Először is gratulálunk az újabb pontszerzéshez! Te magad hogyan értékeled a futamot? Láthattuk, hogy megint nagyszerűen kaptad el a rajtot és
több gyári versenyzőt is megelőztél, ám a végére ugyanaz a jelenség
történt, mint az elmúlt futamokon, visszaestél az utolsó helyre. Mi
okozta a gondot?
"Jól
sikerült a start és jöttem előre, amíg tudtam. Azonban a motor
vezethetetlen volt és a futam végére nagyon elfáradtam, ami nem azért
volt, mert nem lenne megfelelő az erőnléti állapotom. Egyszerűen végig
küzdenem kellett a motorral. Erőből kellett áttenni a kanyarokban,
ráadásul egy rosszul megválasztott elektronikai beállításnak
köszönhetően folyamatosan egykerekezett, amit szintén a testemmel
próbáltam korrigálni és próbáltam a motor elejét az aszfaltra nyomni.
Mindezek együttesen okozták, hogy nem tudtam tartani a tempót és hol
jobb, hol kevésbé jobb köridőket produkáltam. Bízok a következő versenyben, remélem sikerül átütő megoldást találnunk a beállítási problémákra."
A hétvége előtt nem lehettek túl jó emlékeid a pályáról, hiszen 2008-ban a 125-ösök között többször is elestél és a kezed is eltört. Milyen véleménnyel vagy az indianapolisi pályáról, most, hogy egy 800 köbcentis motorral versenyeztél?
"Jobb
véleménnyel vagyok. Maga a pálya tetszett és több gyors kört is tudtam
menni rajta, végül pedig célba értem, de továbbra sem tartozik a
kedvenc pályáim közé."
Új alkatrészek várhatóak még a Hondától? Te magad, hogy érzed, fordítanak rátok kellő figyelmet, vagy csak a gyári csapatra koncentrálnak igazán, mondván Dani Pedrosa még esélyes a világbajnoki címre.
"Én
amondó vagyok, hogy a meglévő technikából kell kihoznunk a maximumot,
és ha ez sikerül, akkor máris óriási előrelépés lenne látható. Papíron
olyan a motorom, mint De Angelisé, így az eddig elért eredményeknél
biztosan többre vagyunk képesek."
Többször nyilatkoztad már, hogy fejlődnötök kell. Mennyire hallgatnak meg a szerelők, egészen pontosan mi történik egy-egy edzés vagy futam után? Illetve szerinted milyen mértékben tud hatást gyakorolni a Scot csapat a Hondára, hogy az általad kért fejlesztéseket megkapjátok?
"Jelenleg
ennyit tudunk. Néha nem értjük, hogy mi kell ahhoz, hogy megtaláljuk a
helyes irányt, de a misano-i versenytől érkezik egy új mérnök, aki
meghozhatja az áttörést."
A hétvégén Misano következik, ahol egy évvel ezelőtt nyerni tudtál. Mit kell tudni a pályáról? Mennyire feküdhet a Hondának?
"Csak
jó élményeim vannak erről a pályáról és szerintem a Hondának is
fekszik. Egy egészen új beállítási csomagot kell kitalálnunk, amiben
benne van az is, hogy kockáztatnunk is kell, de el kell indulnunk
valamilyen irányba."
Lehet már valami konkrétumot tudni a Scot Honda jövő évi terveiről?
Hivatkozás:
http://www.motogphirek.hu/hirek/1917