Nyitvatartás

H-P 10 - 18 óráig, SZ 10 - 13 óráig

Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Hírek / Vegyél robogót, egy hét szabit kapsz mellé!

Érdekes felmérést készített az Inrix: azt vizsgálta, hogy az adott városban átlagosan mennyit ülnek dugóban az autósok. Budapest jól áll, de így is 162 óra jött ki, ami elképesztően nagy szám...

Az Euronews tette közzé a kutatóintézet eredményeit, kiemelve, hogy a kétszáz vizsgált nagyváros közül Budapest a 30. helyen végzett - egész jó eredmény. Az már annál aggasztóbb, hogy ez a szám évről-évre nő, ugyanis 2017-ben még „csak” 146 órát mértek a magyar fővárosban.

Vegyél robogót, egy hét szabit kapsz mellé!

Európában Róma, Dublin és Párizs a csúcstartó, itt 246-272 órát mértek, ugyanakkor érdemes lenne megnézni, hogy mi változott az elmúlt évben Mannheimben és Hannoverben, ahol drasztikusan, 16 és 21 százalékkal csökkent egy év alatt a dugóban töltött órák száma.

Egy év alatt 16 órával nőtt a dugóban töltött idő Budapesten... Ezzel hét helyet rontottunk és a 30. helyen állunk (Kép: MTI/Máthé Zoltán)

Ideje tenni valamit, mert ha így emelkednek tovább a számok, akkor gyorsan eljutunk az agyonzsúfolt Moszkva, London vagy Milánó szintjére, és tényleg élhetetlen lesz a város.

Természetesen most is a kétkerekű közlekedés a megoldás, amit saját méréseink is megerősítenek:

ötnaponta átlagosan 40-45 órát dolgozik az ember, vagyis ha csak a dugóban töltött 162 óra negyedét megspórolod, máris egy hétnyi szabit nyersz - tiszta haszon, nem?

Motorral ingázni? Bonyolultnak tűnhet, de nem az...

Rendre két érvet hoznak fel a motorral ingázással szemben, nevezetesen, hogy drága és sok időt vesz el az öltözködés. Ezért aztán pénzt és időt sem spórol az ember.

Szerencsére mindkettőt rendkívül könnyű megcáfolni, és ehhez még statisztika sem kell: elég, ha visszapillantunk a saját szezonunkra. 2018-ban még napi két órámat vette el, hogy autóval vagy tömegközlekedéssel járjak dolgozni és haza - mondanom sem kell, milyen „remek érzés” este hatkor még egy órát zötykölődni a légvonalban kb. 8-10 kilométeres táv miatt.

Végre egy őszinte gyártó? A Honda szerint három litert eszik százanként, ha szabályosan közlekedünk. Nálam sok-sok teligázas gyorsítással, kicsit sem kímélve jött ki 3,3 L/100 km... (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Több mint háromezer kilométert töltöttünk együtt idén a motorral, ennek jó részét városban, jártunk kötelező szervizben, kiválogattuk a télen beszerzendő felszereléseket, kiegészítőket, szóval tényleg teljes képünk van arról, mennyibe kerül a robogózás és mennyit spórolunk vele.

Ne az öltözködés, a parkolás miatt aggódj!

Jöjjenek hát a számok! A Honda SH300i fogyasztása tehát 3,3 liter százanként, azaz 13 Ft/kilométer. Az átlagos karbantartási költség 25-30 ezer forint között mozog hatezer kilométerenként, azaz 5 Ft/km. A kötelező biztosítás elenyésző, de azért ne hagyjuk figyelmen kívül, mondjuk legyen 2 Ft/km, de a valóságban nincs annyi.

Erre mondják az autóknál, hogy „full extra”. A színrefújt hátsó doboz idén már alapáras, csakúgy, mint a kulcsnélküli indítás és a Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Vagyis a benzinköltséget nézve 400 forintot „emészt fel” a napi ingázás, a harminc kilométeres táv: ennyiből két buszjegyet se tudnék venni. Tudom, vannak járulékos költségek, mint tárolás (saját garázs, így ez nálunk nem tétel) vagy a casco, amit mindenki maga dönt el, hogy szüksége van-e rá. Utóbbi egyébként ma már szintén filléres tétel, havi öt rugó körül, szóval ennyit igazán megér.

