Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Teszt: Aprilia RS 125

Kiváló formában A pályanapon a GSX-R 1000 pilótája felnyitja a sisakrostélyt: "Mi ez, 600-as? Mi? Hogy csak 125-ös? Hát ez haláli!"


Aprilia RS 125

Az új Aprilia RS 125 valóban lenyűgöző. Még a nagy sportmotorok között is. Miután a kis kétütemű rakéta hat évig szinte változatlan külsővel állt a kirakatokban, idén az Aprilia izgalmas új ruhát szabott a szép alumíniumvázra. Alig ismerjük meg a valaha inkább kerekded kis kétüteműt. Szögletes designjával, dupla fényszórójából ránk vetett pimaszul támadó kedvű pillantásával a nagy RSV 1000-re emlékeztet.

Megnyerő a karcsú hátsó rész és a filigrán öntött kerekek. A szerkesztőség előtt állítólag öreg rókákat és esküdt teljesítményhajhászokat is láttak, ahogy kíváncsian kerülgették a kis Apriliát. Nem csoda: a szerelőállványt felvevő fülekkel ellátott alumínium banán-lengővilla, a kipufogóborítás selymesen matt alumíniumból és a superbike-okhoz hasonló műszerfal igen csábító. Ezenkívül a kis Aprilia elöl radiális felfogatású féknyereggel büszkélkedhet.

Egyébként a futómű és az erőforrás nem változott. Ami azt jelenti, hogy fojtás nélkül 29 kétütemű lóerő rángatja a láncot. A 15 lóerős verzióhoz hasonlóan viszont a fordulatszámgörbe alsó részét nyugodtan elfelejthetjük, az elinduláshoz ugyanis legalább 5000/min szükséges. Innentől a membránvezérlésű kétütemű egyenletesen húz. A 8000/min pedig elegendő ahhoz, hogy könnyedén lépést tartson a mindennapi városi forgalommal. A teljesítménygörbén látható horpadást gyakorlatilag észre sem vesszük. Efölött a nyolcadliteres pedig igazán megerőlteti magát, és vidáman pörög, míg a legnagyobb teljesítményénél el nem éri a 10 500/min-es fordulatot. A gyors előrehaladáshoz váltáskor is ez a fordulatszám az ideális, ilyenkor tökéletesen illeszkednek a pontos hatfokozatú váltómű csatlakozásai. Csontig húzva a gázt 158 km/h-t mutat a kilométeróra.

Az Aprilián egyébként a szálfatermetű pilótáknak sem kell túlságosan összehúzniuk magukat, hiszen a motor - annak ellenére, hogy jóval kecsesebb, mint elődje - elegendő helyet kínál. A lábtartók, a kormány és az ülés elhelyezése kényelmes üléspozíciót tesz lehetővé, így a pilóta nyugodtan koncentrálhat a fékezésre. Az eltérő méretű dugattyúkkal ellátott négydugattyús féknyeregnek és a 320 milliméteres féktárcsának a legcsekélyebb nehézséget sem jelenti megfékezni a kis motort. Bár a kényelmes hangolású villa viszonylag gyorsan felüt, elegendő a csillapítása - legalábbis ezt tapasztaltuk a kissé hűvösnek mondható 6 Co-ban a tesztnapon. A rugóstag húzófokozati hangolása viszont igencsak feszesre sikerült.

Aprilia RS 125


Négy sebességet visszapakolni, bedönteni, míg leér a térd, majd lendülettel az egyenesben újra felállítani. A futómű gond nélkül teszi a dolgát, az RS 125 könnyedén veszi a kanyarokat.

Tehát minden csupa napfény. Legalábbis majdnem. A pontatlanul gyártott, ferdén elálló lábtartók alig illenek a nemes összképbe. És állítható kuplung- és fékkart se, tekintenénk túlzott luxusnak az - egyébként változatlan - 1 299 900 forintos ár tekintenénk.

Műszaki adatok - Aprilia RS 125

Motor

Vízhűtésű, kétütemű egyhengeres motor. Membrán szívó, elektronikus kipufogó vezérlés. Pumpás olajozás, egy lapos síktolattyús Dellorto karburátor 28 mm torokátmérővel. Megszakító nélküli, kondenzátoros gyújtás, generátor 180 Watt, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.

