Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Tesztek / Vespa LX50 - Kipróbálni veszélyes!

A Vespa nem robogó. A puszta véletlen és a gyártó nagylelkűségének műve, hogy még ma is kerekei vannak és nem lett belőle időközben törölgetni és fogdosni való szobadísz. A közlekedési funkció elhanyagolható kunszt ahhoz képest, amit a Piaggio-konszern örökké népszerű márkája nyújt a léleknek. Az első vespázás valódi beavatás. Olyan, mint egy nagy lelki vihar. Ezért is veszélyes közelebbi kapcsolatba kerülni a jólét olasz kellékével. Ha egyszer beszippant, nincs menekvés.

 

Vespa LX50 teszt
 

 

Aki eljut odáig, hogy bérletet váltson egy olyan jó arányérzékkel megtervezett retro robogóra, mint az LX50, később nem is érti majd, miért használt korábban mást a városi közlekedéshez. A gond csak az, hogy a vásárlásra a többség soha nem szánja rá magát. Azokra gondolok, akiket érdekelnek a teljesítmény vagy éppen a vételár földhözragadt szempontjai. Na, ez utóbbi az, amiben a Vespák rendre alulmaradnak. Nem titok, hogy a Piaggio-csoport nemcsak megmentette az acéldarazsakat a kipusztulástól, de az utóbbi években mindegyikbe olyan motort szerel, amelyet a sokkal olcsóbb és egyszerűbb gépeiben is megtalálhatunk. Vagyis aki alulról kezdi vizsgálgatni kortárs kétütemű Vespát, az alighanem Piaggio Zipet vesz végül, mondván, a két gép menet közben szinte egy és ugyanaz.
 

 

Vespa LX50 fejidom
 

 

Akik viszont belevágnak a kalandba, örülhetnek ennek, mert a teljesen hagyományos, levegőhűtésű blokk éppen elég erős a százkilós Vespa lendületes mozgatásához. Ha minden fojtást eltávolítanánk, biztosan megbirkózna a kétszemélyes használattal, illetve nagyobb végsebességre lenne képes. Érdemes elgondolkodni a rendszámosításon.
 

 

Vespa LX50 2010

Mindez semmiség, ha az ember az első együtt töltött nap után úgy érzi, élete legjobb döntését hozta meg, amikor a kis piros gép mellett döntött. A néhány műanyag burkolatot leszámítva még ma is acélkasztnis Vespa hatalmas fityisz a Távol-Kelet felé, ahonnan százezrével jönnek a célszerű gépek, köztük vagy egy tucatnyi hasonmás.

Ha a kis LX árnyékban ácsorog, tapintása hűvössé válik, a napon felhevül. Amikor hozzáérünk, megnyugtatóan masszívnak érezzük. Eséskor nem törik, hanem horpad. Ezt a minőségérzetet a hüvelykujjal nyomkodható plasztik rokonai soha nem képesek felülmúlni.
 
Vespa LX50 2010
 

 

Az első kereket a szokásos hidraulikus teleszkópok helyett klasszikus lengő mechanizmus vezeti, akkora krómos rugóstaggal az oldalán, ami elfér egy nadrágzsebben. A féloldalt rögzített könnyűfém felni tizenegy colos átmérője ma már nagyon kicsinek számít, hátul még egy mérettel kisebb is a kerék. Az ég óvja a vespást az igazán rossz állapotú utaktól – jajdulunk fel néha, pedig a gyakorlatban alig rakoncátlankodik az apró gép, ha a város kevésbé fejlett vidékein némi odafigyeléssel húzunk át vele.
 

 

Vespa LX50 első futómű
 

 

Egy modern Vespa amúgyis nagypolgári kellék. Kellemesen lelakott példányai elválaszthatatlanok az olasz nagyvárosok utcaképétől és mi tagadás, a budapesti Andrássy út is egészen jól áll a Vespa LX50-nek. Délidőben, amikor jólöltözött járókelők lepik el a járdákat, érezhetjük, milyen sokan cserélnének velünk.

A kényelmes nyeregben ücsörögve láthatjuk, ahogy a dugóba ragadt autósok szintén egytől egyig irigyelnek. Elismerően méregetnek a járdán bandukoló fültágítós srácok és még a nyugdíjasoknak is mond valamit a gömbölyű fenekű, nagy tükröket viselő robogó.
 

Motorok Vespa LX50 2010
 

Összegzés:

 

mint mondtam, a Vespa nem jármű, így nem is használati tárgyként nézegetjük, amikor végül leparkolunk valahol. Otthagyni fájdalmasan nehéz, és érdemes élni a gyárilag felszerelt rögzítő horgony előnyeivel, ha viszont akarjuk látni. Percekig nem szabadulunk a nagyszerű érzéstől: mi érkeztünk vele. Növekszik a bámészkodók tábora, ettől kicsit féltékenyek leszünk, hiszen a Vespa a vespásnak biztosan több mint robogó. Egész nap tapogatná, mutogatná, akinek csak lehet, a lényeg hogy együtt tölthesse vele az időt. Pont olyan, mint egy szerelem.

forrás: www.motorrevu.hu

 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft 79.900 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft 79.900 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft 79.900 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 69.900 Ft

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel

Premier Xtrail MOY BM felnyitható crossover, dual-Sport bukósisak napszemüveggel
94.900 Ft 69.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
114.900 Ft 94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak

Premier Rocker OR19 BM nyitott bukósisak
59.900 Ft 39.990 Ft