Az átlagosnál sokkal jobb értéktartás is egyfajta spórolás, még ha nem is azonnal kézzelfogható: nagyon nem mindegy, hogy hány éven át használod a gépet és utána milyen áron adod el... Ilyen szempontból kifejezetten jól teljesít a Honda SH300i - éppen most hirdetnek egy ilyen ezüstszínű, 11 éves példányt kereken egymillióért a használtautón, pedig újonnan is 1,8-1,9 között mozog az ára (Kép: Honda Motorcycle)

A költség tehát - biztosítással és értékvesztéssel együtt - egy átlagos, ötezer kilométeres szezonban 170-180 ezer forint, azaz 36 Ft/km. Ez máris kevesebb, mint az autó parkolása volt anno (legolcsóbb lehetőség: 25 ezer Ft/hó, ideális parkolóhely: 58 ezer Ft/hó), és akkor még a kocsi szervizeléséről, tankolásáról nem is beszéltünk. A naponta megspórolt kereken egy óra (30-35 perc oda és vissza) már csak ráadás, hiszen így havonta gyakorlatilag két-három munkanapot megtakarít az SH a sok-sok költség mellett.

Egy dolog biztosan eldőlt az első „robogózós” szezonomban: addig járok vele, amíg az időjárás csak engedi, és jövő tavasszal is mielőbb nyeregbe pattanok - viszlát buszozás, viszlát dugók! (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Az pedig külön öröm, hogy immáron nem hizlalom, hanem csökkentem a dugókat, torlódásokat, mióta autó helyett motorra ültem. Lehet, hogy ez a megoldás, és így lenne az autósoknak is élhetőbb a város? Akárhogy is, én már hamarabb célba érek, feleannyi benzint pöfékelek el, mint kocsival és nem rostokolok a lámpáknál az idegeskedő sofőrök mögött - megérte váltani.

Átvett cikk, forrás: https://hegylakok.hu/2020/01/vegyel-robogot-egy-het-szabit-kapsz-melle/

írta: N. Barbara 

Nyitókép: Résztvevők a Pető Intézet rendhagyó, motoros felvonulással egybekötött tanévnyitóján a fővárosi Szabadság hídon (MTI Fotó: Mohai Balázs)

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (neopren)
12.900 Ft

PMJ Café Racer férfi motoros farmer

PMJ Café Racer férfi motoros farmer
79.500 Ft 68.990 Ft

IDI Stripes nyitott bukósisak matt fekete/fehér

IDI Stripes nyitott bukósisak matt fekete/fehér
59.900 Ft 29.900 Ft

Premier Genius U8 felnyitható motoros bukósisak U8 (fényes fehér)

Premier Genius U8 felnyitható motoros bukósisak U8 (fényes fehér)
69.900 Ft 39.900 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
69.900 Ft 44.900 Ft

SKA-P 1WH Wolli nyitott fényes fehér bukósisak

SKA-P 1WH Wolli nyitott fényes fehér bukósisak
22.900 Ft 16.900 Ft

Premier Phase QX9 zárt motoros bukósisak

Premier Phase QX9 zárt motoros bukósisak
47.900 Ft 29.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
42.900 Ft 29.900 Ft

Five Globe woman női motoros kesztyű

Five Globe woman női motoros kesztyű
19.900 Ft 13.900 Ft

Zandona Netcube lágy endurós térdvédő 3277

Zandona Netcube lágy endurós térdvédő 3277
16.900 Ft

Asesso rövid arcmaszk

Asesso rövid arcmaszk
3.990 Ft

Ecooter E1S elektromos robogó

Ecooter E1S elektromos robogó
1.030.000 Ft 999.000 Ft

Eladó Vespa ET4 125 Leader 2002-es évj.

Eladó Vespa ET4 125 Leader 2002-es évj.
419.000 Ft 399.000 Ft

Premier Free Evo U8 nyitott bukósisak

Premier Free Evo U8 nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.900 Ft

Premier Angel U9BM zárt motoros bukósisak

Premier Angel U9BM zárt motoros bukósisak
89.900 Ft 49.900 Ft

Premier Touran DSO zárt motoros bukósisak (fényes fehér)

Premier Touran DSO zárt motoros bukósisak (fényes fehér)
84.900 Ft 49.900 Ft

Premier Monza MT2 zárt motoros bukósisak

Premier Monza MT2 zárt motoros bukósisak
64.900 Ft 44.900 Ft

Premier Trophy U17 zárt retro bukósisak

Premier Trophy U17 zárt retro bukósisak
99.900 Ft 89.900 Ft

CGM 508A Berlino fényes fehér felnyitható bukósisak napszemüveggel

CGM 508A Berlino fényes fehér felnyitható bukósisak napszemüveggel
54.900 Ft 44.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
149.900 Ft 124.900 Ft

Premier Hyper U9BM zárt bukósisak

Premier Hyper U9BM zárt bukósisak
109.900 Ft 94.900 Ft

Jollisport X-Road Adventure 3 rétegű motoros túrakabát (világos szürke)

Jollisport X-Road Adventure 3 rétegű motoros túrakabát (világos szürke)
89.900 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Arizona nyári motoros cipő

Stylmartin Arizona nyári motoros cipő
54.900 Ft 44.900 Ft

Pótszűrő szmog-szűrős maszkhoz FMAFIL

Pótszűrő szmog-szűrős maszkhoz FMAFIL
5.990 Ft
;