Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

márkákpowerbike markak

projektekpowerbike szerviz

...tovább

Használt motort veszel? Ezekre figyelj!

...tovább

Motorszerviz: Miért nem indul el a moci tavasszal?

...tovább

Új project : Piros Guzzi LM II

eladó motorokpowerbike aprohirdetes

...tovább

Ecooter E3R 7KW 95km/h

...tovább

Ecooter ET2 28AH elektromos robogó

...tovább

Ecooter ET2 20AH elektromos robogó

...tovább

MOTOBATT DES10 1600W 48V FEHÉR Elektromos roller

...tovább

MOTOBATT S13 2400W 52V FEKETE Lítium akkus Elektromos roller

partnereinkpowerbike markak

Közösségpowerbike közösség

Tesztek / Ducati Multistrada 1200 - Mindent vagy semmit

Vajon hogyan fognak kinézni a motorkerékpárok 2020-ban? Belső égésű motor fogja hajtani még őket? Biztosan. Tele lesznek zsúfolva elektronikával? Nagy valószínűség szerint igen. Szűk felhasználási területre szakosodott járművek helyett mindenre való univerzális kétkerekűek lesznek? Majd elválik. Az biztos, hogy ha a Ducatin múlna, akkor már most egyetlen típus betöltené több másik szerepét. Az új Multistrada 1200 S képes gombnyomásra átalakulni sport- vagy túramotorrá, városi vagy terepjárművé. 
Motorok_Ducati_Multistrada_1200_9.jpg
Mindez azáltal vált lehetővé, hogy négy különböző üzemmódba rendezték a cég mérnökei a motor, a futómű és az egyes asszisztensrendszerek működését. A motoros menet közben, egyik pillanatról a másikra átválthat sportról túraprogramra vagy városiról enduróra, és viszont. A fedélzeti elektronika pillanatok alatt a megváltozott igényekhez igazítja a V2-es motor teljesítménykarakterisztikáját és gázadási reakcióját, a futómű beállítását és a kipörgésgátló működését. Külön-külön véve nincs semmi különleges ezeken az állítási lehetőségeken, korábban is lehetett már találkozni velük. Az igazi újdonság az, hogy a Ducati összegyűjtötte és logikusan kombinálta őket a Multistrada S változatán. 
Motorok_Ducati_Multistrada_1200_13.jpg
A futóműnél a csillapítás és a rugóalap változik, például annak érdekében, hogy nagyobb legyen a szabad magasság enduro üzemmódban. Vagy azért, hogy a különféle terhelési állapotokhoz igazodjon a rugó-előfeszítés, e négy menetprogramon kívül ugyanis egy második menüszinten ki lehet választani az aktuális súlyterhelést is, ami lehet egy személy, egy személy és csomag, két személy, valamint két személy és csomag.
Motorok_Ducati_Multistrada_1200_1.jpg
Kicsit bonyolultnak tűnik, és fejlesztői szemmel nézve bizonyára az is. A motorosnak viszont nincs más dolga, mint hogy felpattanjon a Multistrada hátára és elinduljon vele. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha nála van a kulcs, ami kétméteres távolságon belül rádiójelek útján beélesíti a gyújtást. Bekapcsoláskor a fedélzeti számítógép kioldja a kormányzárat, és egyéb külön beavatkozás nélkül, közvetlenül beindítható a motor. Kimondottan praktikus megoldás. 
 
Az új Multistradának az égvilágon semmi köze a régihez. Az olaszok sok másik típusának ergonómiai sajátosságaitól eltérően az új kiadáson egyszerűen minden a megfelelő helyen van és ideális kialakítású – a kormány ívétől egészen az üléspozícióig. És lássanak csodát, látszik a mögöttes forgalom a visszapillantó tükrökben! Eddig ez sem volt magától értetődő dolog a ducatisok számára. Szokatlan továbbá, hogy a kuplungkosár szervomechanikájának köszönhetően viszonylag könnyen működik és jól adagolható a kuplung. Ennek az a magyarázata, hogy az 1198-étól eltérően olajban fürdik a kosár. 
Motorok_Ducati_Multistrada_1200_2.jpg
Elképesztően sok információt jelenít meg a nagyobbik digitális képernyő. A mellette lévő kisebb, kerek kijelzőn a „sport” üzemmód van kijelölve, vagyis éppen ez aktív. Pont jó lesz a Ducatihoz, annál is inkább, mivel nagyon élvezetes kanyargásra van kilátás a bemutató helyszínéül kiválasztott Lanzarote-sziget jól tapadó aszfaltburkolattal ellátott útjain. A gyári beállítás szerint (a felhasználó igényeinek megfelelően tetszés szerint lehet finomítani rajta) ilyenkor keményebb a csillapítás és agresszív a motor karakterisztikája. Természetesen teljes egészében rendelkezésre áll a névleges teljesítmény is. 
Motorok_Ducati_Multistrada_1200.jpg
Az elektromos gázkar teljes terhelést indítványozó parancsára maximálisan feltárulnak a fojtószelepek, és közel 150 lóerőt tud mozgósítani a motor – mintegy 20 LE-vel kevesebbet, mint a márka superbike-jai. Ugyanakkor sokkal nyomatékosabb a hasznos fordulatszám-tartomány első felében, amit egész sor mechanikus változtatással, köztük nagyobb lendtömeggel és keskenyebb szívócsatornákkal, továbbá 41-ről 11 fokra csökkentett szelepátfedéssel ért el a gyártó. Utóbbi a forgattyús tengely azon elfordulási szöge, amelynél egyidejűleg vannak nyitva a szívó- és a kipufogószelepek. A szelepátfedés mérséklésével csökken ugyan a névleges teljesítmény, ugyanakkor nő a nyomaték és tisztább lesz a működés.
 
