Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Ducati Streetfighter S - A tiszta tan

Jobb félni, mint megijedni, ezért csak lassan húzom a gázt és engedem fel a kuplungot. Nem feltétlenül szeretném ugyanis hátraszaltóval kezdeni azt a napot, amikor egy 155 lóerős rakétával kitombolhatom magam a versenypályán. A Streetfighter S a jól ismert V2-es vehemenciával lő ki a rövid bokszutcában és csak finoman emelgeti első kerekét néhány centivel az aszfalt fölé. Megy ez, épségben elérem az első kanyart.

De mostantól minden másképp lesz. A Monster-sorozat a legújabb átalakítások után a jövőben a kétszelepes változatokra korlátozódik. Az olaszok e fölé pozicionálják az új négyszelepes, vízhűtéses naked bike-ot. És itt valóban nincsenek kompromisszumok. A Streetfighter egyszerűen egy lecsupaszított szupersportmotor, a szó eredeti értelmében. Mindehhez engedjenek meg egy kis kitérőt: a Streetfighter fogalmát eredetileg Angliában használták. A keményvonalas sebességrajongók ott már a nyolcvanas években vad motorokat építettek a balesetet szenvedett szupersportgépekből – az átalakítás abból állt, hogy az összetört műanyag idomokat kidobták, és egy magasabbra helyezett csőkormány gondoskodott a jobb kezelhetőségről és kényelmesebb üléspozíciókról. Megszületett a Streetfighter.

A Ducati modellje egyértelműen különbözik ennek a műfajnak a legtöbb jelenlegi képviselőjétől. Sem a KTM Super Duke-ja, sem a Triumph Speed Triple-je nem kötelezte el magát ennyire egyértelműen a sport mellett, inkább a mindennapokra is alkalmas irányba mentek el. Az olyan monstrumokról, mint a B-King vagy a BMW K 1300 R ebben az összefüggésben akár említést se tegyünk.
 

Így a Streetfighter már kezdettől fogva nem törődik olyan apróságokkal, mint az utas vagy a kényelem. Alacsonyan elhelyezett lámpájával mélyen rálapul az aszfaltra, rövid szupersportos hátsó felét a magasba emeli. Azért, hogy mindez optikailag jobban nézzen ki, mint a négyszelepes Monsternél, a designerek egy kicsit rendbe tették a motor körüli cső- és kábelrengeteget, és új fedeleket alkottak.

Motorok_Ducati_Streetfighter_S_2009_5.jpg


Az eredeti Streetfighter-gondolatnak felel meg az is, hogy nem nyúltak az erőforráshoz. Nincsenek finomabb bütyökprofilok, nincs szélesebben fokozott váltó, nincsenek szűkített csatornák, mint ahogy az a hasonló területen tevékenykedő japán alkotóknál szokás. Nem, a Duc sportos erőforrását nem herélték ki. A teljesítményt meghatározó alkatrészeket, tehát a hengerfejet, a hengereket és a dugattyúkat az 1098-tól kölcsönözték. A motorblokk a könnyebb főtengellyel együtt a jelenlegi 1198-ból származik, amelyen még több kilogrammot spóroltak. Az 1098-cal szembeni 5 lóerős teljesítménykülönbség csak és kizárólag a rövidebb szívóutakkal rendelkező airboxnak köszönhető.
 
A gyakorlatban a számok mutatta különbség elenyésző. Tényleg teljesen mindegy, hogy egy naked bike 155 vagy 160 lóerős. Egy ilyennél mindig és minden helyzetben több nyomaték áll rendelkezésre, mint amennyire bármikor is szükség lehet. Logikus, hogy a Streetfighter menetdinamikailag ugyanabba az osztályba tartozik, mint a sportgép. Ráadásul a szárazon 170 kilogrammnál is kisebb tömege ebben a szegmensben példa nélkül áll.

