Powerbike Motorosbolt

1126 Budapest, Kiss János alt. u. 46. | Tel.: +36 1 3569 683

Újdonságok, érdekességek / A Honda váltója ötször gyorsabb, mint a Ducatié?

 

Egy angol kollégánk (David Emmett), igen különös módon próbálta kielemezni, hogy a vajon a Honda valóban a többiek előtt jár-e váltóügyileg vagy sem. Nos, a jelek szerint az aranyszárnyasok nagyon beletaláltak valamibe, ugyanis a HRC versenyzői lényegesen több időt spórolnak a váltásoknál, mint a többiek. Állítólag egy MotoGP motor számára egy kör alatt átlagosan 0,9 másodperc veszteséggel jár (ez esetben a katari pályára értve) a kigyorsításoknál történő „klikkelgetés”, azonban a Ducati Corse elnöke, Filippo Preziosi szerint a Honda jelenleg csak 0,2 másodpercet pazarol, ami kapásból több, mint fél másodperces előnyt jelent számukra az átlaghoz képest. Persze ez csak bolognaiak feltételezése, szóval nézzük, hogy egy igen érdekes körülmények között zajló „mérés” milyen eredményt hozott:
 
 
 
David Emmett a katari ring tízes kanyarjánál, egy szimpla „Olympus” diktafonnal vette fel a motorok hangját a kigyorsításoknál, amit számítógépen kielemezve nagyjából ki tudta számolni, hogy átlagosan mennyi idő váltanak az egyes márkák. Az utolsó helyen a Ducati áll 42 miliszekundummal (ms – miliszekundum/ezredmásodperc), a második a Yamaha 27 miliszekundummal, míg az első a Honda 8 miliszekundummal. Nos, ha megnézzük a múlt hétvégi edzéseredmények vagy éppen magát a futamot és annak a végeredményét, akkor látható, hogy az egyes márkák közötti sorrend bizony ott sem volt különböző. Stoner a Hondával egyértelműen uralta a mezőnyt, miközben Lorenzo épphogy elbírt Pedrosával, sőt a két spanyoltól egyáltalán nem maradt el sokkal Simoncelli és Dovizioso sem, akik ugye szintén Hondával mennek.
 
 
Az egész storyból értelemszerűen a Hondát és a Ducatit érdemes kiemelni, hiszen a Yamaha egyértelműen nincs annyira hátrányos helyzetben, mint a vörösek, vagyis koránt sem akkora a lemaradásuk a Hondával szemben. A Honda váltójáról pontos információkat nem tudni, hiszen ha elárulnák a „nagy hadititkot”, akkor nyilván mindenki másolná, szóval még korábban diplomatikus módon annyit nyilatkoztak, hogy a motor sokkal stabilabb és egyben kezelhetőbb lett a kigyorsításoknál. Elvileg a téli fejlesztések során a Ducatinál is a motor „kezelhetőbbé” varázsolása volt a cél, viszont jelen pillanatban úgy tűnik, hogy ez egyelőre a teljesítmény rovására megy, hiszen például míg 2010-ben Hayden a harmadik helyért csatázott a szezonnyitón, addig idén még csak a top5 közelébe sem tudott kerülni. Rossi esetében nyilván nem egy segítő tényező a „Doktor” műtött válla, azonban a többiek teljesítményéből azért látható, hogy a GP11 egyelőre még messze van attól, hogy érdemben fel tudja venni a versenyt a Hondával.
 
 
Mindemellett zárásként még érdemes megemlíteni, hogy 2007-ben Stoner többször is elmondta, hogy a Ducatinak elég „kemény” váltója van, így az ember nehezebben boldogul vele. Talán a Desmosedici ezen tulajdonsága még mindig megvan, ami nem feltétlenül válik a bolognaiak előnyére.
 

  kiemelt ajánlataink

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)

Asesso protektoros térdmelegítő (classic,neopren)
18.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak gyöngyház fehér/fekete

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak  gyöngyház fehér/fekete
86.990 Ft

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér

Momo Fighter Evo nyitott bukósisak matt fekete/fehér
86.990 Ft

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő

Stylmartin Sunset Evo nyári motoros cipő
54.900 Ft

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér

CGM Nevada nyitott motoros bukósisak, fényes fehér
37.990 Ft 29.900 Ft

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral

Five Globe nyári motoros kesztyű protektorral
19.900 Ft 15.900 Ft

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage U9BM nyitott motoros bukósisak
84.900 Ft

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak

Premier Vangarde Star Carbon BM nyitott bukósisak
124.900 Ft 99.999 Ft

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral (matt) nyitott bukósisak

Momo Fighter Evo Titanio fekete dekorral  (matt) nyitott bukósisak
86.990 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 8 BM nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű

Five Milano WP vízálló,téli motoros kesztyű
28.900 Ft 19.990 Ft

Stylmartin Diablo motoros csizma

Stylmartin Diablo motoros csizma
74.900 Ft 44.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Star 9BM nyitott motoros bukósisak
89.900 Ft 75.900 Ft

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst

Momo Fighter EVO nyitott bukósisak matt kék/ezüst
86.990 Ft

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel

Premier Cool PX9 BM nyitott bukósisak napszemüveggel
52.990 Ft 39.900 Ft

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage Evo BOS BM nyitott bukósisak
104.900 Ft 79.900 Ft

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak

Premier Jet Vintage CK Black nyitott motoros bukósisak
79.900 Ft

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér

Helmo Turbine nyitott bukósisak gyöngyház fehér
55.900 Ft

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák

T.J Marvin Way B14 vízálló hátizsák
25.900 Ft

Stylmartin Continental motoros bőrcsizma (antique red)

Stylmartin Continental  motoros bőrcsizma (antique red)
116.900 Ft 99.999 Ft

Stylmartin Jack café racer motoros cipő

Stylmartin Jack café racer motoros cipő
69.900 Ft

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel

Premier Devil Carbon zárt bukósisak napszemüveggel
174.900 Ft 129.900 Ft

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak

Premier Jet Vintage EVO Carbon nyitott bukósisak
94.900 Ft

Premier Hyper carbon zárt bukósisak

Premier Hyper carbon zárt bukósisak
174.900 Ft 174.900 Ft