Következésképp nagy lendülettel rugaszkodik el a Multistrada álló helyzetből és haladéktalanul gyorsulássá alakítja át a gázkar legkisebb elfordítását is. Vehemenciájára jellemző, hogy még kettesben is alig lehet a földön tartani az első kerekét. Kis fordulaton nemcsak jobb erőben van, hanem egyúttal finomabban is jár a motorja, mint a sportváltozaté, persze letagadni azért nem tudja a benne lakozó géneket. Igazi élménymotor, amelynek hátán folyamatosan csak a gyorsuláson és a kihúzatáson jár az ember esze. A hangja mindenesetre nem annyira intenzív, mint az 1198-é, a kipufogócsappantyúk ellenére sem harsog túl mindent a két rövid kipufogóvég. 
 
Az Öhlins futómű nagyon érzékletesen, kiváló visszajelzést adva teszi a dolgát, de hepehupás útszakaszra érve kissé keményebbnek tűnik a kelleténél. Ilyenkor számottevő javulást eredményez a „túra” üzemmód kiválasztása. Hatékonyabban feldolgozzák a lökéseket a lengéscsillapítók tágabbra nyitott szelepei, a motor pedig finomabban reagál gázadásra – nem olyan robbanékony részleges terhelés mellett. 
Motorok_Ducati_Multistrada_1200_5.jpg
A kiváló Brembo fékek és az ABS jóvoltából elvileg nem lenne szabad, hogy gondot jelentsen a Multistradának a hirtelen megállás, mégis a próbaút alkalmával adódott meleg helyzet amiatt, hogy jóval a blokkolási határ előtt szabályozni kezdett az elektronika. Hasonlóan a kipörgésgátlóhoz, amely néha meglepő dolgokat produkált, az ABS viselkedésére sincs magyarázat. Lehet, hogy annak akarta elejét venni a Ducati, hogy előrebukjon a motor, ezért állította be korai „riasztásra” a hátsó kerék elemelkedését érzékelő szenzort? Sovány vigasz: ki lehet iktatni az ABS-t, igaz, nem állandó jelleggel.
 
Az urbánus viszonyokra kitalált „városi” üzemmód kiválasztásakor nyomatékosabb lesz a motor, kicsit lejjebb ereszkedik a Multistrada fara, és 100 lóerőre csökken a teljesítmény. Ettől persze nem érezni gyengébbnek a Ducatit: továbbra is a magasba kapja az első kerekét induláskor, elvégre nyomatékban ilyenkor sem szenved hiányt. 
 
A végére maradt az „enduro” üzemmód. Vajon illik egyáltalán ehhez a Ducatihoz? A gyártója szerint igen. Külön rendelést adott le a Pirellinek a terephasználatot jól bíró, megerősített köpenyvázú abroncsok legyártására. Utcai mintázatú köpenyekről lévén szó, elég nehéz gyorsítani velük kavicsos ösvényen, mivel folyamatosan szeretne kipörögni a hátsó kerék. Ezzel alaposan megdolgoztatja a kipörgésgátlót annak ellenére is, hogy a második állásban elvileg elnézőbbnek kellene lennie. Úgy tűnik, valahol 80 és 90 kilométer/óra között kikapcsol a szerkezet, mivel menthetetlenül kipörög a hajtott kerék. 
 
Az első durvább talajhullámon való átugratáskor, amikor is a földet érést követően kikap egy darabot a talajból a leömlőcsöveket takaró védőlemez, nyilvánvalóvá válik, hogy nem vérbeli terepmotor a Ducati Multistrada 1200 S, főleg triáljellegű használathoz nincs meg az a szabad magassága, amivel pl. egy BMW GS rendelkezik. A 17 colos első kerék sem ideális terepre. Ennek ellenére meglepően jól elboldogul ilyen próba során az olasz multitalentum. 
 
Összegzés:
 

Mint az a menetpróba alkalmával kiderült, sok mindent tud a Multistrada, de azért mindent nem. Kijelenthető viszont, hogy új motorkerékpár-kategóriát teremtettek az olaszok: számos izgalmas, előre mutató lehetőséget magában hordozó supersport-funbike-ot. Olyat, amelyik ugyan alkalmas túrázásra, ám a Ducati „mindent vagy semmit” mottójához hűen legbelül nem egyéb, mint hamisítatlan sportmotor. Elvégre sokkal élvezetesebb dolog egy S 1000 RR-t üldözni, mint egy R 1200 GS nyomában poroszkálni. 

 

forrás: www.motorrevu.hu 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak
24.900 Ft 19.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak
34.900 Ft

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 49.990 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág
49.900 Ft 44.900 Ft

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete
59.900 Ft 49.900 Ft

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)
269.900 Ft 215.900 Ft