A Ducati teljes ereje csaknem 7 centiméter vastag rozsdamentes acélcsövekből lövell ki az oldalt elhelyezett dupla hangtompítókon át, a motor a gázkar legkisebb mozdulatára bármely fordulatszám-tartományban úgy tol, hogy a pilóta a rövid hátsó idomhoz préselődik. Ez a hang, ez a jellegzetes feeling egyetlen másik kéthengeresnél sem jön így át.
 

Az, hogy a bevezetőben említett egykerekezés az első gázadásnál annyira visszafogottra sikerült, a hosszú áttételnek is köszönhető, mivel a váltó fokozása és a végáttétel pontosan megfelel a szupersportgép értékeinek. A kisebb végsebesség miatt jóval rövidebb áttételt is lehetett volna alkalmazni, úgy a benyomás még robbanékonyabb lenne. Azért, hogy az első kerék a talajon maradjon, a mérnökök nagyobb tömeget koncentráltak az első kerék körül, meghosszabbították a lengővillát, ugyanakkor rövidebb lett a tank. Ez jobban a motor elejére orientált tartást ad, ráadásul a szokatlanul lefelé hajlított csőkormány is nagyon előre került, a felső villahídra. A versenypályán ugyanakkor tökéletes ez az ergonómia. A valamivel laposabb villaszöggel együtt az előre koncentrált tömeg stabilitásról gondoskodik. Ebben a tekintetben a Ducnak biztosan nincsen problémája, ez már az első találkozás alkalmával kiderül a versenypályán. A kiváló manőverezőképességet a geometriában végrehajtott kisebb változtatások sem befolyásolják különösebben.


Sejthető ugyanakkor, hogy a pucér Ducati a szupersportgéphez hasonlóan az országúton nem fogja elkényeztetni pilótáját. Feszes rugózású hátsó része, lágy eleje bizonyítja, hogy ez a Duc sem tér el a márka jellemző hangolásától. Ezt mindenki ismeri, épp eleget vitáztunk már róla. Ennek ellenére a szkeptikusoknak is el kell ismerniük, hogy a Ducati a versenypályán annál jobban működik, minél hevesebben húzzuk a gázt.

A Streetfighter nem utolsósorban emiatt a szokatlan hangolás miatt igen érzékeny a futóműbeállításra. Ha néhány klikkel elszúrjuk, valamivel kisebb az előfeszítés, akkor már néhány kör után gyöngyözik a homlokunk. De legalább az Öhlins rugózó elemek csavarjai minden módosításra közvetlenül reagálnak.
 

Az S változat felára – Showa helyett Öhlins, műanyag helyett szénszálas elemek, öntött helyett kovácsolt kerekek – nem kevés, 4000 euró. A befektetés csak azoknak éri meg, akik a versenypályán használják a motort. Az utcán ezekre a dolgokra aligha van szükség. Ennek ellenére kár, hogy az S változat nyolc fokozatban állítható kipörgésgátlójával az alapgépet utólag sem lehet felszerelni. A biztonság szempontjából ennek az utcán is lenne értelme. Ezenkívül csak az S változatnak van adatrögzítője, amely a legfontosabb paramétereket egy memóriakártyán tárolja, és lehetőséget ad az edzés utáni elemzésre.

Motorok_Ducati_Streetfighter_S_2009_4.jpg


Összegzés:
Ennek ellenére az alap Streetfighter 5 000 000 Ft-os árával sem éppen olcsó mulatság. Például azért sem, mert ugyanazokkal az agresszíven harapó Brembo fékekkel szerelték fel, hatalmas, 330-as tárcsákkal és a nemes monoblokk féknyergekkel, mint az 1,2 millióval többé kerülő S változatot. A Streetfighter valóban az őszinte egyenességet testesíti meg. Vége a kompromisszumoknak.

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/ducati_streetfighter_s_teszt

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak
24.900 Ft 19.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak
34.900 Ft

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 49.990 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág
49.900 Ft 44.900 Ft

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete
59.900 Ft 49.900 Ft

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)
269.900 Ft 215.900 Ft