Eddig az volt a szokás, hogy a motorgyártók kétévente megújították szupersportmodelljeiket. Nagyjából mindig ugyanaz volt a recept, vagyis csökkentették a tömeget és fokozták a teljesítményt. Az 1000 köbcentis géposztályban azonban már évek óta nem változik a két fő sarokszám, a tömeg vonatkozásában kicsivel több, mint 200 kilogramm, a teljesítmény tekintetében pedig kb. 180 lóerő a mérvadó érték.
Nemcsak a haladás megrögzött ellenzőiben és a lassú haladás híveiben merül fel a kérdés az ezresek kiváló menetteljesítményei láttán: vajon van-e értelme a teljesítmény-súly további tökéletesítésének a) egyáltalán, b) a közúti használat sajátosságainak figyelembevételével?
Minden bizonnyal a Kawasaki illetékesei is foglalkoztak a kérdéssel, ugyanis csak alaposabb vizsgálódás eredményeként lehet rájönni, miben különbözik a 2010-es modellévi ZX-10R az elődjétől. Tény, hogy megújult az idom, de még így is annyira hasonlít a korábbira, hogy könnyű összetéveszteni vele. Ugyanez mondható el a kipufogódobról. Alakja és térfogata azonos, csupán a nyílása és a felülete szemléltet eltérést a korábbiakhoz képest. Az említett dolgok miatt egyáltalán nem meglepő, hogy igencsak szerény a legfrissebb kiadás újdonságértéke.
A teljesítmény- és a nyomatékgörbe is kísértetiesen egyezik az eddigiekkel. Következésképp a mostani változat is igen visszafogott kis fordulaton, de amint 6000-nél a zöld tartományba ér a fordulatszámmérő mutatója, bőven bepótolja a kezdeti mulasztást. Ez a fajta sajátos motor-karakterisztika fokozott összpontosítást igényel az olyan kicsi és szűk hegyi utakon, mint amilyenek a teszt helyszínéül is szolgáltak, ugyanakkor tökéletes összhangban áll a Kawasaki márka lényegével. A zöldek mindig egy kicsit gonoszak akarnak lenni, és semmi kétség afelől, hogy a 10-es is az.
Sportos üléspozíciójának köszönhetően kellőképpen érezni az első kerék visszajelzéseit. A bemelegedett fék egyértelmű nyomásponttal rendelkezik, kis kézerővel működtethető, továbbá jól adagolható és igen hatásos. Ugyancsak dicséret illeti a futóművet, mert villámgyorsan lehet korrigálni vele az irányt. Dél-Franciaországban, a teszt útvonalán többször is szükség volt erre az úttestet tarkító jégfoltok miatt.
forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/kawasaki-zx-10r-a-tizedik-tizes