Furat x löket 54 x 54,5 mm

Lökettérfogat 125 cm3
Sűrítési viszony 12,5 : 1
Névleges teljesítmény 29 LE (21 kW) 10 500/min-nál
Max. forgatónyomaték 19 Nm (2,1 kpm) 10 250/min-nál

Erőátvitel

Primer hajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatfokozatú váltómű, szekunder hajtás lánccal.

Futómű

Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 40 mm belsőcső átmérővel, hátul alumíniumöntvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 320 mm-es tárcsafék, radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereggel, hátul 220 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel. Alumíniumöntvény kerekek.

Rugóút elöl/hátul 120/120 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.00 x 17 / 4.00 x 17
Abroncsméret elöl/hátul 110/70 ZR 17 / 150/60 ZR 17

Méret és tömeg

Tengelytáv 1345 mm
Villaszög 64 fok
Utánfutás 88 mm
Ülésmagasság 805 mm*
Teletankolt tömeg 141 kg*
Tank/tartalék 14/3,5 l

Ár 1 299 900 Ft (Mille Motor Kft)**

* mért érték

** regisztrációs adóval

Mérési eredménynek

Végsebesség 155 km/h

Gyorsulás

0-50 km/h 2,7 s
0-100 km/h 8,9 s

Nyomatékrugalmasság

50-80 km/h 16,4 s
50-100 km/h 26,6 s

forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/teszt_aprilia_rs_125

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
19.990 Ft

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)

Stylmartin Red Rock motoros robogós cipő (vízálló)
79.900 Ft 29.900 Ft

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő

Stylmartin Stone Laces vízálló motoros cipő
56.900 Ft 39.990 Ft

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak

CGM 801A EBI türkiz kék sí,snowboard és ebike bukósisak
35.900 Ft 29.990 Ft

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm

Plexirögzítő csavar szett M5X13mm
4.990 Ft

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki

Jollisport B52 UV sárga/fekete 4 évszakos, vízálló motoros dzseki
89.900 Ft

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete

Stylmartin Vertigo WP vízálló motoros és túrabakancs, fekete
79.900 Ft 69.900 Ft

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Evoluzione U9 BM zárt bukósisak napszemüveggel
114.900 Ft 89.990 Ft

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Dokker U9BM nyitott bukósisak napszemüveggel
59.990 Ft

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak

CGM 801E EBI Basic fekete sí, snowboard, kerékpár e-bike bukósisak
24.900 Ft 19.990 Ft

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier JT4 U9BM nyitott motoros bukósisak
79.490 Ft 49.900 Ft

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak

Premier Subverter U9BM átalakítható, moduláris bukósisak
69.990 Ft

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak

Premier Genius EVO U9BM matt fekete felnyitható bukósisak
79.990 Ft 69.990 Ft

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak

Premier Discovery GL13 crossover bukósisak
139.900 Ft

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak

Helmo Fuoriporta gyöngyhéz fehér nyitott bukósisak
34.900 Ft

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér

CGM 261 Mini nyitott gyermek bukósisak rózsaszín, lila fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér

CGM 261 MINI nyitott gyermek bukósisak kék/fehér
49.990 Ft 44.990 Ft

Motobatt mini akku töltő 12V 1A

Motobatt mini akku töltő 12V 1A
9.900 Ft

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.

Fabioni LED fényszóró Vespa GTS-hez 2018-ig.
69.900 Ft 49.990 Ft

Macna motoros bőrnadrág: Element

Macna motoros bőrnadrág: Element
69.900 Ft 49.990 Ft

Belstaff Crystal Palace női motoros bőrzseki (mahagóni)

Belstaff Crystal Palace  női motoros bőrzseki  (mahagóni)
425.000 Ft 149.900 Ft

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág

Belo Rush protektoros motoros farmer nadrág
49.900 Ft 44.900 Ft

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete

Jollisport Mach légáteresztő nyári motoros kabát, fekete
59.900 Ft 49.900 Ft

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)

Belstaff Trialmaster Pro fekete wax cotton motoros kabát (CE tanusítvánnyal)
269.900 Ft 215.900 Ft