint nem adtak meg pontos teljesítményadatokat a suzukisok, mindössze annyit lehet kihámozni a sajtóanyagból, hogy a teljesen átdolgozott erőforrások mintegy 10 százalékkal fogyasztanak kevesebbet és szennyezik a környezetet a korábbiaknál. Ezek a szempontok persze nem nyomnak túl sokat a latba egy sportmotor vásárlásánál, ám mindez azt is jelenti, hogy a motorok működési hatékonysága jelentősen javult, így még több teljesítményt ki lehetett csikarni a 600-as és 750-es blokkokból. Ehhez természetesen egy sereg trükköt be kellett vetni: technikai csemege, hogy az égéstér formáját újratervezték a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok alapján, de ez csupán egy változtatás a sok közül, újak a szelepek, a vezérműtengely és a dugattyúk is, amelyeken - micsoda meglepetés - értékes grammokat spóroltak.
 
20101008suzukigsx5.jpg
Az új modellek is a versenypályákon lesznek igazán otthon
 
 
A motor kezelhetőségét és fordulékonyságát nagyban befolyásolja a tengelytáv hossza, örömmel jelentjük, hogy az új gixereknek másfél centivel lett rövidebb ez a paramétere, így még könnyebb lesz majd egyik kanyarból a másikba billenteni. A rövidebb tengelytáv a teljesen új alumíniumváznak köszönhető, amelyben meredekebb szögben áll az áttervezett blokk. Természetesen az új vázon is sikerült némi súlyt, egészen pontosan 1350 grammot megspórolni, ami azért is szép teljesítmény, mert a torziós merevség állítólag nőtt.
 
20101008suzukigsx3.jpg
Az első lámpa formájával a 2004-es modell stílushához tértek vissza
 
 
A fent felsorolt technikai bűvészkedések fontosak, hasznosak egy sportmotor szempontjából, de egy átlagfelhasználó valószínűleg nem igazán érzi majd ezeket, ám amit rögtön észrevehet és nagy valószínűséggel értékel majd, az a teljesen új futómű és fékrendszer. Mind a 600-as, mind a 750-es gixer megkapta a 2009-es ezres GSX-R Big Piston Fork nevű Showa-villáját, amely fényéveket javíthat a motor kezelhetőségén. Az elődök szinte egyetlen gyenge pontja a fékrendszer volt, amit 2011-től szerencsére el lehet felejteni, mert mindkét modell egy vadonatúj Brembo márkájú első féket kapott, elöl radiálisan rögzített négydugattyús nyergekkel. Az olyan finomságok, mint a csúszókuplung és a kormánygátló, már az elődökön is volt, ráadásul ezek manapság már szinte kötelező kellékek a szupersportmotorokon, ami viszont újdonság, az az újratervezett (és persze könnyebb) műszerfal, amelynek egyik leghasznosabb funkciója továbbra is az, hogy jól láthatóan jelzi az aktuális fokozatot.
 
20101008suzukigsx.jpg
Természetesen új, könnyebb műszerfalat is kapott a 2011-es modell
 

A magyarországi importőr tájékoztatása szerint a két új sportmodell legkésőbb jövő tavaszig hozzánk is megérkezik, áruk egyelőre ismeretlen, így csak reménykedni lehet abban, hogy megőrzik a kategória legjobb ár-érték arányát.

www.origo.hu 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak
24.900 Ft 19.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak
34.900 Ft

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 49.990 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág
49.900 Ft 44.900 Ft

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete
59.900 Ft 49.900 Ft

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)
269.900 Ft 215.900 Ft