Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Honda VTR250 - Gazdálkodj okosan!

Régi-új? Nem tévedés. A 90 fokos, V2-es blokk családfája 1982-ig vezethető vissza, míg a tavasszal bemutatott és már a hazai szalonokban álló VTR250-es közvetlen felmenője 1997 óta könyvel el sikereket az olasz dizájnra fogékony japán piacon. Tudtuk, hogy van, hiszen az elmúlt években jó pár belpiacos példány érkezett a Távol-Keletről. Hogy eddig miért nem forgalmazták Európában? Jó kérdés. Hogy miért pont most? Ez a Honda egyik jól átgondolt lépése a globálisan tomboló pénzügyi válságra.

Motorok_Honda_VTR250_2009_2.jpg

A VTR250 külsőre tán még ennél is többet ad. Térhálós acélcső vázát látva hívhatnánk akár kis Ducati Monsternek is. Itt-ott még arra is rátesz egy lapáttal, hiszen a váz csőrendszerére rímel a lábtartó konzol szintén térhálós kialakítása. A japán origami művészek által kimodellezett farokidom, a műszerfal szögletes strasszkőként csillogó visszajelző lámpácskái, a minden részletet érintően igényes kidolgozás mind arra hajt, hogy a VTR250 ne csak ésszerű választás legyen, de érzelmi is. Az érzelmi húrokat pedig maga a V2-es hajtómű pengeti. A konstrukció nem új, de a technika – két felül fekvő vezérműtengely, hengerenként 4 szelep, folyadékhűtés – egyáltalán nem nevezhető elavultnak. A Honda PGM-FI-üzemanyag-befecskendezőjével cserélte le a korábbi porlasztót. Annak ellenére, hogy néhány sportmotor az EFI-t kapva elpuhul, nehezebben pörög fel, az új VTR elevenségéből mit sem vesztett. Meglepően nyomatékos már 4000-es percenkénti fordulattól, a gázreakció is meglehetősen lineáris egészen tiltásig, a 11 400-nál kezdődő vörös zónába könnyedén belehajszolhatjuk a mutatót – az utolsó fokozatot kivéve.

Motorok_Honda_VTR250_2009_10.JPG

Az ötfokozatú váltó áttételeinek megválasztása telitalálat, a 120 km/h-ig húzatható harmadik fokozat igazi jolly joker városban, de az országúti előzések alkalmával is. Az ötödiket épp elég hosszúra vették ahhoz, hogy kényelmesen bírja a VTR az autópálya-tempót, óra szerint mért végsebessége üti a 160 km/h-t. Kéthengereshez képest elenyésző a vibráció, ezzel szemben már az első induláskor feltűnt egy kis kellemetlenség, ami – az importőr szerint – a kis köbcentis, V2-es konstrukció jellegzetessége. Tesztmotorunk alacsony fordulatról kissé darabosan indult. Valamit segített, ha kicsit lendületesebben bántunk a gázkarral (3000-es fordulat felett engedve ki a kuplungot), illetve állítottunk a kuplungon is. Mindez azonban nem jelentett teljes gyógyírt arra az esetre, ha a VTR-rel lassan kell araszolgatni a városi forgalomban. Ugyan erre csak akkor van szükség, ha nem akarjuk hátrahagyni bennünket nagyobb testű és kevésbé virgonc természetű motorral követő haverunkat, mert a VTR előtt nincsenek dugók, minden résnyi menekülőutat megtalál.

Egyszerű, ennek megfelelően olcsó, de a VTR250-hez tökéletesen passzol a 41 mm-es, szokványos hidraulikus teleszkóp és a hátsó központi rugóstag. Az ötküllős, 17-es felniken a gumiméret jól eltalált, a 140-es hátsó sportosan széles hatást kelt a rendkívül keskeny motoron, de még nem megy a kanyarodási tulajdonságok rovására. A célközönségnek számító kezdők és hölgy pilóták számára a 775 mm magas ülés ajándék, a nyergében felvett, a függőlegeshez képest pár fokban előre dőlő testtartástól még agilisebbnek érezni a VTR-t.

Motorok_Honda_VTR250_2009_7.JPG

Összegzés: a pénzügyi elemzők szerint olcsó, kevés pénzből fenntartható motorokra van kereslet. Ezek közül is olyanokra, amelyek nem csupán közlekedési eszközök, de megjelenésükben és élvezeti értékükben – ha nem is hiánytalanul –, de visszaadják a nagyobb köbcentis társak nyújtotta élményt. A VTR250-re már 10 éve vártunk, de egy pénzügyi világválság kellett, hogy nálunk is forgalmazzák. Bele sem merek gondolni, hogy mi kéne történjen a 250-es Hornet vagy a CB400 Super Four európai bevezetéséhez.

 

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/honda_vtr_250_teszt

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak
24.900 Ft 19.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak
34.900 Ft

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 49.990 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág
49.900 Ft 44.900 Ft

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete
59.900 Ft 49.900 Ft

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)
269.900 Ft 215.900 Ft